Var fødselen så vond som du hadde forventet?

Forestilte meg verre egentlig.. Spent på denne gang..
 
Det var nok ikke så ille som jeg hadde trodd, samtidig var det vondt, men en helt annen type vondt enn jeg trodde på forhånd. Spørs om jeg er enig at det er det jeg tenker (er drøye 4 år siden) når jeg står der igjen om 3-4mnd [emoji23]
 
Så for meg at det skulle være mye verre. Ble positivt overrasket. Hadde ikke behov for bedøvelse på noen av de. Eller nåleskrekken var sterkere enn smertene. Men nå har jeg veldig raske fødsler der jeg ikke kjenner de første åpningsriene. Før jeg er oppe i 6-7 cm.
 
Trodde det skulle være verre egentlig, selv om det var grusomt vondt og plagsomt der og da, så var det stort sett overkommelig, det verste var vel egentlig at det varte så lenge. Hadde ingen bedøvelse, var mer redd for nåler enn å føde :p
 
Ikke mindre enn forventet i allefall. Men nå lå han feil vei da og det tok lang tid, både åpningsfasen og pressinga (hadde presserier i minst 1,5 time før han endelig var ute). Fikk epidural fordi det er standard for setefødsler (i hvert fall på ahus) Det var en enorm lettelse! [emoji6]
 
Trodde det skulle være verre egentlig, selv om det var grusomt vondt og plagsomt der og da, så var det stort sett overkommelig, det verste var vel egentlig at det varte så lenge. Hadde ingen bedøvelse, var mer redd for nåler enn å føde :p
Helt enig med alt :p
 
Den første var mye verre enn jeg noen gang kunne ha forestilt meg. Andre gangen hadde jeg mye bedre kontroll over pust og panikk, men fødselen var rask og jeg hadde rier nesten konstant så det ble litt for mye på slutten der. Rakk akkurat å få epidural før pressriene, og fikk da tilbake kontrollen. Så pressingen med nr 2 gikk mye mye bedre enn første fødsel.
 
Langt vondere enn det jeg trodde var mulig!
 
Både ja og nei. Hadde kraftige maserier i over 1 mnd. Så kroppen min ble tappet for energi når riene startet gikk med 2-3cm åpning i en ukes tid. Var innom sykehuset 3 ganger før de til slutt lå meg inn for å få noe å slappe av på og sove på, dagen etter startet riene for fult og kroppen lystret. Barnet var ute på 4 timer fra riene startet den dagen. Og jeg gikk fra 6 cm til full åpning på noen sekunder. Og selve pressingen var unnagjort på 20 min. Alt uten bedøvelse. Skjønte ikke at jeg skulle føde før jordmor roper press, ungen kommer.
 
Langt i fra!
Jeg forberedte meg på det verste, så ble egentlig positivt overraska. Fikk aldri den panikkfølelsen noen nevner eller følelsen av at jeg skal dø av smerter :p
 
Jeg hadde egentlig ikke forventet noe spesielt, så den var verken bedre eller verre enn forventet. Husker det ikke så godt nå, så det blir spennende hvordan det går denne gangen også :)
 
Nei, det gikk mye bedre enn forventet!
Det var vondt ja, men ikke verre enn at jeg holdt ut og fødte uten smertelindring [emoji4]
 
Jeg tror ikke jeg prøvde å forestille meg noe men jeg ble uansett overrasket over hvor smertefritt det var, første fødsel:p
Andre fødsel ble jeg negativt overrasket pga den første fødselen. Men det var ikke ulidelig vondt da heller.
 
Min fødsel varte kun 1 time og 50 minutter. Sitter i ettertid å tenker på hvor fantastisk det var å føde! Ja, rier er vondt, men glemt med det samme de er borte. Brukte ingen typer smertestillene.
Kunne gjort det 10 ganger på rad!

Kjenner meg ikke igjen når folk sier det var grusomt, å de trodde de skulle dø av smerter, så jeg var nok veldig heldig!:)

Ser frem til neste gang:)
 
Nei, overhodet ikke. Jeg synes fødselen var kjempefin og synes ikke det var så voldsomt vondt. Var jo selvsagt ikke behagelig under pressriene, men veldig fælt var det ikke. Fødte uten smertestillende, og planlegger å gjøre det samme om vi skal ha en baby til.
 
Mye vondere enn jeg noen gang hadde sett for meg! Trodde på forhånd jeg skulle klare å puste meg gjennom rier og la det gå sin gang (har egentlig høy smerteterskel), men den planen gikk rett til helvete [emoji28] Enten hyperventilerte jeg som en gærning eller så holdt jeg pusten, og jeg klarte ikke jobbe med kroppen, ble heller bare veldig anspent og lå og vred meg. Ble satt i gang på overtid, og hadde rier i 2,5 døgn - så den kan ha bidratt til at kroppen og hodet ikke var heeelt med. Ble satt på ganske høyt oxytocindrypp også, og hadde nesten ikke pressrier.
 
Smertemessig var det bedre enn forventa, her var problemet at det ble så voldsomt intenst at jeg ikke fikk fri fra riene (styrtfødsel). Så det var det verste egentlig. Selv om de siste 15-20 minuttene før full åpning var fæle, og jeg måtte ligge og holde igjen uten å presse med masse pressetrang :p Men det er virkelig ikke tull, med en gang ungen er ute bare forsvinner alt det vonde, og det er verdt det.
 
Var mye bedre enn forventet og det første jeg sa etter fødselen var at jeg kunne gjøre dette 10 ganger på rappen :p Hmm...
 
Back
Topp