Vannet er gått !

Ble desverre innlagt i går kveld da jeg fikk en av de største blødningene eg noe gang har sett. Igjennom bukse og ned på gulvet.

Heldigvis ser alt bra ut med lillemann og er ingen tegn på at fødselen er i nærheten med og starte enda. Har fått lungemodning i går bare for og være på den sikre siden. Så lenge blodprøvene ser grei ut seinere i dag Så kan jeg reise hjem etter kveldens lungemodningsspøyte.

Har fått snakket med barnelege som forklarte litt hvordan det ble vist han skulle komme i nærmeste tiden. Fikk også forklart at pga blødningen så ville de ikke forsøke og stanse fødselen når den skulle begynne.

Men ellers så krysser eg fingrene for at lille holder seg inne en god stund til [emoji173]

Hjelp, så skummelt med så stor blødning! Men bra det ikke hadde innvirkning på den lille [emoji173]️ Sa de hva blødningen kom av?

Høres ut som de tar godt vare på deg. Håper alt går så bra som det kan fremover [emoji173]️ Er jo kjempebra at du får ta lungemodningssprøytene før han kommer også.
 
Hjelp, så skummelt med så stor blødning! Men bra det ikke hadde innvirkning på den lille [emoji173]️ Sa de hva blødningen kom av?

Høres ut som de tar godt vare på deg. Håper alt går så bra som det kan fremover [emoji173]️ Er jo kjempebra at du får ta lungemodningssprøytene før han kommer også.


Var veldig skummelt der og da. De har enda ikke funnet ut hvor den kommer ifra så får satse på at den forsvinner sakte men sikkert.
Begynner og bli litt lei nå etter en stor blødning pga hematom i uke 12, vannavgang i uke 22 og nå stor blødning igjen i uke 24. Føler at det kan gi seg nå, litt stor forskjell fra og ha hatt et kjempefint svangerskap med minstemann til så mye greier nå.
 
Uff, så mye det har vært på deg dette svangerskapet! Håper ting roer seg litt nå og at lille blir enda litt lenger i magen :) :Heartred
 
Ønsker deg all lykke til å håper den lille holder seg inne mye lengre :Heartred

Viss du har noen spørsmål om tidlig fødsel å lignende så kan du dra innom Premature barn å spørre :)
 
God klem ❤️
 
Lykke til [emoji173] godt du er komt til uke 24. For hver eneste dag blir lille litt sterkere [emoji173]
 
Last edited:
❤️
 
Fortsatt masse lykke til[emoji173] Håper lille vil bli i magen litt til[emoji173]
 
Sniker fra mars
lykke til :) håper alt går bra. Du og lille er sterk.
 
Krysser fingrene for at alt fremdeles er bra med den lille, håper han ikke vil ut før om mange uker
 
Formen er fortsatt bra. Slapp ut av sykehuset etter 2 dager da blødningen hadde stoppet. De fant ikke ut h ør den stammer ifra.
Fikk snakket med mange overleger inkludert barnelege når eg var innlagt. Barnelegene skulle diskutere en del på neste møte om eventuell dato for igangsetting vist vi skulle greie og holde ut værtfall 2 uker til.

Klar for ny ultralyd i morgen, blir spennende og se om vannmengden har gått enda mer ned, sist var den 0.8cm.
 
Formen er fortsatt bra. Slapp ut av sykehuset etter 2 dager da blødningen hadde stoppet. De fant ikke ut h ør den stammer ifra.
Fikk snakket med mange overleger inkludert barnelege når eg var innlagt. Barnelegene skulle diskutere en del på neste møte om eventuell dato for igangsetting vist vi skulle greie og holde ut værtfall 2 uker til.

Klar for ny ultralyd i morgen, blir spennende og se om vannmengden har gått enda mer ned, sist var den 0.8cm.

Godt å høre at du ikke har født enda! Håper virkelig at alt går fint for dere. Jo lenger du holder han inne jo bedre, men hvis det er så lite vann så går det kanskje ikke så lenge. Hørte at for hver dag ekstra babyen er inni magen, blir det 3-4 dager mindre på prematuravdeling. Har du fått beskjed om å holde deg liggende, eller får du gå rundt som normalt?
 
Godt å høre at du ikke har født enda! Håper virkelig at alt går fint for dere. Jo lenger du holder han inne jo bedre, men hvis det er så lite vann så går det kanskje ikke så lenge. Hørte at for hver dag ekstra babyen er inni magen, blir det 3-4 dager mindre på prematuravdeling. Har du fått beskjed om å holde deg liggende, eller får du gå rundt som normalt?

Heldigvis gikk alt fra på kontrollen i dag og fostervannslommen var økt fra 0.8 cm til 1.1 cm. Er fortsatt veldig lite, men han får heldigvis tatt til seg litt av det som produseres.

Har fått beskjed om og ikke ta tunge løft eller gå tur, bortsett fra det egentlig bare høre på kroppen.
 
Back
Topp