Vannavgang uten rier

Augustinaen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Noen som har opplevd vannavgang uten rier? Hvor lang tid tok det før riene begynte? Og hvis du måtte bli satt i gang, hvor lenge etter vannavgang satt de det i gang?
 
Hos meg gikk vannet lutt og litt hele dagen, så kom riene kl 4 den påfølgende natta :)
 
Med nr to ble vannet mitt tatt på sykehuset som en igangsetting, men jeg kjente sammentrekninger ca 1,5 time etter. De gjorde da ikke vondt, og jeg var litt usikker på om det var rier. Ca 4 timer etter begynte det å gjøre vondt og etter 5 timer var han ute.

Legene ville starte drypp etter to timer pga manglende fremgang, men jordmødrene holdt igjen (og det gjorde vel jeg og...) fordi samboer var og leverte frøkna hos barnevakt.
 
Riene startet ca 30 min etter vannavgang
 
Vannet mitt kl 4 om natta, 72 timer senere ble han født :p
Fikk gelé for igangsetting kl 9 dagen etter, altså etter ca 29timer etter vannavgang og enda 2 ganger til før riene satte ordentlig i gang. Etter siste dose starta riene og han ble født 12 timer sener, 8timer med aktiv fødsel.
 
Jeg hadde lang vannavgang med Nr 1. Vannet gikk lørdag midt på dagen. Riene startet natt til mandag. Han ble født mandag kveld.
 
Jeg hadde lang vannavgang med Nr 1. Vannet gikk lørdag midt på dagen. Riene startet natt til mandag. Han ble født mandag kveld.

Når var dette?
Hadde håpet de satt i gang etter et døgn hvis ikke riene begynner av seg selv.. Men ser at det varierer veeldig..
 
De satte i gang fødselen etter 24 timer da riene ikke startet av seg selv etter vannavgang. Tok 3 dager fra vannavgang til babyen var ute.
 
Når var dette?
Hadde håpet de satt i gang etter et døgn hvis ikke riene begynner av seg selv.. Men ser at det varierer veeldig..

Det er lenge siden. 16 år siden. Mulig de setter igang i dag. Da vannet gikk fikk jeg beskjed om å komme inn på sykehuset for ctg, og div. Ble lagt inn pga litt forhøyet temp og hjerterytme til fosteret.
Fikk permisjon kvelden etter og fikk sove hjemme og da startet riene.
 
Vannet gikk på termindato og de satte meg i gang to dager etterpå. Dvs de startet etter halvannen dag med tabletter og klyster men det virket ikke så ble drypp.

Hadde for øvrig en fantastisk fødsel siden babyen kom innen tre kvarter på drypp:D
 
Vannet gikk litt kl 2 på natta. Lakk litt og litt. Kom på sjekk kl 10, og måtre bli pga litt høy puls på baby. De sa da at de ville sette meg i gang kl 22-23 på kvelden hvis jeg ikke gikk i fødsel selv, pga dette. Riene startet svakt utover dagen, men sånn at jeg kjente det var rier og ikke bare kynnere var vel i 19-tiden og aktiv fødsel 20.21(da begynner jeg å spy).
 
Noen som har opplevd vannavgang uten rier? Hvor lang tid tok det før riene begynte? Og hvis du måtte bli satt i gang, hvor lenge etter vannavgang satt de det i gang?

Med nr 1 hadde jeg vannavgang uten rier. Gikk i tre!!! Døgn før jeg ble satt igang. Det var rutinene i -09[emoji849].
Slik er det heldigvis ikke lenger!
Hadde vannavgang uten rier med nr 3 også, men da ble jeg satt i gang dagen etter[emoji5]
 
Riene startet 6 timer etter vannavgang her :)
 
Tok nesten 1 døgn før riene tok seg opp etter at vannet gikk(fylte et bind) med første.
 
Back
Topp