Vanlig å være så skuffet?

P

pappe

Guest
Er det normalt å ha dager der man er så skuffet over. barna at man nærmest må tvinge seg selv til å svare de fordi man ikke orker egentlig?

Der man føler de aldri vokste opp fra trassalderen og hele tiden må fortelles å overholde spillregler, tv osv osv og er dypt lei og skuffet over at de ikke skjerper seg og du heeeeeeele tiden må streve etter for å få dem til å overholde regler?

Føler ingen kjærlighet for dem slik det er nå :(

Er dette vanlig følelse blandt tenåringsforeldre?
 
Er det normalt å ha dager der man er så skuffet over. barna at man nærmest må tvinge seg selv til å svare de fordi man ikke orker egentlig?

Der man føler de aldri vokste opp fra trassalderen og hele tiden må fortelles å overholde spillregler, tv osv osv og er dypt lei og skuffet over at de ikke skjerper seg og du heeeeeeele tiden må streve etter for å få dem til å overholde regler?

Føler ingen kjærlighet for dem slik det er nå :(

Er dette vanlig følelse blandt tenåringsforeldre?
Du er nok bare frustrert og lei av å mase på de.
Ikke gi opp!!
 
Jeg tror det er helt normalt å ha dager der man føler det slik!
 
Jeg må ærlig si at dette kan høres ut som en depresjon, eller starten på en. Ville prøvd å snakket med noen fagfolk/psykolog for hjelp med følelsene :) men frustrasjonen er veldig vanlig når ingen hører etter.
 
Er det normalt å ha dager der man er så skuffet over. barna at man nærmest må tvinge seg selv til å svare de fordi man ikke orker egentlig?

Der man føler de aldri vokste opp fra trassalderen og hele tiden må fortelles å overholde spillregler, tv osv osv og er dypt lei og skuffet over at de ikke skjerper seg og du heeeeeeele tiden må streve etter for å få dem til å overholde regler?

Føler ingen kjærlighet for dem slik det er nå :(

Er dette vanlig følelse blandt tenåringsforeldre?


Kanskje dere bør gå til en familieterapeut og lære å kommunisere bedre som familie, så dere slipper å ha det på denne måten?
Det hjelper som forelder å lære hvordan barna utvikler seg, hva man kan forvente, og hvordan man skal oppføre seg som forelder. :)
 
Heia, har du prøvd å snakke med noen om de tankene? :)
 
Jeg har ikke tenåring selv, men kan tenke meg til at det kanskje muligens ikke er helt uvanlig å tenke/føle det slik? Men om det er vedvarende så burde du kanskje få snakket med noen om hvordan du føler det? Ikke noe godt å gå rundt å føle det på den måten, hverken for deg eller barna.
 
Dette høres ikke normalt ut nei..kjærligheten man har til sine avtar aldri. Lei av å mase ja men man slutter ikke å elske de. Så det spørs om ikke du sliter med et eller annet. Prat med en lege.
 
jeg tror også du ville hatt godt av å prate med noen. høres ikke ut som du har det så bra.
 
Jeg tror nok mange foreldre kjenner på dette når barna blir eldre. Når barna blir ungdommer er det lett å se alle drømmene man hadde for dem gå i knus fordi de ikke ble så smarte, flinke eller gode som man så for seg at de selvfølgelig skulle bli. Kanskje er de helt ulike det selv, kanskje tar de veldig dårlige valg.

Samtidig er noen ungdommer svært utfordrende i ordbruk og atferd på en måte som "knekker" foreldrene. Nå er dette ekstreme eksempler da, men jeg har i alle fall full forståelse for at følelsene kan bli tynnslitt i hverdagen.
 
Back
Topp