Våre barnevogner

Vi vurderer hvilken ny bil vi skal kjøpe i disse dager, siden sportsbilen vi har ikke er så stor. Har prøvekjørt tre (Tesla, eGolf og Hyundai Ionic elektrisk), og alle fikk faktisk plass til vår store Emmaljunga Mondial Duo i bagasjerommet, selv om kalesjen måtte tas av i Hyundaien.

Jada... tre turer fra bilbutikkene og hjem, ned fra leiligheten med barnevogna, klappe den sammen og stappe den inn, opp med barnevogna igjen, og kjøre tilbake til bilbutikken. o_O

Som mannen sa: Her lar vi en vogn til 7000 kr bestemme hvilken bil i hundretuseners kroner-klassen vi skal velge. Neida. Ikke BARE det, da. Men det var viktig. :D
Jeg har en vanlig, liten golf (ikke stasjonsvogn). Tror du den vil få plass i den? [emoji28] kjenner jo selv at jeg tviler på at den har plass til noen vogn i det hele tatt [emoji85]
 
Jeg har en vanlig, liten golf (ikke stasjonsvogn). Tror du den vil få plass i den? [emoji28] kjenner jo selv at jeg tviler på at den har plass til noen vogn i det hele tatt [emoji85]

Jeg har Golf 5 (2008 mod.) og Emmaljunga Mondial De Luxe. Understellet tar hele bunnen i bagasjerommet og i hvert fall halve i høyden (og det er jo lavere enn bagen), vi prøvde ikke engang å sette bagen oppå for det så rimelig trangt ut. Kaanskje det går om man tar ut hattehylla, eventuelt tar av alle hjulene. Men det orker jeg ikke å drive med. Vi skal kjøpe stasjonsvogn :)
 
Jeg har en vanlig, liten golf (ikke stasjonsvogn). Tror du den vil få plass i den? [emoji28] kjenner jo selv at jeg tviler på at den har plass til noen vogn i det hele tatt [emoji85]
Jeg har plass til Emmaljunga Edge duo i den lille Peugeot 307 vi har som ekstrabil! :)
 
Jeg har en vanlig, liten golf (ikke stasjonsvogn). Tror du den vil få plass i den? [emoji28] kjenner jo selv at jeg tviler på at den har plass til noen vogn i det hele tatt [emoji85]

Det må du nok bare prøve. Jeg aner ikke hvor stor en vanlig golf er i forhold til e-golfen. Det må sies at bilbutikken hadde to versjoner, og vi fikk test-bilen uten ekstra utstyr og høyttalere i bagasjerommet, for å få det ekstra dypt. Da gikk det på centimeteren.
 
Jeg har Golf 5 (2008 mod.) og Emmaljunga Mondial De Luxe. Understellet tar hele bunnen i bagasjerommet og i hvert fall halve i høyden (og det er jo lavere enn bagen), vi prøvde ikke engang å sette bagen oppå for det så rimelig trangt ut. Kaanskje det går om man tar ut hattehylla, eventuelt tar av alle hjulene. Men det orker jeg ikke å drive med. Vi skal kjøpe stasjonsvogn :)

Hattehylla måtte tas av, ja. Men hjulene var ikke noe problem monterte.
 
Jeg tror e-Golf/de nyere modellene har litt større bagasjerom? :) Jeg mener jeg sjekket det da det var aktuelt å kjøpe ny Golf i stedet.

Da kan det nok bli vanskelig, i hvert fall hvis du ikke tar av kalesjen (som jo er en smal sak på Emmaljunga Mondial Duo i hvert fall. Bare slenge den i baksetet i stedet) og/eller hjulene. Det gikk virkelig på hengende håret.
 
Jeg har Golf 5 (2008 mod.) og Emmaljunga Mondial De Luxe. Understellet tar hele bunnen i bagasjerommet og i hvert fall halve i høyden (og det er jo lavere enn bagen), vi prøvde ikke engang å sette bagen oppå for det så rimelig trangt ut. Kaanskje det går om man tar ut hattehylla, eventuelt tar av alle hjulene. Men det orker jeg ikke å drive med. Vi skal kjøpe stasjonsvogn :)
Vurderer sterkt å bytte bil her også, eventuelt kjøpe en til som er større :) gidder ikke å plages hver eneste gang man skal ta vogna inn og ut av bilen.
 
Vurderer sterkt å bytte bil her også, eventuelt kjøpe en til som er større :) gidder ikke å plages hver eneste gang man skal ta vogna inn og ut av bilen.

Nei, det var det vi også fant ut :) Jeg kunne jo ha kjøpt en mindre vogn men det var den jeg ville ha og bilen begynner å ha gjort sitt uansett :)

Hvilken modell har du?
 
Vi byttet bil da frøkna skulle komme, og gjett om jeg er glad for det. Da vi var i DK så handlet vi endel og måtte ta av hjulene på vogna hver gang den skulle i bilen, fy så tungvint :p (og hjulene er enkle å ta av og på)
 
Nei, det var det vi også fant ut :) Jeg kunne jo ha kjøpt en mindre vogn men det var den jeg ville ha og bilen begynner å ha gjort sitt uansett :)

Hvilken modell har du?
Golf 4 (?) 2010 mod. Jeg har liksom også bestemt meg for akkurat den vogna, selv om samboeren min ikke helt ser hvorfor man skal være nødt til å bytte bil for en vogn [emoji28]
 
Jeg har plass til Emmaljunga Edge duo i den lille Peugeot 307 vi har som ekstrabil! :)
Går jo alltids ann å prøve før jeg evnt. går så langt som å bytte bil :) hadde vært fantastisk om den hadde fått plass!
 
Golf 4 (?) 2010 mod. Jeg har liksom også bestemt meg for akkurat den vogna, selv om samboeren min ikke helt ser hvorfor man skal være nødt til å bytte bil for en vogn [emoji28]

Da vil jeg kanskje tro at bagasjerommet er like stort som i min, mulig noe større? Vi skal ha den med ut og prøvekjøre bil så jeg kan ta av hattehylla og ta bilde så du får se :) Du kan evt. ta med bilen i en butikk og spørre om å prøve :) Det blir uansett ikke plass til noe mer da, siden mannen har sedan som det heller ikke er plass i er det rimelig upraktisk for vår del om vi skal bort og har bagasje, skal handle osv. Så om det hadde gått på hengende håret bytter vi bil likevel :)
 
Da vil jeg kanskje tro at bagasjerommet er like stort som i min, mulig noe større? Vi skal ha den med ut og prøvekjøre bil så jeg kan ta av hattehylla og ta bilde så du får se :) Du kan evt. ta med bilen i en butikk og spørre om å prøve :) Det blir uansett ikke plass til noe mer da, siden mannen har sedan som det heller ikke er plass i er det rimelig upraktisk for vår del om vi skal bort og har bagasje, skal handle osv. Så om det hadde gått på hengende håret bytter vi bil likevel :)
Ja, vil tro de er ca. like store? Takk, hadde vært fint om du hadde tatt bilde [emoji1] skal ta den med å prøve, men det er ikke forhandlere som selger vogn her jeg bor, så det blir en dag jeg har tid til å kjøre til byen :)
 
Vi var og bestilte vogn igår. Ble ikke akkurat den jeg hadde tenkt, men håper jeg blir fornøyd med denne! De hadde ikke utstilt bagdelen i butikk, men de hadde flere som var i samme str. og fikk sett fargen også på andre vogner.
Vi endte opp med Emmaljunga Edge Duo med Classic Chrome understell. :)

12808_3.jpg
17790_1.jpg

Gleder meg til å få den i hus!
 
Back
Topp