Vår lille overraskelse<3

Idag er vi 7+4.

Formen er ok. Fått i meg lunsj og middag, og burde vel strengt tatt spist frokost og nå til kvelds, men kjenner jeg blir uvel av tanken.

slapp, trøtt og null energi til daglige gjøremål. Kjedelig! Gleder meg til energien kommer tilbake!!!
Er glad for symtomer da!!! :) 2 uker til legetime, da skal jeg ytre mitt behov for tidlig ul, med tanke på tidligere MA i uke 8.


Gutt 11.11.12 <3
April 2015 <3
 
8+4 idag, og har noe mer energi, men fortsatt veldig trøtt!!
Mat frister ikke no særlig heller. :-(
24 dager til uke 12. 6 dager til legetimen. Satser på å få en tidlig ul i uke 11. :)


Gutt 11.11.12 <3
April 2015 <3
 
9+2! 19 dager til 12 uker er overstått.
Fortsatt "matlei" - og blir fort mett! Sliter litt med å få i meg omega 3. Noen tips? Blir rett og slett kvalm av å svelge de kapslene :-(
Godt inne i uke 10 nå, og kjenner at jeg gleder meg til å få graviditeten bekreftet, både via ultralyd og blodprøver. Skal ha første ordinære svangerskapskontroll når jeg er 12+3 (om 22 dager) ifølge menstermin. :) men skal en tur til legen om 2 dager for en prat, henvisning til ul, og mulig gynekologisk undersøkelse med celleprøve.

Har fortalt om graviditeten til ganske mange i grunn, så håper dette går veien.
 
9+4

Henvisning til tidlig UL ble sendt idag. Blir spennende å se når vi får time!
Formen er bra nå. Fortsatt ømfintelig luktesans og magen er ikke helt stabil. Ømme brystvorter.
 
10+1

Da har vi fått time til tidlig ultralyd fredag 10.oktober. Da er jeg 12+0 etter mine beregninger. Spennende!

Symtomer de siste dagene: lite matlyst, og veldig trøtt! Følsom, reagerer sterkere enn før både positivt og negativt.




Gutt 11.11.12 <3
? April 2015 <3
 
11+4

Bare 3 dager til 12 uker og ultralyd!!

Merker magen litt nå. Ubehagelig å gå med vanlige bukser!
Merker at energien har kommet mer eller mindre tilbake nå. Det er deilig!
 
12+0 mens
12+2 ul

Oppdatering:
Vi fikk oss en god overraskelse på ultralyden idag! Det viste seg at vi venter tvillinger!!!!
Virkelig et stort sjokk, for det var ikke forventet da oddsen var lav for å i det hele tatt bli gravide igjen.
De er mest sannsynlig toeggede! De er akkurat like lange og nakkefoldene så fine ut!
Så vi er superhappy!!

På bilde ser du bittelitt av tv1 til venstre og tv2 til høyre. :)

ImageUploadedByBV Forum1412963918.758096.jpg
 
13 uker iflg ul.

Fantastiske hilsninger og gratulasjoner etter at vi offentliggjorde nyheten på mandag! Overveldende og hyggelig å vite at vi har så mange rundt oss.
Nyheteten begynner å synke inn hos oss også nå, vi tenker mer rasjonelt! :)
Sykmeldt 40% fra denne uka, 13.okt.
Ble enige med legen at jeg må roe ned nå, før jeg går for lenge med høyt tempo. Jobber som ped.leder i bhg, så det er full fart!
Sovet 3 timer i kveld, så får gå å legge meg nå vel.
 
Tiden går. Er 15+5 idag.

Ble 100% sykmeldt fra idag av 3.11. Vanskelig å omstille seg, men nå må jeg tenke på de to i magen.
Har kjøpt to bager til tfk twinner twist idag, via finn.no til 1000,- for begge to. Leter nå etter selve vogna. Spennende! Tidlig ute, men deilig å ha ting klart! :)
 
17+3 idag.

Fått tak i brukt TFK twinner twist. Mørk blå 2013-modell, og virkelig helt strøken, for 4.500,- . Fornøyde med det! :)

Vi har flyttet inn i hovedhuset på gården som mannen er oppvokst. Vi har malt storebror sitt rom og pusset opp soverommet vårt, og sovet der i en uke nå. Trives! :) Endelig har lillegutt fått sitt eget rom. :)

Tvillingene sitt rom er foreløpig lager til resten av flytteeskene, som inneholder diverse servise, bilder og glass til stua. Planen er å gjøre klar stua først nå, og så male det rommet også. Mannen står på, og jeg sitter og glor!! (Føles sånn, men jeg gjør jo alt annet vanlig husarbeid og er sammen med lillegutt) Vi har heldigvis fått masse hjelp av venner og familie. Masse gammel furupanel er snart forvandlet til pene grå/hvite vegger. :)

Så her skjer det mye, men blir godt å bli ferdig så vi har plass til to til.

