Vår lille spire

8+0 i dag, bare fire uker igjen til den magiske grensen.

Gleder meg mye til ultralyd selv om det er mange, MANGE uker frem i tid. Er spent på hvordan termin blir da i forhold til det jeg har nå.
 
I dag har vi vært i overraskelsesbursdag til bestemoren til samboeren. Det var en stor suksess, hun ble overrasket og kjempe glad! Det var dekket med koldtbord med all slags god mat og kaker som smakte himmelsk. Søskenbarna til samboeren min er 5 år og 1,5 år så det var mye rom for lek. Jeg ble ikke noe mindre babysyk av å leke med lille snuppa på 1,5 år.

Når vi kom hjem ropte sofa'n på meg og her har jeg vært siden vi kom hjem. Helt utslitt og kvalm.
 
  • Liker
Reactions: Sia
Det hørtes koselig ut! Åå ja jeg kjenner også på det med å bli babysyk rundt småtasser for tiden, enda mer enn før også[emoji85][emoji7]
 
Det hørtes koselig ut! Åå ja jeg kjenner også på det med å bli babysyk rundt småtasser for tiden, enda mer enn før også[emoji85][emoji7]
Ja, det er på en annen måte nå enn før, men det er vel helt normalt når vi har en liten i magen selv [emoji7]
 
  • Liker
Reactions: Sia
Endelig har jeg funnet noe som hjelper mot kvalmen, pære! Det føles godt å finne noe som hjelper mot denne kvalmen som tar helt overhånd.
 
Ja det er jeg helt enig i, en blir liksom enda mer babysyk nå[emoji7]
Godt å høre at du fant noe som hjelper mot kvalmen da. Da vet jeg hva jeg skal prøve når den er skikkelig til stede[emoji2]
 
Spurte legen min etter tips mot kvalmen, men hun sa jeg måtte prøve alle kjerringråd jeg kom over fremfor legemidler fordi det var ikke tilstrekkelig med forskning på dette. Så jeg er veldig glad jeg har funnet ut at pærer hjelper meg [emoji4][emoji4]
 
I dag måtte jeg bli hjemme fra jobb, sov nesten ingenting i natt og kvalmen var så ille at jeg ikke klarte å gå stort lenger enn fra soverommet og til do.

Men samtidig er vel dette gode tegn?
 
Jeg blir så redd! Jeg leser mye av det som blir skrevet på dette forumet. Det jeg har hengt meg opp i nå i dag er at flere sier de har SA i uke 8 og 9, altså her jeg er nå. Jeg blir så fryktelig redd! Jeg ønsker så inderlig at dette skal gå bra, jeg ønsker meg dette barnet og jeg ønsker å skape en familie med min kjære.

Jeg har alltid vært en person som overtenker alt uansett. Så det er ikke noe nytt, men dette er virkelig så skremmende og så stort. Dette er det ikke noe jeg får gjort noe med, det i seg selv er skremmende. Alt jeg ønsker er alt dette skal gå bra.

Håper tankene mine kan roe seg litt snart.
 
Jeg blir så redd! Jeg leser mye av det som blir skrevet på dette forumet. Det jeg har hengt meg opp i nå i dag er at flere sier de har SA i uke 8 og 9, altså her jeg er nå. Jeg blir så fryktelig redd! Jeg ønsker så inderlig at dette skal gå bra, jeg ønsker meg dette barnet og jeg ønsker å skape en familie med min kjære.

Jeg har alltid vært en person som overtenker alt uansett. Så det er ikke noe nytt, men dette er virkelig så skremmende og så stort. Dette er det ikke noe jeg får gjort noe med, det i seg selv er skremmende. Alt jeg ønsker er alt dette skal gå bra.

Håper tankene mine kan roe seg litt snart.


