Vårt første barn❤️

12+0

Hallo 2. Trimester[emoji7] følelsen av at dette er virkelig begynner sakte men sikkert å komme. I går Måtte jeg bare kjøpe litt babyklær til den lille[emoji7] formen min har også blitt bedre. Fått litt matlyst tilbake og klarer å gjøre litt annet enn bare å sove. Blir fortsatt litt trøtt om dagen, men ikke i nærheten av slikt som tidligere.

Denne uken skal vi fortelle venner og familie den store nyheten! Gleder oss[emoji16]
 
12+3

I går ble nyheten delt med familie og venner[emoji173]️ Så nå vet snart hele bygden det[emoji87] Egentlig veldig deilig! Veldig stas! Vi er gravide[emoji1376][emoji1376]
 
Så fin mage!! Håper min kommer snart og:)

Takk! Den kom veldig plutselig [emoji28] ser det best når jeg er naken, ser forsatt bare litt lubben ut med klær[emoji28] gleder meg veldig til det blir tydelig mage[emoji7]
 
13+4

Etter mange fine dager med sol og en veldig fin form, har jeg bare lyst til å sove i dag... eller la meg rette, kroppen har lyst til å sove i dag. Det pøser ned ute og jeg er så trøtt og sliten ette.. vel hvem vet[emoji28]

Sto opp sent etter litt morgenkos med gubben. Så Kl 13 er jeg helt utslitt å må finne sengen igjen. Håper det kommer seg litt utover dagen. Har i alle fall vert kjempe flink denne uken med å spise riktig å gått tur hver dag.
 
14+2

Formen er bedre. Ikke så trøtt på dagen lenger, men syns forsatt det er helt greit å legge seg rundt 21 - 21:30[emoji28] noe samboer syns er litt kjedelig. Merker lysten på kos har vert litt fraværende de siste dagene noe jeg ikke syns noe om da jeg til vanlig pleier å ha mye lyst.. men satser på det kommer seg igjen.


Ellers har magen vokst litt. Rareste formen på den og den er veldig lav. Håper den gjevner seg litt mer ut[emoji23]
IMG_4515.JPG
 
IMG_4524.JPG

14+6

Skjønner godt va de mener med st ikke alle får den runde babykul magen med en gang[emoji28][emoji28][emoji28]
 
16+2

Formen er virkelig bra! Utenom bekkenløsningen da, men ellers veldig bra. Var hos legen på fredag og fikk 30% sykemelding slik at jeg kan ha kortere dager. Det har så langt virket veldig bra og har ikke så mye smerter lenger. Fikk også høre hjertelyden til babyen hos legen, helt fantastisk![emoji173]️

Ellers holder jeg på å spise opp samboer, lysten er på topp eller over topp kan man si. Magen vokser også bittelitt for hver uke. Nå er det bare 15 dager til OUL!

IMG_4552.JPG
 
17+2

Passert 17 uker, helt fantastisk. Bare tre uker igjen til halvveis[emoji56] formen er veldig bra, litt trøtt noen dager ellers lite å klage på. Startet å gå til Fysoterapaut for bekkenet og er 30% sykemeldt og det har hjulpet veldig.

Kjenner godt liv i magen når jeg skal legge meg og litt når jeg sitter på jobb. Gleder meg masse til det blir tydlige spark og bevegelser. Nå er det bare 9! Dager til ultralyd på sykhuset[emoji7]

IMG_4560.JPG
 
18+3

Formen er bra[emoji4] kjenner det bobler godt inni der av og til, noen ganger litt tydligere dult. Noen dager har jeg veldig vondt i rygg/bekken men tar det bare mer med ro. Fikk 30% sykemelding en måned fremover og kommer nok til å ha det ut svangerskapet.

I morgen er den store oul dagen! Spent, gleder meg, nervøs, bekymret alt på en gang[emoji44]
 
18+4 Ultralyd

I dag har vi vert på ultralyd på sykhuset. Der fikk vi se en stk sjenert baby som lå krøllet sammen helt nederst i magen. Klarte etter mye om og men å få en kikk rett mellom bena, og der var det tydelig en tissefant[emoji23] fikk målt det hun skulle og termindatoen fikk stå. Så da kommer det en gutt rundt 14. November[emoji7]

Fikk ingen bilder med pga han ikke ville vise seg, men har noen fra 12 ukers ultralyden[emoji87]
 
Last edited:
19+5

I går kveld kjente samboer spark på utsiden av magen for første gang. Stor stas[emoji7]
 
20+5

Snart i mål med innkjøp, mangler bare litt klær[emoji28] kjenner storsett daglig liv, noen ganger tydligere enn andre. Jeg var egentlig litt bekymret for hvordan jeg kom til å takle det, da jeg har litt forbi med å tenke på det som er inni kroppen(blodårer, sener osv). Men det er noe av den deiligste følelsen i verden når jeg kjenner lillegutt sparke[emoji7]

Magen vokser bittelitt, den har begynt å få litt mer gravidform i stede for smålubben[emoji23] det har vist seg på ultralyd og med doppler at baby ligger godt nede i magen
IMG_4641.JPG
 
:):)
20+5

Snart i mål med innkjøp, mangler bare litt klær[emoji28] kjenner storsett daglig liv, noen ganger tydligere enn andre. Jeg var egentlig litt bekymret for hvordan jeg kom til å takle det, da jeg har litt forbi med å tenke på det som er inni kroppen(blodårer, sener osv). Men det er noe av den deiligste følelsen i verden når jeg kjenner lillegutt sparke[emoji7]

Magen vokser bittelitt, den har begynt å få litt mer gravidform i stede for smålubben[emoji23] det har vist seg på ultralyd og med doppler at baby ligger godt nede i magen
Vis vedlegget 264863
Så fin! :)

Hva har du kjøpt inn?
 
:):)
Så fin! :)

Hva har du kjøpt inn?

Lettere å svare på hva jeg ikke har kjøpt[emoji23] hehe. Her er egentlig det viktigste på plass[emoji16] barnevogn, bilsete, klær, seng, vugge, dyne og laken, vognpose, stellebord, kommode til barneklær, kluter, håndkler, kosedyr, tutt, flasker, litt diverse vognpynt, babynest, brystpumpe, babycall å sikkert mer[emoji23] har tatt helt av. Eneste vi har kjøpt brukt er barnevognen, så kan si det har svidd litt i lommeboken[emoji44]
 
27+4

Begynner å bli tyngre nå. Lett andpusten og tungt og reise seg. Magen er forsatt ikke så veldig stor men nå ser man i alle fall at set er en gravid mage. Er 100% sykemeldt fra jobb nå, så må finne på noe som får tiden til å gå hjemme[emoji28] håper den siste tiden kan gå fort for nå kjenner jeg at spenningen er stor for å møte den lille i magen - som forsatt er langt i fra å få et navn[emoji44][emoji87]IMG_5067.JPG
 
34+3

Gubben er reist på jobb for siste gang før fødsel. Rart å tenke på. Nærmer seg med stormskritt! Vi gleder oss så uendelig mye til å få møte den lille i magen (som vi endelig har blitt enige om navn på)[emoji87]. Tenk at til jul er vi vår egen lille familie[emoji44]

Har begynt på svangerskapskurs/trening noe som har gått veldig bra! Sliter en del med nattesøvn, vondt i rygg og bekken. Ellers skal jeg ikke klage[emoji57]

Magen har vokst men føler meg for første gang «fin» i graviditeten. 28. Oktober har jeg overtalt mannen til å være med på gravidfotoshoot!

IMG_5235.JPG
 
Back
Topp