Vanlig kvalme eller omgangssyken

Alvea-

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Det startet i går ettermiddag med ekstrem kvalme og diare. Kastet opp rett før leggetid og umiddelbart etter lettet kvalmen, men den kom raskt tilbake igjen. Har nesten ikke sovet i natt for har vært på badet ca annenhver time på do eller falsk alarm over oppkast.
I morrest fikk jeg i meg et glass vann, men den holdt i kun en halvtime i magen føre magen vrengte seg og alt kom opp. Umiddelbart etter lettet kvalmen.

Blir kvalm av tanken på mat eller lukt av mat.

Undrer meg over om dette er en graviditetsymptom eller om jeg rett og slett har pådratt meg en god gammeldags omgangsyke.

Det er vel ikke normalt at det skal være SÅ ille? Og diare i tillegg. Heldigvis ga den biten seg fort da..
 
Omgangssyken går nå og jeg har nettopp hatt det.

Leste en plass at man med svangerskapskvalme oftest ble bedre med mat, men at man med omgangssyken ofte ble mer kvalm av mat. Og dessuten tenker jeg at når du har diare sammen med oppkast er det ett nesten sikkert tegn på omgangssyken... god bedring[emoji173]️
 
Huff, god bedring! Nesten bedre med omgangssyke enn svangerskapskvalme da! Spysyke en dag eller to kontra ukesvis :depressed:
 
Tusen takk for svar. Det var det jeg tenkte, bra jeg holdt meg hjemme fra jobb i dag da slik at jeg slipper å smitte andre. :)
 
Høres ut som omgangssyken ja.. Ugg! Masse god bedring!
 
Høres ut som omgangssyke :(

Masse god bedring! Håper det gir seg fort :)
 
Jeg er bedre i dag og har greid å holde på maten i dag.
men føler alle graviditetsymptomene er borte :/. Har ikke ømme pupper mer, ikke i det hele tatt.
Føler det er ingenting som tilsier at jeg skal være gravid, heller omvendt.
Har googlet og sett at diare kan være et forvarsel på ma/sa (kroppen prøver å kvitte seg med noe), hadde også en diger geleklump (blank/tåkegul) i går.
Ikke en god følelse å sitte med. Trodde ikke det skulle være så nervepirrende å være gravid.
 
Var superkvalm i helga. Hadde feber å spydde. Var usikker jeg å. Men er borte nå. Gravidtetsssymptomer kommer å går hele tiden! Den geleklumpen aner jeg ikke!
 
Jeg er bedre i dag og har greid å holde på maten i dag.
men føler alle graviditetsymptomene er borte :/. Har ikke ømme pupper mer, ikke i det hele tatt.
Føler det er ingenting som tilsier at jeg skal være gravid, heller omvendt.
Har googlet og sett at diare kan være et forvarsel på ma/sa (kroppen prøver å kvitte seg med noe), hadde også en diger geleklump (blank/tåkegul) i går.
Ikke en god følelse å sitte med. Trodde ikke det skulle være så nervepirrende å være gravid.

Jeg ble skikkelig forkjøla her for 2 uker siden og følte meg ikke gravid. Bare skikkelig syk og elendig... kroppen prøver jo så godt den kan å fikse seg selv samtidig som den er gravid. Tror det er lurt å hvile og ta det med ro <3 Det går nok bra :) bare prøv å ikke bli dehydrert <3
 
Jeg ble skikkelig forkjøla her for 2 uker siden og følte meg ikke gravid. Bare skikkelig syk og elendig... kroppen prøver jo så godt den kan å fikse seg selv samtidig som den er gravid. Tror det er lurt å hvile og ta det med ro <3 Det går nok bra :) bare prøv å ikke bli dehydrert <3

Ikke helt det samme med forkjølelse da men var bare for å si at med feber og sykdom kjenner man lite annet syntes jeg :confused:
 
Jeg er bedre i dag og har greid å holde på maten i dag.
men føler alle graviditetsymptomene er borte :/. Har ikke ømme pupper mer, ikke i det hele tatt.
Føler det er ingenting som tilsier at jeg skal være gravid, heller omvendt.
Har googlet og sett at diare kan være et forvarsel på ma/sa (kroppen prøver å kvitte seg med noe), hadde også en diger geleklump (blank/tåkegul) i går.
Ikke en god følelse å sitte med. Trodde ikke det skulle være så nervepirrende å være gravid.

Startet en tråd over her fordi jeg har opplevd akkurat det samme som deg - hadde omgangssyke i går og i dag føler jeg meg ikke gravid lenger. Kan jeg spørre hvordan det gikk for deg? [emoji2]
 
Startet en tråd over her fordi jeg har opplevd akkurat det samme som deg - hadde omgangssyke i går og i dag føler jeg meg ikke gravid lenger. Kan jeg spørre hvordan det gikk for deg? [emoji2]

Jeg har fått tilbake ømheten i brystene, men ellers føler jeg meg fortsatt ikke gravid. Jeg føler fortsatt at jeg trenger privat ultralydtime for å få bekreftet at alt er i orden. :)
 
Jeg har fått tilbake ømheten i brystene, men ellers føler jeg meg fortsatt ikke gravid. Jeg føler fortsatt at jeg trenger privat ultralydtime for å få bekreftet at alt er i orden. :)

Tenker det er positivt at ømheten i brystene er tilbake :) Jeg hastet avgårde til privat UL selv i dag og da var alt i sin skjønneste orden. Det er nok slik for deg også :) Omgangsyken skal ikke ha noe å si for knøttet :)
 
Back
Topp