Vår lille julegave <3

Da har jeg vært 4 dager i Tromsø hos en barndomsvenninne.
Super koslig. Absolutt nydelig der.
Men i går spiste jeg noe magen ikke likte og lå med kramper og diare i 5 timer fra 4 på natten.
Skal aldri igjen spise Bare Bra frokostblanding. Helt grusomt var det!
Så i var jeg da bare helt utslitt, tom for energi og ble svimmel hver gang jeg reise meg. :(
Men, enda en uke med ferie igjen. Så det blir godt.
Og i morgen er det bryllup til en venninne :D Blir koslig.
 
Nei, det er sant det. Men det føles litt som et nederlag.
Hadde jo så mye planer om å trene og fortsette som før, men det har kroppen sakt blankt nei til :sorry:
Så du har jo rett der. Ja, kanskje jeg da slipper å sove 1-2time hver ettermiddag etter jobb. Hadde jo vært fint!

Så bra da :)
Godt å høre at det har hjulpet deg så bra. Skal nok følge råd og ta sykemelding om legen synes det er noe jeg burde.
Ingen vist å ta i for mye. Får ikke noe tilbake for det senere, blir jo bare sliten nå.

Ja, det blir det. Skal til Ahus.
Ullevål er mye nærmere, men jeg kjenner til Ahus fra før og føler meg mer komfortabel der.

Ja, jeg har skikkelig fødselsangst. :sorry:
Før jeg møtte min kjære, så var jeg klar for et liv uten barn på grunn av det.
Var hos Ahus på samtale om problemene for 2år siden, når vi begynte å prate om barn. Så de vet nok hva som kommer.
Jeg var vist den første hun møtte på samtale der som ikke var gravid. Så jeg håper på det beste :)
Synes alle som forbereder seg på vanlig fødsel er helter! :)

Jeg har helt glemt å svare deg, jeg :(

Ja, jeg skjønner det. Jeg tror man bare må tenke at det er for en kort periode og at man må lytte til kroppen og ta vare på seg selv, først og fremst :) Det er lite man får gjort om kroppen ikke "vil", dessverre. Man skal liksom gjøre noe annet enn å jobbe og sove også :) Det er ikke vanlig å måtte sove 1-2 timer hver kveld. Kanskje å jobbe redusert, bare 20% mindre f. eks, kan hjelpe deg mye :) Og det er som du sier, du får ingenting igjen for å slite deg ut nå og det er ingen som takker deg for det. Dessverre. Hvordan går det nå om dagen? :)

Har du fått snakket med JM/lege ang. fødselsangsten og kommet noen vei med det ennå? :)

Da var UL x2 gjort i dag.
Baby her det fint og ingen tegn til leppespalte, så det bare fint :)
Ved andre UL fikk legen tatt et skikkelig "blinkskudd".
Så moro, se under :) To tomler opp :hilarious:

Vis vedlegget 229828

Så godt å høre! :)

Da har jeg vært 4 dager i Tromsø hos en barndomsvenninne.
Super koslig. Absolutt nydelig der.
Men i går spiste jeg noe magen ikke likte og lå med kramper og diare i 5 timer fra 4 på natten.
Skal aldri igjen spise Bare Bra frokostblanding. Helt grusomt var det!
Så i var jeg da bare helt utslitt, tom for energi og ble svimmel hver gang jeg reise meg. :(
Men, enda en uke med ferie igjen. Så det blir godt.
Og i morgen er det bryllup til en venninne :D Blir koslig.

Uff, så fælt med matforgiftning! :( Håper formen kommer seg fort igjen.

Kos deg i bryllup og nyt den siste ferieuken! :)
 
Jeg har helt glemt å svare deg, jeg :(

Ja, jeg skjønner det. Jeg tror man bare må tenke at det er for en kort periode og at man må lytte til kroppen og ta vare på seg selv, først og fremst :) Det er lite man får gjort om kroppen ikke "vil", dessverre. Man skal liksom gjøre noe annet enn å jobbe og sove også :) Det er ikke vanlig å måtte sove 1-2 timer hver kveld. Kanskje å jobbe redusert, bare 20% mindre f. eks, kan hjelpe deg mye :) Og det er som du sier, du får ingenting igjen for å slite deg ut nå og det er ingen som takker deg for det. Dessverre. Hvordan går det nå om dagen? :)

Har du fått snakket med JM/lege ang. fødselsangsten og kommet noen vei med det ennå? :)

Så godt å høre! :)

Uff, så fælt med matforgiftning! :( Håper formen kommer seg fort igjen.

Kos deg i bryllup og nyt den siste ferieuken! :)

Formen er helt ok. Blir fortsatt sliten av småting synes jeg.
Men enda en uke igjen med ferie :) Håper på å få spart opp litt før jobb igjen :)
Nei, jeg har lege time neste uke, så da må jeg få henne til å sette opp time hos Ahus.
Kan ikke tenke meg at det hjelper å prate med de, men må jo gjennom det, så det får bare gå.
JM orker jeg ikke nevne det for. Har hørt så mange "la meg overbevise deg" historier fra velmenende kvinner.
Orker ikke høre noen fler.

Ja, det var det! :wacky: Men heldigvis gikk det over i løpet av et døgn.
Men tok enda en dag før energien var tilbake da.

Takk takk.
Håper du har en fin uke du også :)
 
I dag er jeg 20+1.
Så vi har kommet til den magiske 50% fullført. :D

Nå har det kommet en liten "kant" på magen.
Gleder meg til det blir enda litt mer synlig, og ikke minst til jeg kan kjenne litt liv. :)
Neste legetime: 4 dager.
Så da får jeg se om størrelsen på magen er innenfor normalen..

