Vårdress/ Overgangsdress

Agent Orange

Flørter med forumet
Noen som har anbefalinger til vårdress til å ha i barnehagen? Er det nødvendig å bruke 800-1000 kr på dress fra Reima eller POP, eller holder det med en rimeligere siden de likevel får på regntøy når det er vått ute?
Bor på vestlandet, så vi har en del "vær", for å si det sånn ;)
 
Når mine har vært så små har jeg ikke brukt så mye penger på dresser. De har ikke gått så tidlig og da blir det ikke så mye slitasje som etterhvert. Name it har noen flotte softshelldresser til 500 kr, veldig gode. Og så har jeg sett noen billigere på reflex, barnas hus også. Nøstebarn sine vinddresser er jo også veldig gode men ikke hvis det er mye søle/skitt. Men som sagt så har jeg ikke lagt så mye penger i overgangstøy når de er så små:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har alltid brukt en tynn ulldress, også regnbukse utenpå, evt en vindjakke i tillegg. Syns det er lettere å regulere temperaturen da, og at det blir bedre bevegelighet.
 
Vi sverger til softshell fra nameit! :)..
Storesøster har sin tredje nå, og lillebror har sin første ;)..
Men jeg er knallfornøyd med de dressene så sverger til de sesong etter sesong, og barnehagen fullroser de også.. Jenta mi er en av svært få som slipper gummubukse utenpå dressen nå om dagen, fordi den holder så bra. Enda ikke opplevd at de har blitt våte igjennom! :)
Myke og gode å bevege seg i er de å.
 
Jeg har kjøpt en stormbergdress. Den var testvinner i foreldre og barn, betalte 700kr for den. Har bare brukt den en gang, men det virker som en bra dress :)
 
Endte opp men en superdyr Reima-dress (900kr), simpelthen fordi det ikke var andre (gode) alternativer å oppdrive i rett størrelse, og jeg ble til slutt lei av å farte rundt k butikker!
Har inntrykk av at de får inn veldig få vårdresser i hver størrelse, av en eller annen merkelig grunn.
Kappahl sine dresser kom forresten best ut i test i F&B, men de var helt utsolgt her i distriktet. Europris sin kom faktisk på tredjeplass, så kanskje et alternativ det også.
Er veldig fornøyd med Reima sin altså, men som sagt veldig dyr ;)
Lykke til!
 
Back
Topp