Vannkopper og graviditet

IdaChristinel

Glad i forumet
Hei!

Hvor farlig er dette egentlig er?
Da jeg leverte snuppa i barnehagen i dag fikk jeg vite at det nå er brudt ut vannkopper i barnehagen. Foreløpig ingen på avdelingen til snuppa, men søsteren til en på avdelingen til snuppa mener jeg, så de skulle høre med foreldrene der også. Har jo hørt at vannkopper er farlig for gravide og at tidlig i graviditeten kan det føre til missdannelser?

Fordi om det går vannkopper i barnehagen, så burde jeg vel ikke holde snuppa hjemme fordi det er farlig for meg som gravid? Eller?

Merker jeg beskymret meg for så lite :oops:
 
Last edited by a moderator:
Hei!

Hvor farlig er dette egentlig er?
Da jeg leverte snuppa i barnehagen i dag fikk jeg vite at det nå er brudt ut vannkopper i barnehagen. Foreløpig ingen på avdelingen til snuppa, men søsteren til en på avdelingen til snuppa mener jeg, så de skulle høre med foreldrene der også. Har jo hørt at vannkopper er farlig for gravide og at tidlig i graviditeten kan det føre til missdannelser?

Fordi om det går vannkopper i barnehagen, så burde jeg vel ikke holde snuppa hjemme fordi det er farlig for meg som gravid? Eller?

Merker jeg beskymret meg for så lite :oops:

Hei!
Det er helt normalt at vi bekymrer oss for mye når vi går gravide, vi ønsker jo å gjøre alt riktig for den lille som er på vei. Av det jeg har funnet ut er det ikke noe farlig om du sender eldstemann i barnehagen når det går vannkopper der. Dersom en blir utsatt for smitte de siste 4-5 dagene før fødsel kan man smitte fosteret, men så lenge du ikke er så langt på vei skal det ikke være noe problem.
 
Back
Topp