Vår lille dotty <3

Forstår deg veldig godt, jeg hadde et anstrengt forhold til kroppen min i starten av graviditeten sist og har det nå. Det gikk heldigvis litt over sist, og er på vei til å bli bedre nå :) Håper det blir bedre for deg og! :) Uansett viktig å huske på at dette er en unntakstilstand og vi får tidsnok kroppen for oss selv igjen :)
Godt det ikke er bare meg! Og er litt håp det går over :)
Takk takk!
 
Idag var vi på tidelig ultralyd og fikk se deg for første gang! Det er så uvrkelig og vanskelig å tro jeg faktisk er gravid men idag fikk vi se deg. Ene sekundet var skjermen svar så brått var du der. Sparket med armer og bein. Første som slo meg var hvor søt og perfekt du var! Jeg kjempet mot tårene. Jeg tittet bort på pappa, og det smilet han hadde, har han kun hatt engang før, og det var da vi giftet oss. Denne opplevelsen var helt magisk <3 Hørte hjerte ditt slo, jeg hakke ord hvor stolt og lykkelig jeg er!!
Vi fikk se deg i halv 3D, da så du ut som en tykk mark, ikke like søt, hahah :p
Se om du var gutt eller jente var 1 uke for tidelig, du har en tapp som enten vill gå nedover eller oppover som avgjør hva du er, og måtte han ta en vill gjetting, så basert på at tappen pekte bittelite antydning nedover så gjettet han jente. Og jeg tolker det som jente, og ble helt i skyene. Min største drøm er å få 1 jente, så kan nr 2 være det samme.
Men uansett hva du blir så er du perfekt, og vi er så utrolig stolte foreldre til aller verdens vakreste barn!

11 + 1 uke :love7
 
Idag er en stor dag, du er 12 uker gammel og jeg går inn i 2 trimester :)
Formen er ikke 100% men mye smerter har forsvunnet og gleden over å ha deg i magen er større enn noen gang :D
Det begynner å gå mer og mer opp for meg at om 6 mnd kommer du, vår perfekte etterlengtet baby!
Magen begynner smått å komme :rolleyes:
Vi har funnet et navn til deg, som
vi begge liker og vi skal begynne å kalle deg det og se om det føles bra :dummy1:

Håper dette blir en bra uka der jeg kan klare å fungere litt igjen og få litt glede i hverdagen igjen :angelic::joyful:
 
Kjære lille T <3
Idag har vi bestemt oss for hva du skal hete, viss du blir jente som vi tror du blir.
Et navn pappa likte med engang, ikke måtte lære seg å leve med :p
Et navn som du deler med 37 andre i Norge. Men det er ikke så sært så du blir mobbet og skammer deg gjennom livet.
Og du blir oppkaldt etter en helt spesiell dement dame mamma jobbet med når hu var læling. En dame som brant seg inn i hjerte på mamma med sitt fantastiske skjønne morsome vesen.
Vi vill ikke dele ditt navn med andre enn de nærmeste tilfelle noen snapper det opp.
Vi elsker deg vår lille T <3

12+5:love7
 
image.jpeg

Endelig kom magen :smug:
Litt deilig å se den endelig vokse og formen begynner bli en smule bedre!

Luktesansen er et kapittel i seg selv :bored:
Pappa lukter vondt så og si hele tiden :hilarious: :facepalm: Og det kjennes ut som noen tømmer en flaske tennveske og brenner kjøtt på grillen rett ved siden av meg store deler av dagen, EKSTREMT slitsomt :arghh::hungover:

13 uker :love7
 
Da har vi vært på jordmor time, og det var like skuffene som første gang! Er inn og ut, bare praktisk informasjon, ikke noe hvordan går det med deg? Eller noe... Alle sier jordmor er så koslig og tar seg godt tid men det er ikke vår erfaring!
Vi fikk høre hjerte ditt slå, og skal være
ærlig følte ingenting spesielt men det er mye pga jordmor gjorde alt så upersonlig. Men alltid godt vite du har det bra der inne :smug:
Etter magen begynte å synes har endel endret seg. Sluttet å føle meg så ekkel, føler mye mer glede over graviditeten og kjærlighet for deg:Heartpink