O.ul om 9 dager!! Blir spennende å evt se kjønn og om de er friske, like store, eneggede/toeggede...

Formen er fin. Bare enorme pupper som klør!!!! Husker at det var sånn forrige gang også...
Ellers prøver jeg å hvile så mye jeg kan. Er 100% sm frem til 26.11. Tipper at den blir forlenget, siden da er jeg i uke 19-20. Og jobber i bhg så... Men jeg er litt på møter o.l uansett- kan ikke slippe dem helt enda. :)
 
19+1 idag.

Vi var på OUL igår 25.11. Der fikk vi se to friske gutter, som hadde hver sin morkake. Morkakene hadde vokst seg litt sammen, men det var bare positivt, for da var sannsynligheten lavere for at de legger seg foran åpningen.
De trives godt i magen og utvikler seg som de skal. De er akkurat like store. <3
De lå med hodet motsatt av hverandre. Og de var aktive begge to.

Neste kontroll på sykehuset 29.12 kl 13.00. Da er det gyn.undersøkelse hvor de skal sjekke livmorhalsen min, ift å være forberedt eller forebygge for tidlig fødsel.

Idag skal jeg til legen, for sykemeldinga går ut idag. Regner med at jeg fortsatt blir sykemeldt. Har søkt om svangerskapspenger.

Formen er bra. Har blitt relativt fort stor (magen), men har ikke gått opp noe særlig enda. Klør veldig på puppene!!
 
20 uker idag, og halvveis! Muligens over halvveis også... Sover mye om dagen, så får ikke så mye ut av dagene, men det er litt godt også. Står opp med mannen og sønnen kl 06/07.00, før mannen kjører han i bhg. Veldig fin løsning. Det er vel bare positivt for guttene i magen at mammaen slapper godt av.

3 uker til jul, og vi begynner julehandel i morgen. I tillegg til 3 bursdagsgaver. 20.des, 21.des og 1.januar.
Vi har stor familie så det blir dyrt i år også! Vi kjøper til:
- Hverandre, en liten ting
- Mannens foreldre
- Pappa og kona
- Mamma og mannen
- Søster
- Søster+samboer
- Bror
- Bror
- Bestemor (stebestemoren min)+samboer
- Farmor og farfar
- Mormor
- Fadderbarn
- barn til venner
- barnehagen til sønnen vår
Vi får prøve å begrense oss litt.
Bare og stålsette seg.
Det er så koselig å gi bort!

I år skal vi på hyttetur med pappa sin familie: 16 stk, fra 21. til 25.desember. Kjempekoselig! Det blir stas :) Skal til mamma 1.juledag og svigers 2.juledag. Vi pleier å dele oss i 3.

I fjor var vi hjemme hos oss selv og hadde besøk av svigers.
 
Magen i uke 14+2
ImageUploadedByBV Forum1417525058.259854.jpg

Magen i uke 20
ImageUploadedByBV Forum1417524937.996159.jpg
 
21+6 idag, og snart juuuul. :)

Kjenner liv flere ganger om dagen.

Jordmortime imorgen. Er spent på hvor mye magen har vokst siden sist.

Plager nå: om jeg sitter kjenner jeg det i ryggen+ press opp mot ribbeina og halsbrann.
 
26+0

Ruger og ruger.
Redebyggingen har startet.
Formen er god.
Plager: halsbrann, stølhet i magen opp mot brystet, smerter i korsryggen.

De lå i hodeleie den 29.12.14, og hadde det veldig bra. Livmorhalsen var 5 cm.

Gått opp 5-6kg
 
30+1

De lå i seteleie begge to på forrige ul 26.januar. Kontrollene er på SIV. Snakket med jordmor om fødsel og evt setefødsel. Hun beroliget meg med at siden jeg har født før så er ikke setefødsel noe problem. Hun presiserte dette, og et poeng er jo at hodet er større enn resten av babykroppen. Hun sa også at de anbefaler epiduralbedøvelse pga hvis de må inn å hjelpe tv2 i lengdeleie.

Spennende tider fremover.
Max 10 uker igjen nå, selvom hun nevnte at de mest sannsynlig kommer i uke 38 :)

Masse liv og røre om dagen.

På jordmortimen 9.feb trodde hun at den ene hadde snudd seg til hodeleie.
Blir spennende å se på neste ul 25.februar!!!

Godt opp 9 kg nå.

Mindre matlyst, mer søtsug nå enn tidligere.
 
Back
Topp