Vaginal fødsel etter keisersnitt

Status
Stengt for ytterligere svar.

ØnskerEnTil

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Febbisbebbis'18
Jeg hadde haste ks med sønnen min etter 9 timer aktiv fødsel fordi han satt fast. Er nå gravid igjen og veldig redd for at det samme skal skje denne gangen også, og lurer derfor på om det er en "gyldig grunn" til å få planlagt ks eller om jeg blir nødt til å krangle og sloss for å få lov til å slippe vaginal fødsel igjen.

Har hørt flere si at det slettes ikke trenger å skje med andremann, men det tror jeg rett og slett ikke på. Jeg er ganske liten og har fått høre av kiropraktor at det ikke er sant at bekkenet ikke er mindre hos de som er små.

Vi endte opp med en baby med masse låsninger fordi han satt fast (ble forsøkt tatt med sugekopp og så dyttet opp igjen), flere tusen i utgifter til kiropraktor, og flere måneder med nesten non stop gråt. Og jeg tror det rett og slett kom av den tøffe fødselen hans.

Så det jeg lurer på: er det normalt å få innvilget planlagt ks etter noe slikt? Eller burde jeg forberede meg på en skikkelig kamp..?
 
Hei!

Og leit å høre om de forrige fødsel at du sitter igjen med den opplevelsen. Som andre har fortalt det det trenger ikke å bli slik igjen det er mange faktorer som spiller inn, de to største er hvordan barnet ligger i bekkenet, samt hvor effektive riene dine er.

Om det er normalt å få det innvilget, det kommer helt ann på hvilken lege du møter og hvordan du legger frem din bekymring og din opplevelse. Jeg tenker du skal foreberede deg godt og heller bli overasket at det gikk greit. Skal du føde på samme sykehus er det fordel at de har alle papirer fra sist fødsel.

Masse masse lykke til og håper opplevelsen denne gangen blir bedre:)
 
Takk for svar [emoji4] Forbereder meg på det verste og håper på det beste! [emoji4]
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp