Vannfødsel

Status
Stengt for ytterligere svar.

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Jeg ønsker aller helst å føde i badekar så lenge forholdene ligger til rette for det. Samboeren har spurt om han kan få sitte i karet sammen med meg under fødselen, og dette kunne ikke jordmoren vår svare på. Hun sa det hadde hun aldri opplevd før, og tenkte det ble rart under selve fødselen pga blod og diverse. Hun ville ikke ha nektet, men hun kunne ikke svare for hva de kom til å si på fødeavdelingen.

Jeg har sett flere fødselsfilmer fra utlandet med par som sammen sitter i karet når babyen kommer, og det virker for meg som en helt magisk opplevelse. Så hvis det er greit for meg, og han ikke bryr seg om blod og gugg, kan han få dele den opplevelsen med meg? Eller vil jordmødrene på sykehuset kunne si nei basert på et helsemessig argument?
 
Hei!

Vannfødsel er fantastisk, god smertelindring samt at det er lettere å flytte rundt på kroppen og den store magen. Alle sykehus har litt forskjellige prosedyrer. I utgangspunktet er det ingen grunn til at mannen ikke kan sitte i badekaret sammen med deg. Er dette noe dere ønske be han oppe oppi sammen med deg:)

Lykke til med fødselen:)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp