Vårt første barn❤️

Klarsåklar

Gift med forumet
Novemberlykke 2018
Novemberbarna 19
Julegavene 2019
Utmarsj 2024
Vi lister oss stille inn her[emoji4]

Gleden er stor da testen viste positiv, samtidig som bekymringer om at det fortsatt kan gå galt. Men vi velger å ta grip om gleden og ikke den mulige sorgen som kan komme.

~Litt om oss~
Jeg er 23 år og samboer 37. Vi har ingen barn fra før av, så dette blir vårt første. Bor «ut på landet» i skjønne omgivelser med våre to babyer (les hunder). Vi har begge fast jobb og en av våre felles interesse er at vi begge er litt over gjennomsnittet opptatt av bil. Ellers er vi turglade mennesker, alltid på let etter en ny topp å bestige

~store happenings~

- 02. Mars vår første positive G-test

- 09. April er det første svangerskapskontroll hos jordmor, er da 9+1

- 29. April Går inn i uke 12 og faren for spontanabort minsker betraktelig [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️milepæl

- 26. April ny UL 11+4

- 14. Juni Ultralyd på sykehuset, 18+4

- 20. Juni 2. Svangerskaps kontroll hos jordmor,19+ 3

- 14.11.2018 Termin[emoji173]️
 
Last edited:
~Symptomer 1. Trimester~

Første symptomer
- hovne fyldigere bryster
- strekking/gangsperrfølelse i magen
- krampetrekninger i magen
- trøtt
- humørsvingninger
- lett fett hår

Uke 4
- ømme bryster
- mye luft i magen

Uke 5
- ømme bryster
- litt småkvalm inn i mellom
- trøtt
- hard mage
- strekking/luftsmerter

Uke 6
- uggen følelse
- lite matlyst
- tisse tisse
- trøtt.no

Uke 7
- av og på uggen
- trøtt
- tar lett til tårer og lett frustrert
- mageknip
- tisse hele dagen lang
- tydelig mørkere brystvorter
- oppblåst mage, ikke behagelig med bukseknappen lukket[emoji28]
- mye utflod

Uke 8
- veldig mye uggen og ingen matlyst
- bestilt gravidbukser så jeg kan slutte stjele gubben sine joggebukser.
- trøtt, trøtt og atter trøtt..
- tisser hele tiden og er oppe flere ganger om natten
- treg mage igjen
- tett nese
- strekking i magen
- Montgomery kjertler på brystvortene

Uke 9
- Forsatt uggen og ingen matlyst
- tisser hele tiden
- rare former på puppene
- sover dårlig, finner ingen behagelig stilling
- tett nese
- treg mage, mye luft = stinkbombe
- drømmer mye
- kviseutbrudd bryst, nakke, panne og kinn
- magen har blitt større
- økt utflod

Uke 10
- ømme brystvorter
- sliten, humørsvingninger
- tisser hele tiden
- mye utflod
- kviser
- oppblåst mage på kvelden
- ikke middagslyst

Uke 11
- ingen matlyst
- rare former på brystene inn i mellom
- kviser
- trøtt
 
Last edited:
Nå gir jeg meg med testingen. Veldig fornøyd med stigningene og 2-3 uker på digitale i dag, 12 DPO

IMG_4218.JPG
IMG_4219.jpg
 
Uke 5(4+3) 11%

Inn i uke 5 og faren for kjemisk er over! En liten jubel. Så var det bare resten igjen [emoji28]
IMG_4231.JPG
 
5+0

Føler mindre av symptomene nå.. noe som bekymrer meg. Har bestilt time til tidlig ultralyd neste uke. Håpe å føre høre eg dunkende hjerte og at alt er på rette stedet
 
Da blir det tidlig UL 22.mars[emoji173]️
 
5+5

Ikke noe spesielt sterke symptomer enda. Luftsmerter og litt strekking inn i mellom og hard mage. Så langt ikke opplevd noe skikkelig kvalme

Syns dagene går aaalt for sakte. Gleder meg til neste uke og UL[emoji4] og ikke minst at mannen kommer hjem fra Nordsjøen på mandag[emoji173]️
 
6+3

Kvalmen har såvidt begynt.. har vert uggen i hel dag og lite matlyst. Turene til toalettet skjer oftere og oftere. Føler jeg tisser hele tiden[emoji23]
 
6+4

Første ultalydsjekk! Vi så et bittelite hjerte som banket[emoji7] helt fantastisk! Embroyet ble målt til 7mm og han var enig at jeg var 6+4 eller 6+5.
 
7+3

Formen er litt opp og ned. Noen dager er helt fine og andre er jeg uggen og trøtt. Begynt å svinge litt med på humøret og tårene kommer lett[emoji28]

Fått time til jordmor 9. April og da vil jeg være 9 uker på veg. Blir veldig spennende!
 
8+4

Formen har vert så dårlig denne uken.. gått ned i vekt[emoji58]... har enda ikke spydd men brekker meg og gulper stadig. Sliter med å spise da ingenting frister og alt smaker pyton..
 
9+1

Første svangerskapskontroll hos jordmor er over. Urinprøve og blodtrykk var fint. Matlysten er ikke på topp men formen har tatt seg bittelitt opp i dag.
 
10 + 0

Bare to uker til det er gått 12 uker. Uke 9 har det vert lite symptomer noe som bekymrer meg. Kommer til å bestille en privat Ul i uke 12 for å sjekke at alt er fint.
 
10 + 1

I dag reiser mannen ut i Nordsjøen igjen... måtte skikkelig skjerpe meg for å ikke begynne å gråte. Han har vert så flink og tatt kjempe godt vare på meg de siste ukene når jeg har vert slakk. Fy søren for en god mann jeg har[emoji16] nå er det nedtelling - 2 uker fra nå kommer mannen hjem igjen og vi er 12 uker på veg[emoji173]️
 
10+6

I dag føler jeg meg nesten symptomfri.. noe som skremmer meg. Eneste er at jeg går ofte på do og litt rar form på puppene.. ellers ikke mye å skryte av. Grugleder meg til ultralyd på torsdag. Skal bli godt å se hvordan det ligger an
 
10+6

I dag føler jeg meg nesten symptomfri.. noe som skremmer meg. Eneste er at jeg går ofte på do og litt rar form på puppene.. ellers ikke mye å skryte av. Grugleder meg til ultralyd på torsdag. Skal bli godt å se hvordan det ligger an
Samme føler jeg!! Frem til uke 9+4 ca følte jeg meg kvalm konstant. Er idag 10+1, og føler nesten kvalmen forsvant over natta .. skal på tul om 1,5 uke..
 
Samme føler jeg!! Frem til uke 9+4 ca følte jeg meg kvalm konstant. Er idag 10+1, og føler nesten kvalmen forsvant over natta .. skal på tul om 1,5 uke..

Er jo selvfølgelig deilig å bli bedre i formen, men det er noe med den tryggheten kvalmen gir[emoji28] er så spent på TUL og håper alt er fint så jeg kan puste ut å ta meg sammen[emoji87]..

Håper alt er fint hos deg også[emoji173]️
 
11+3

I morgen er den «store» dagen. Tid for TUL. Jeg gruer meg så sinnsykt mye og har en stor magefølelse på at vi får dårlige nyheter. Føler jeg har mistet alle symptomene og ikke minst gleden.. er litt i sjokk hvor mange som har mistet og måttet forlate novembergruppen. Føler så sterkt med alle.. burde ikke vert så vanskelig å få en liten en når det er sårt ønsket.. aner ikke hva jeg kommer til å gjøre om jeg får dårlige nyheter.. krysser fingrer og tær for at alt er bra med den lille i morgen[emoji173]️
 
11+3

I morgen er den «store» dagen. Tid for TUL. Jeg gruer meg så sinnsykt mye og har en stor magefølelse på at vi får dårlige nyheter. Føler jeg har mistet alle symptomene og ikke minst gleden.. er litt i sjokk hvor mange som har mistet og måttet forlate novembergruppen. Føler så sterkt med alle.. burde ikke vert så vanskelig å få en liten en når det er sårt ønsket.. aner ikke hva jeg kommer til å gjøre om jeg får dårlige nyheter.. krysser fingrer og tær for at alt er bra med den lille i morgen[emoji173]️
Håper alt går fint idag! Oppdater gjerne <3
 
11+4

Ultralyd vel overstått[emoji7] et sprellende vesen som ikke lå mye i ro. Sparket i fra og skulle kjenne på morkaken. Noe av det rareste men samtidig mest fantastiske jeg har sett[emoji7] babyen hadde vokst akkurat som det skulle og alt så fint ut. Verdens herligste følelse [emoji173]️ vi skal virkelig bli mamma og pappa!

IMG_4441.JPG

IMG_4442.JPGIMG_4443.JPG
 
Last edited:
Back
Topp