13+3 :love7
 
Da har vi vært på jordmor time, og det var like skuffene som første gang! Er inn og ut, bare praktisk informasjon, ikke noe hvordan går det med deg? Eller noe... Alle sier jordmor er så koslig og tar seg godt tid men det er ikke vår erfaring!
Vi fikk høre hjerte ditt slå, og skal være
ærlig følte ingenting spesielt men det er mye pga jordmor gjorde alt så upersonlig. Men alltid godt vite du har det bra der inne :smug:
Etter magen begynte å synes har endel endret seg. Sluttet å føle meg så ekkel, føler mye mer glede over graviditeten og kjærlighet for deg:Heartpink

13+3 :love7
Enig i at det er deilig når magen har en form som minner om baby. Følte meg også skikkelig ekkel når jeg bare følte jeg este utover ut noen mål og mening! Synd jordmoren din ikke gir deg noe glede...sånn skal det ikke være!
 
Da har vi vært på jordmor time, og det var like skuffene som første gang! Er inn og ut, bare praktisk informasjon, ikke noe hvordan går det med deg? Eller noe... Alle sier jordmor er så koslig og tar seg godt tid men det er ikke vår erfaring!
Vi fikk høre hjerte ditt slå, og skal være
ærlig følte ingenting spesielt men det er mye pga jordmor gjorde alt så upersonlig. Men alltid godt vite du har det bra der inne :smug:
Etter magen begynte å synes har endel endret seg. Sluttet å føle meg så ekkel, føler mye mer glede over graviditeten og kjærlighet for deg:Heartpink

13+3 :love7
Så synd du ikke trives med jordmor :( har du noen mulighet til å bytte? Ev bare gå til legen?
 
Vår kjære lille prinsesse!
Vi snakker oftere og oftere om deg, du blir en større del av hverdagen vår for vær dag som går :Heartbigred
Jeg koser meg med å planlegge og fantastene om alle de fine stundene vi skal ha. Eks neste sommer som blir din første gay paraid event, du skal bli kledd i glitter og regnbuefager fra topp til tå og se ut som den gayeste baby'n :p
Jeg er verdens stolte mamma og du er allerede den mest perfekte baby'n jeg kan tenke meg!!

13+5 :love7
 
Prøvde mammabuksa idag igjen, forje gang falt flappen ned, men idag, la den seg perfekt rundt magen! Snakk om lykkefølels :love017
Magen har vært beste siste 2 ukene men nå i uke 16 har den kommet tilbake! Det er en liten kul nå som både jeg og pappa er veldig stolt av :Heartbigred Siste dagene har vært de beste på mange måneder, sommeren har kommet, med andre ord livet smiler og jeg begynner trives og være stolt over være gravid!

Jeg har alltid vært veldig klar på at jeg ikke ønsker gutt, joda viss en kommer må jeg ta han imot og jeg vill elske han like mye, men også være veldig skuffet og sørge. Men idag for første gang følte jeg, er babyen i magen en kjekk liten gutt så er det helt greit, tårer og sorg trenger ikke komme, bare glede:Heartblue
dette er et stort steg for meg, men tror det er pga kjærligheten til babyen begynner å bli så stor så kjønn spiller ikke så stor rolle lengte, men foretrekker at dette blir en lite jente, så kan nr to være en liten gutt :p

Uansett hva du er i magen, en vakker liten T eller kjekk liten R, så vill du bli møtt med enorm glede og endeløs kjærlighet :love2

