Var fødselen så vond som du hadde forventa?

  • Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet
Den var verre en forventet. Hadde rier hvert 3 min i 3 dager. Ble glemt ut 1 time i fødsel med 8 cm åpning. Fikk ikke epidural før 8cm. Ja og så brakk halebeinet så jeg kan fremdeles ikke sitte uten det er vondt 3 mnd etter. Det frister ikke akkurat til gjentakelse nei.
 
Mye lettere, ble positivt overrasket Aktiv fødsel i 3,5 timer. Fra 5-10cm på en time og 21 min pressing. Hadde de ikke holdt han igjen hadde han vært ute på 10 min Var førstegangs. Hadde sterke gode rier hele veien. Ofte over 2 min om gangen. Hadde lystgass og det hjalp meg med å puste bra

Problemene kom etterpå! Fødte på full blære, noe man tydeligvis ikke skal gjøre for blæra steika i 4 døgn etterpå. Var blitt så strekt visstnok. Hadde 900ml under kateterisering 2 timer etter fødsel. Over dobbelt så mye som en normal full blære. Hadde permanent kateter i to dager, resten av tiden ble det satt inn hver 2-4. Time hele døgnet. Grusomt etter å ha født og sydd ett par sting! Ble til og med lært opp i å legge inn selv siden det ikke ble bedre. Men plutselig løsnet det og jeg korte å tømme blæra selv. Takk og lov! Sliter fortsatt med dårlig følelse og kjenner ikke tissetreng så må være nøye med å gå på do etter klokken. Ellers er jeg fornøyd med fødselsopplevelsen
 
Fikk smerter i ryggen, ringte føden forben kontroll.. En time etter at eg kom inn døren vår ho ute... Hadde kanskje 10-15 vanlige rier og 4 pressrier.... Var litt tøffere enn sist fordi det gikk så fort..
 
Den var verre en forventet. Hadde rier hvert 3 min i 3 dager. Ble glemt ut 1 time i fødsel med 8 cm åpning. Fikk ikke epidural før 8cm. Ja og så brakk halebeinet så jeg kan fremdeles ikke sitte uten det er vondt 3 mnd etter. Det frister ikke akkurat til gjentakelse nei.

Uff,det hørtes brutalt ut! Hvilke sykehus er det som behandler folk sånn? Skjønner at det ikke frister til gjentagelse da ja.
 
Syntes det var verre en forventet.. Under 6 timer fra vannavgang (første tegn) til han lå på magen min
 
Vannet var misfarget, og etter 12 timer venting rier ble stimulert. Jeg kastet opp og skrek av smerter når åpning var kun 2 cm. De var verste smertene som jeg har opplevd i mitt liv. Da jeg spurte om smertelindring, fikk jeg svar fra jordmor "pust du". Heldigvis kom min mann og da begynte ting å skje - 1 time senere fikk jeg epidural. Selv fødselen dag etter gikk greit med en veldig fin og flink jordmor.
 

Når fødte du på Sus? Fødte der selv 15.februar. En skikkelig drømmefødsel i forholdt til førstemann. Var på sykehuset i 45 min før han var ute[emoji5] ble rimelig sjokka over hvor fort det kunne gå, da første fødselen tok en evighet[emoji4]
 
Det var ikke så vondt som jeg hadde trodd... fikk KS ved 9cm, da. Men alt før var ille, men gikk fint. Fikk litt skrekken fordi smertelindringen ikke fungerte som det skulle under keisersnittet. Fikk påfyll av epidural istedenfor spinal. Det fungerte ikke.... Og DET var VONDT det! Tror ikke jeg har skreket så mye i hele mitt liv! Så ble kastet på narkosemaska og ble borte... Jeg har skrekken, men nå vil vi ha en til allikevel.... :)
 
Det var ikke så vondt som jeg hadde trodd... fikk KS ved 9cm, da. Men alt før var ille, men gikk fint. Fikk litt skrekken fordi smertelindringen ikke fungerte som det skulle under keisersnittet. Fikk påfyll av epidural istedenfor spinal. Det fungerte ikke.... Og DET var VONDT det! Tror ikke jeg har skreket så mye i hele mitt liv! Så ble kastet på narkosemaska og ble borte... Jeg har skrekken, men nå vil vi ha en til allikevel.... :)

Herre min hatt!
Du har da virkelig fått kjent på skrekken!
 
Back
Topp