Var fødselen så vond som du hadde forventa?

  • Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Hvordan føler du fødselen gikk, var den så vond som du hadde forventa?
 
Jeg synes liksom det var vondere denne gangen enn forrige gang, men kan ha noe med at jeg begynte å få pressetrang allerede ved 6cm.. Pluss at jeg husker alt fra denne fødselen mye bedre [emoji12]
 
Verre!:rolleyes: Fikk styrtrier med 30 sek mellomrom 10.30 og ingen smertelinding som funket før 16.30, så det var helt grusomt vondt. Selve pressriene var piece of cake.
 
Jeg har hele tiden vært veldig rolig med tanke på fødsel, har ikke gruet meg noe som helst. Når jeg først fikk rier så skjønte jeg ikke at det var det som foregikk for det var mindre vondt enn jeg hadde forventet meg. Så alt i alt var fødsel mindre vondt enn jeg forestilte meg! Bortsett fra at jeg ble utslitt for det varte så lenge og jeg hadde verken sovet eller spist.
Kunne født igjen any day!! :love7
 
Har hatt to ganske forskjellige fødsler, men begge var raske og uten smertelindring. Forferdelig vondt/intenst og fantastisk fint og fasinerende på en gang. Med nr 2 gledet jeg meg faktisk til fødselen :)
 
Frem til 4 cm var det mye mindre vondt enn jeg hadde sett for meg, så tenkte at dette kom til å bli a piece of cake. Etter at jeg fikk riestimulerende drypp derimot, var det myye verre enn jeg kunne forestilt meg! :dead: Det gikk også så fort etter at dryppet var satt at det ikke ble noe epidural, noe jeg garantert skal ha neste gang!:p
 
Men dere har ikke fått skrekken håper jeg?
 
Har hatt to ganske forskjellige fødsler, men begge var raske og uten smertelindring. Forferdelig vondt/intenst og fantastisk fint og fasinerende på en gang. Med nr 2 gledet jeg meg faktisk til fødselen :)
Henger meg på. . Forferdelig vondt, meget intenst,fantastisk fint og fasinerende på samme tid. Ble ikke tid til epidural, og det er jeg glad for. Ønsket det ikke, men var så intenst at jeg sa ja likevel. Men rakk det heldigvis ikke. Al respekt til dere som har født mer enn en. En ting er å føde første gang, må være noe helt annet når man veit hva man går til.
 
Misforstå meg rett. Men trodde rier skulle være vondere enn de jeg hadde. Nå hadde jeg styrtfødsel. Så om fødselen hadde vart lenger hadde nok opplevelsen hvert annerledes. Fikk vondt når pressriene kom da...ikke blitt skremt og er klar for en lille søster eller bror om ikke så veldig lenge :p
 
Syntes det gikk veldig greit. Hadde tenkt minst mulig på fødselen og tok det som det kom. Det værste var faktisk bilturen inn til sykehuset. Tok bare fem timer fra 3cm da vi kom inn på fødestua til ungen var ute. Hadde god smertelindring av epidural og syntes det gikk mye bedre enn hva jeg hadde sett for meg og kan fint føde flere.:)
 
Både ja og nei. Syntes jeg taklet riene fint helt til pressriene kom. De varte i 1,5 time og da var det rett før jeg kledde på meg og reiste hjem igjen :p Håper det går raskere ved neste fødsel.
 
Helvete! Jeg visste ikke hva vondt var før de siste pressriene som de skulle ha meg til å holde igjen på. Rakk ikke smertelindrende...liksom smertene i 2 uker etterpå hvis dere skjønner. Men nå er de glemt :smiley-bounce016
 
Back
Topp