Vaksiner - en guide! Er ditt barn vaksinert?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Alle barn får tilbud om å følge det norske barnevaksinasjonsprogrammet. Erfaring viser at vaksinene beskytter mot sykdommene på en enkel, effektiv og ufarlig måte.

Immunitet (motstandskraft mot smitte) er en viktig del av kroppens forsvar mot infeksjonssykdommer. Hensikten med vaksinasjon er å oppnå immunitet uten å måtte gjennomgå sykdommen først. I Norge tilbys barna en rekke vaksiner gratis.

HER finner du en fin oversikt over det norske barnevaksinasjonsprogrammet
 
Så bra! Om dere komm over noen som velger og ikke gjøre det. Argumenterer dere da for vaksinering?
 
Det har ikke skjedd her enda (Heldigvis), men jeg er ganske sikker på at jeg ville argumentert for vaksinering. Kjenner jeg bøir irritert når folk ikke vaksinerer barna sine..
 
For noen år siden jobbet jeg sammen med en som var vaksinemotstander. Hun sto lirte faktisk av seg at hun trengte ikke vaksinere barna sine når alle andre uansett var vaksinert. Så hun trengte ikke utsette barna sine for den risikoen som fulgte med vaksiner... Ble så sinna at jeg bare måtte gå. Skulle jo forholde meg til dette mennesket i lang tid fremover.
 
Jeg stod på helsestasjonen og da sa en annen helsesøster til en at i dag skal hun få en vaksine. «Jeg vaksinerer ikke barna mine». Da ble jeg så irritert at det var helt på nippet før jeg glefset; da skal du vær veldig glad og takknemlig for at vi andre tar ansvar og gjør det!! Men jeg holdt det inni meg. Når jeg kom inn til min helsesøster så måtte jeg blåse ut til henne og hun mente jeg bare skulle sagt det[emoji23]
 
Back
Topp