Husk at det gjerne har gått galt lenge før uke 8-9, men at kroppen bruker litt tid på å støte ut fosteret.. da jeg mistet skjønte jeg det over en uke før jeg aborterte.. visste bare at alt ikke var som det skulle.. vet at veldig mange opplever det samme.. prøv å skille mellom frykt og realitet :) har du noe annen grunn til å tro det værste enn at du leser om det og blir redd? Har du blødninger/smerter? Hvis du kjenner ordentlig etter - tror du egentlig at det her går galt? vet det er vanskelig - sliter med det selv, men i de aller aller fleste tilfeller går det jo helt bra! :) prøv å pust med magen! :) Plutselig er du ferdig med uke 12 og puster lettet ut ;)
 
Husk at det gjerne har gått galt lenge før uke 8-9, men at kroppen bruker litt tid på å støte ut fosteret.. da jeg mistet skjønte jeg det over en uke før jeg aborterte.. visste bare at alt ikke var som det skulle.. vet at veldig mange opplever det samme.. prøv å skille mellom frykt og realitet :) har du noe annen grunn til å tro det værste enn at du leser om det og blir redd? Har du blødninger/smerter? Hvis du kjenner ordentlig etter - tror du egentlig at det her går galt? vet det er vanskelig - sliter med det selv, men i de aller aller fleste tilfeller går det jo helt bra! :) prøv å pust med magen! :) Plutselig er du ferdig med uke 12 og puster lettet ut ;)
Tusen takk for gode ord!

Det er vel helst tankene mine som tar litt overhånd fremfor at det er noe galt. Har ingen tegn på at noe skal være galt. Har smerter nederst i magen, men disse bare kommer og går i løpet av dagen.

Gleder meg til 12 uker er passert [emoji4]
 
Tusen takk for gode ord!

Det er vel helst tankene mine som tar litt overhånd fremfor at det er noe galt. Har ingen tegn på at noe skal være galt. Har smerter nederst i magen, men disse bare kommer og går i løpet av dagen.

Gleder meg til 12 uker er passert [emoji4]


Nei, ikke sant ;) og da er mest sannsynlig alt i skjønneste orden! :) håper du klarer å la frykt være frykt så du kan nyte svangerskapet! :) smerter i magen er jo bare tegn på at livmora vokser, så det er jo egentlig en fin ting :)

Ønsker deg en god kveld, og en god natt :)
 
Nei, ikke sant ;) og da er mest sannsynlig alt i skjønneste orden! :) håper du klarer å la frykt være frykt så du kan nyte svangerskapet! :) smerter i magen er jo bare tegn på at livmora vokser, så det er jo egentlig en fin ting :)

Ønsker deg en god kveld, og en god natt :)
Ja, det er jo egentlig et godt tegn. Gleder meg til UL så jeg kan få vite om alt er bra. Prøver virkelig å la frykt være frykt og bare nyte at jeg er gravid [emoji4]

Takk, ønsker deg en god kveld og god natt [emoji4]
 
Skjønner godt tankene dine, jeg blir også engstelig når en leser så mye forskjellig, tenker liksom slik at "jaja men da skjer vel det her og da" eller "hvorfor skal ikke det skje meg?" Men det går som oftest veldig bra[emoji2]

Det kommer til å gå så fint så[emoji173]️
 
I natt hadde jeg et vanvittig mareritt. Jeg var med familien min på stranda, så tok jeg meg en svømmetur. Når jeg kom opp på land var jeg dekket av blodigler, vi måtte dra dem av. Jeg kjente hvor vondt det gjorde og når jeg våknet var jeg helt svett.
 
Jeg sover veldig dårlig om nettene, bruker veldig lang tid på å sovne og ligger bare å vrir meg.

Kvalmen kommer og går, det er veldig slitsomt. Jeg er veldig sliten om dagen orker ikke gjøre noenting. Ligger bare på sofa'n. Så i dag ringte jeg legen for å snakke om hva jeg skal gjøre, ble da sykemeldt ut neste uke. Håper på at formen er bedre da.
 
Dagene går sakte fremover, jeg er sliten og bruker dagene på å slappe av. Ute skinner sola - det er strålende høstvær, og alt jeg orker å gjøre er å se på det fine været gjennom vinduet.

Ellers har alle andre symptomer på graviditeten forsvunnet. Det skremmer meg litt, alt jeg kjenner er at jeg er utrolig sliten.

Det føles fortsatt veldig lenge ut til ultralyd, gleder meg til å få høre om alt er bra med lille.
 
Håper alt står bra til med deg og at formen er bedre[emoji173]️

Hvor langt er du nå?

Har ikke fått lest her på en liten stund, da det ble tull og kom meg ikke inn på brukeren min lenger (Het Sia på den brukeren) så da valgte jeg å lage ny bruker og dagbok[emoji4]
 
Back
Topp