Var graviditeten planlagt, eller ble den en gledelig overraskelse?

Ikke planlagt, han tok det ikke så bra og dro sin vei. Men nå gleder jeg meg mer og mer over det lille livet som vokser i magen <3 Har nok kjærlighet for to!

Skjønner ikke at folk kan gjøre slikt ! Klem til deg [emoji173]️
 
Ikke planlagt siden hadde hatt MA 4 måneder før jeg blir gravid igjen. Legen mente at det tar litt tid for å bli gravid igjen. Hadde hatt irregular mensen etter MA.
 
Hadde snakket om å prøve på en til, men hadde tenkt å vente til minst våren ish. Sånn gikk det ikke, ble heller 2 til på nyåret [emoji6]
 
Den var ikke planlagt, selv om jeg ønsket et barn til og ville bli ferdig med å få barn før både jeg og storebror ble altfor mye eldre. Men nei, dette var nok ikke planlagt. Jeg hadde akkurat sluttet på minipillen, Cerazette, og var igrunn på jakt etter et nytt prevensjonsmiddel som jeg ville tåle. Legen ville sette meg på hormonspiral, men jeg var skeptisk til å ha noe fremmedlegeme oppi der, samt at den varte i 5 år før en skulle bytte, og jeg ville ha baby før den tid. Jeg så ingen annen råd enn å kjøpe masse kondomer som vi kunne bruke mens jeg lette etter et bedre alternativ. Samboer fikk ikke til noe særlig med gummi på, og det endte alltid med at han dro av gummien.
Jeg bekymret meg såklart for at jeg kunne bli gravid av sånt, men hadde hørt så mye om kvinner som hadde slutta på pillen og ikke blitt gravid på veldig lang tid. Var jo dum og tenkte at kanskje det var meg også, siden jeg hadde gått på pillen siden 2012 og ikke hatt mensen i det hele tatt.
Men Jau, sånn ble det jaggu ikke
 
En veldig gledelig overraskelse [emoji4] Har ikke hatt lyst på barn, men heller ikke gjort noe for å ikke bli gravid i tiden med samboeren min. Var litt usikker på om det var mulig en stund, men så plutselig var jeg jo gravid og da var det absolutt noe jeg ville [emoji7][emoji173]
 
Førstemann var en overaskelse, men lillesøster var planlagt <3
 
Back
Topp