Vannkopper på søsken

ønskeråblimammatil4

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Hva gjør dere om store søsken får vannkopper nå blir utsatt for smitte? Og det er fire til fem uker igjen til termin
 
Trenger ikke være redd for det med mindre du ikke har hatt vannkopper [emoji4] Jeg jobber på nyfødtintensiv og dette temaet har vi hatt oppe til diskusjon blandt oss gravide ansatte. Legene på avdelingen sier det går helt fint så lenge mor har hatt vannkopper [emoji4] Det har nettopp gått vannkopper i bhg til ungene så en blir jo fort litt bekymret for babyen i magen.
 
Storesøster hadde vannkopper i vinter. Jeg har hatt det selv, så jeg gjorde ingenting og det har gått helt fint. Hvis du ikke har hattdet ville jeg kontaktet lege for råd.
 
Tenkte ikke på meg for jeg har hatt det, men tenkte om jeg går i fødsel og vi sitter med vannkopper i hus på storebror for det går jo 2uker fra smitte nå og jeg kan føde og det er vel ikke helt greit med nyfødt og vannkopper?
 
Så hvis han får vannkopper om 2uker da som er inkubasjonstiden også har han vannkopper i en til 2uker selv bare det som er litt upassende tenkte jeg blæææ
 
Så hvis han får vannkopper om 2uker da som er inkubasjonstiden også har han vannkopper i en til 2uker selv bare det som er litt upassende tenkte jeg blæææ
Jeg tror at sannsynligheten for smitte til et så lite, og fullammet(?) barn er minimal... Vet av erfaring fra egne småsøsken at så lenge de er veldig små, så er det lite som biter på de, da de har mye av dine egne antistoffer i kroppen. Men ta en tlf ttil fastlegen, eller spør på barsel mens du er der, de har nok mer medisinske svar ;)
 
Back
Topp