Var fødselen så vond som du hadde forventa?

  • Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Var det like smertefullt som du hadde forventa deg?
Hadde du noen form for smertelindring?
 
Nei så absolutt ikke. Hadde forventet at den skulle være mye vondere. Var usikker på om jeg i det hele tatt skulle ringe inn jeg.

Fra første tegn til hun var ute tok det 7,5 time. Førstegangs fødende.
 
Nei så absolutt ikke. Hadde forventet at den skulle være mye vondere. Var usikker på om jeg i det hele tatt skulle ringe inn jeg.

Fra første tegn til hun var ute tok det 7,5 time. Førstegangs fødende.

Oi det gikk fort da :D
Hehe du har sikkert høy smerteterskel :)
 
Oi det gikk fort da :D
Hehe du har sikkert høy smerteterskel :)

Var heldig med at det gikk fort ja. Hadde sett for meg at det kom til og ta 18+++ timer jeg. Ja tåler en del smerte [emoji4] hadde ca 2 timer med intense smerter når jeg gikk fra 7-10 cm, men så fikk jeg verdens nydeligste på brystet [emoji173]
 
Var litt mindre vondt enn jeg hadde sett for meg. Var forberedt på at det skulle være værre i alle fall. Fra jeg ble satt i gang til han var ute tok det 4 timer så det gikk fort, men var veldig intenst.
Fikk lystgass, men ble kvalm av den. Brukte den dermed ikke så mye
 
Langt i fra så vondt som jeg så for meg. Har vært plaget med sterke menssmerter tidligere, og det var bare litt vondere enn det for min del. Var forberedt på verre smerter enn jeg opplevde. Førstegangsfødende.

Hadde badekar i frem til full åpning etter det ingen smertelindring. Gikk derimot 3 timer fra jeg hadde full åpning til tuppa kom, totalt 10 timer fra vannet gikk, 8 timer fra riene kom til hun var ute.
 
Hadde forestilt meg det som verre [emoji4] Ingen smertelindring da vi ikke rakk det [emoji6] Etter rier i to og en halv time hadde jeg 3 cm åpning, en time senere var han født gitt [emoji23]
 
Hadde ks så utenom at jeg ble veldig kvalm da de romsterte inni der for å stoppe blødningen fra livmora, så kjente jeg ikke noe smerte da. Slet i to - tre dager etterpå med sterke ryggsmerter som kom og gikk, men merket fint lite til såret.

Har smertene gått bort nå eller?
 
Synes det var verre. Første fødsel tok 3,5 t fra første rie og var en drømmefødsel. Denne ble jeg satt på drypp. Riene kom først når jeg var koblet av. Men det var mye mer intenst og pressingen var hardere og de ville stoppe meg med hode i åpningen. Ungen var ca 1 kg og 2 cm rundt hodet større. Det var veldig vondt å skulle la være å presse. Men det var for at jeg skulle få mindre rifter. Men klarte det ikke så lenge. Mistet mye blod. Tok 2 t fra første rie til ungen var født og det var intens smerte konstant til pressingen
 
Selve fødselen var greit,men smertene etter jeg ble satt i gang .......fy f for en natt! Hadde så vondt at jeg kastet opp flere ganger. Fikk ikke noe mot smertene før kl 12 dagen etter. Da hadde jeg stor nok åpning. Så var helt topp fram til pressriene satte i gang. Men da tok det 20 min så var hun ute. Og da var det verdt alt❤
 
Var litt mindre smertefullt enn jeg trodde på forhånd. Men tror kanskje det hjalp på å tro at det skulle bli fryktelig vondt. Som smertelindring brukte jeg kun Paracet i de ca 30 timene med rier før jeg var i aktiv fødsel, for å få slappet av litt[emoji4] Etter jeg kom inn på fødestuen ble det ikke til at jeg hadde behov for smertelindring. Vurderte det da pressriene kom og jeg ikke fikk begynne å presse enda, men rakk ikke å be om det før jordmor sa at det var 10 cm åpning og jeg kunne få begynne å presse.
Riene i forkant av aktiv fødsel opplevdes verre enn etter, mulig sammenheng med å være usikker og førstegangsfødende[emoji4]
 
Back
Topp