Skjermbilde 2017-08-07 kl. 22.17.17.png
 
20+5 i dag og legetime.
Veldig overraskende har jeg enda ikke gått opp noe særlig i vekt.. :wideyed:
Jeg var 69,4 ved uke 12 og 69,8 i dag.
Legen var ikke bekymret, men påpekte det. Jeg tror nok det er fordi jeg ikke orker å trener like hardt som før jeg ble gravid.
Så jeg har nok mistet muskelmasse :sorry: Og i tillegg sover jeg nok minst 2 timer mer hver dag.

Da jeg la meg i går kilte det på magen, og jeg kunne endelig kjenne med hånden at den lille sparket.
Ble så overrasket, så jeg måtte vekke min kjære, så han også fikk kjenne :)
Og heldigvis ble det et lite spark som han også fikk kjenne :D :Heartred
 
Tredje dag på jobb etter ferien nå, og jeg er såååå utrolig lei :sorry:
Har det hele tiden litt ubehagelig, og det går utøver humøret.
Så absolutt alle på jobben irriterer med noe skikkelig.
Noen gjør meg sure bare de går forbi kontoret. Og selv om folk er hyggelige, så vil jeg ikke høre på de prate.

Blir så lei av å være sånn. Jeg vil ikke føle det på denne måten.
Det er ikke sånn jeg er som person. Føler meg bare som en dårlig person når jeg sitter på jobb og irriterer meg sånn. :(

Måtte bare få det ut, kanskje det blir lettere når jeg har fått klaget litt.. :wideyed:
 
Tredje dag på jobb etter ferien nå, og jeg er såååå utrolig lei :sorry:
Har det hele tiden litt ubehagelig, og det går utøver humøret.
Så absolutt alle på jobben irriterer med noe skikkelig.
Noen gjør meg sure bare de går forbi kontoret. Og selv om folk er hyggelige, så vil jeg ikke høre på de prate.

Blir så lei av å være sånn. Jeg vil ikke føle det på denne måten.
Det er ikke sånn jeg er som person. Føler meg bare som en dårlig person når jeg sitter på jobb og irriterer meg sånn. :(

Måtte bare få det ut, kanskje det blir lettere når jeg har fått klaget litt.. :wideyed:

Er det fordi formen er dårlig eller er det hormonene, tror du? Jeg skjønner at det er slitsomt å ha det sånn :(
 
Er det fordi formen er dårlig eller er det hormonene, tror du? Jeg skjønner at det er slitsomt å ha det sånn :(

Jeg tror det er en god dose av begge deler.
Blir sliten i kroppen av å sitte der, dårlig luft og støy utenfra. Da slår hormonene til litt ekstra.. ;)
 
Jeg tror det er en god dose av begge deler.
Blir sliten i kroppen av å sitte der, dårlig luft og støy utenfra. Da slår hormonene til litt ekstra.. ;)

Kanskje det ikke er så dumt å jobbe litt mindre, hvis det er veldig slitsomt for deg? :)
 
Kanskje det ikke er så dumt å jobbe litt mindre, hvis det er veldig slitsomt for deg? :)

Det hadde vært veldig fint å jobbe mindre.
Men nå er det bare 3 dager etter ferien, så jeg vil prøve å se om jeg holder ut litt lengre.
Nesten hele jobben er borte et par dager neste uke, så det vil lette litt på irritasjonen da i allefall :) hehe
Men om det fortsetter, så må jeg nok høre med legen ja!
 
:eek::eek::eek:
Navelen min har begynt å strekke seg.
Jeg fikk helt sjokk!
Selvfølgelig viste jeg at det kom til å skje, men så plutselig var jeg ikke helt forberedt på altså.
 
I helgen har vi ryddet mye og i går ble det vasking av leilighet.
Når har jeg utrolig vondt i korsryggen :(
Skal legge meg litt i senga og lese. Forhåpentligvis hjelper det, så jeg kan fortsette en aktiv dag :)
 
I dag sto samboer opp i 9 tiden og jeg snudde meg og skulle sove videre.
Men neeeeeeida, null sjanse for det.
For den lille i magen hadde bestemt seg for begynne med et sparke maraton.
Det var så mange spark at sjansen for å sove videre gikk tapet :shifty:
Og når jeg forteller hvorfor jeg står opp til min kjære, så bare ler han og sier: det er jenta mi det. Få mamma ut av senga! :hilarious:
 
Her har det skjedd mye de siste dagene. Bortsett fra aktivet i magen.
Vi har lagt ut leilighet for salg, hatt en privatvisning og solgt, på to dager :)
Herlig å være ferdig med alt rundt salg. Endelig er det bare baby og innkjøpt til nytt hus som blir fokus :)
 
Her har det skjedd mye de siste dagene. Bortsett fra aktivet i magen.
Vi har lagt ut leilighet for salg, hatt en privatvisning og solgt, på to dager :)
Herlig å være ferdig med alt rundt salg. Endelig er det bare baby og innkjøpt til nytt hus som blir fokus :)

Så deilig! :) Har dere kjøpt noe nytt?
 
Her har det skjedd mye de siste dagene. Bortsett fra aktivet i magen.
Vi har lagt ut leilighet for salg, hatt en privatvisning og solgt, på to dager :)
Herlig å være ferdig med alt rundt salg. Endelig er det bare baby og innkjøpt til nytt hus som blir fokus :)
Gratulerer med salg, tenker det er godt å ha det overstått :) markedet her i området er for tiden ganske så trått :p nabohuset her vi bor gikk for 400tusen over takst (3,05 mill) for tre år siden, men vi kjøpte vårt for 150tusen under takst (2,5mill). Nabohuset er bittelitt større, men ikke mye :)
 
Back
Topp