Vann om natten!!

~Cissi~

Forumet er livet
Var på helsestasjonen og de sa at jeg måtte slutte å gi jenten min melk(erstatning) om natten for tannleger sier at det er ikke bra for tennene. Det jeg måtte gi er vann, men det som skjer er at hun tar bare par sup og sovner igjen. Redd at hun ikke får nok væske i seg.[&o]

Noen som er eller vært i denne situasjonen??

For med første mann var det ikke slik i det hele tatt, da ammet jeg til han var 15 mnd.
 
Jeg har en sønn som er 2 år i juli. Han bruker fortsatt tåta om natten. Og han skal helst ha saft!! Det er et stort problem, for mange ganger sovner han ikke hvis han får vann...
 
hei.. jeg har hospitert på helsestasjon en uke nå. helsesøster der sa at melk inneholder sukker som ikke er bra for tennene. hvis barnet sover hele natten kan de fint klare seg uten drikke. Våkner de kan de få vann eller evt bare smokk. Det er ikke naturlig for de å drikke om natta når de har blitt så store.. lærte mye den uka hehe
 
bursdag ja... fått kake og roser av kjæresten :) og et nyydelig kort der det sto at han ikke kunne vente med å bygge hus og stifte familie med meg... kjempekoselig å lese da :) Jeg er så forelsket jeg hehe.. :)
 
Dersom du frister småen med deilig melk (eller saft, for den saks skyld), oppdager hun fort at det er fint å være våken på natta. Siden vann er mer kjedelig, har hun lettere for å lære seg å sove rundt.
Lærte dette på den harde måten, med førstemann. Han våknet hver time for en liten kosesup, men var selvsagt ikke egentlig sulten...
 
Tusen takk for svar.[:)]

Det som skjer no er at hun våkner en gang om natten og jeg må ligge å holde henne på magen eller hendene, for ellers roer hun seg ikke, gir henne smokken men er ikke bra nok, så i natt ga jeg opp og ga henne melk, for det virket som hun var sulten. Og hun slukte nedpå en god del...

Hadde det samme problemet med elste mann, han var veldig glad i saft, og når vi begynte å gi han vann var det mye hyling og skriking, men det gikk til slutt og etter det sov han hele natten, men han var litt eldre enn henne.

Har aldri opplevd at ungene sover hele natten[8D], unntatt nå som gutten min er blitt eldre.
 
Hvorfor gi de saft i det hele tatt. vann og melk holder lenge det.syns ikke man trenger å putte i ungene sånne usunne ting før de er så store at de spør om det selv. da kan de jo få det i helgene. det er jo foreldrene som bestemmer hva unga skal ha i seg.
 
Jeg gir ikke jenten min saft!!, men gutten min fikk det når han var rundt 2-3 år for han ville ikke ha noe annet den gang. Men den feilen gjør jeg ikke igjen. En stygg uvane[:-], men viste ikke bedre den gang.
 
Men så stor som jentungen din er blitt, trenger hun faktisk ikke melk på natta. Hun tar selvsagt gjerne imot, fordi det er både godt og koselig. Men jeg ville anbefale deg å være litt tøff med henne, slik at du kan få natta tilbake. Det trenger du!
 
Ja, det er lettere sakt enn gjort.... Hehe[;)] Men det går vell til slutt.[:)]
Men det jeg synes er litt rart er at når guttungen var i denne alderen ammet jeg, da sa de ingenting om at jeg måtte stoppe og gi han vann isteden.[&:] Men amming er vell bedre enn morsmelk erstatning??[8|] Ikke vet jeg....
 
Ja, amming er bra. Men de generelle rådene i forhold til nattamming sier at barn ikke trenger nattmat etter at de har blitt 6 mnd, især dersom de har begynt med litt fast føde på kvelden.
Det er klart det er ikke lett å få "kuret" dem til å sove om natten.....jeg har brukt å stikke av, og la gubben få ta seg av det. Etter selv å ha våket hver natt i månedsvis kan det liksom være på tide at han får seg en liten trøkk også!
 
Back
Topp