16 + 2 :love7
 
Oppdatering fra uke 16 :)
Dette var uka jeg begynte å kjenne deg. (Tror jeg :p)
Jeg blir sliten i kotsryggen når jeg går, og ligger du langt nede så klarer jeg ikke sette meg på huk eller bøye meg, noe jeg må gjøre mye, spesielt me tankene på hundene. Du rører nok mye på deg, og foretrekker høyre side, for sitter jeg kan du brått legge ned enten ved hofte beinet eller ved ribbenet mitt, og passe/spark som fy, og da er det bare å reise seg og prøve å dytte deg bort :p
Føler du har begynt å kommuniserer med meg, gi meg klar beskjed hva du ikke liker. Det er litt irriterende for er mye ubehag og til tider smerte, men også litt godt, begynne føle deg! Jeg har denne uken fått mye sterkere bånd til deg, jeg både stryker på deg og snakket mye til deg. Kjærligheten til deg, mitt lille barn bare vokser og vokser <3
Samt tror jeg begynner kjenne kynner, som krampe neders i magen.
 
Har misstenkt at jeg har kjent svake spark utifra hvordan det kjennes ut, som små luft bobler fra slutten av uke 17, en sjelden gang. Men idag lå jeg på magen i senga før jeg sto opp og da kjente jeg tydlige spark, ingen tvil:smug::joyful::D Så sånn ble jeg liggende i en halvtime, nyte vært spark:Heartbigred
For en hærlig følse:love7
I morgen får vi endelig se deg igjen!
Og se om min "jeg vet helt sikkert" følse stemte :p
Vi gleder oss veldig:Heartbigred

18+3:love7
 
Idag er du jammen aktiv der inne, kjent spark gjennom dagen, ikke bare når jeg lå på magen i dag tidelig! Det er tydlige sterke spark :D Høyre siden er fortsatt din favoritt side, blir spennende å se om det forblir!
 
Hei lille prinsessa mi :Heartpink
Igår så vi deg igjen, en frisk og veldig aktiv perfekt liten jente!
Lykken jeg følte når du både var frisk og de toppet det med "det er en jente" er ubeskrivlig!! Du er en drøm som går i oppfyllelse :love7 Siden jeg var liten jente selv har jeg drømt om å få en jente, mest pga jeg og mamma har et så fantastisk forhold, og jeg vill så gjerne ha det med min egen datter. Samt kle deg opp i de søteste mest jentene plaggene :love017
Det er fortsatt uvirkelig at en dag seint i oktober kommer du brått, livene våres forandres for alltid og du forsvinner aldri!
Jeg er så utfattlig stolt :Heartpink

Ble tilbake stilt, til 29.10, men jeg tror du kommer før, at du vill være utålmodig for å møtes oss :p

18+2:love7
 
Lille frøken T, allerede viser du at du er sta og egen, som din mor :p *stakkars pappa*
Jeg prøver å få deg til å sparke med å dytte på deg, men da blir du bare sur, og legger deg så langt unna du kommer og gjør magen helt myk :p Men du gir meg som regel noen spark på mordingen og kvelden :D Har blitt høydepunktet i dagen, går å venter på et par spark!
Har ikke trent siden slutten av januar :/ Idag prøvde jeg meg, super lette øvelser på matta og div knebøy. Kjente ikke ubehag eller smerte, men etter 20 min var jeg utslitt og hjerte raste :p
En god og deilig start, starter forsiktig og i det små!

Uke 18+4 :love7
 
Vakre lille jenta vår i magen <3
Nå har jeg gått inn i uke 20, er i 5 måned og er halvveis!
Denne uka har jeg hatt endel magesmerter, kjent lite liv fra deg og magen hadde forsvunnet. Tanken på å kanskje hadde mistet deg knuste meg. For du er ikke bare et foster, en baby som kommer i oktober, som vi kan erstatte med å lage en ny baby som kommer bare litt seinere. Du er vår lille unike jente, det er akkurat jeg deg elsker og vill ha min lille T <3 Du er allerede en stor del av hverdagen vår! Pappa prøvde være sterk og late som han ikke var bekymret, men han måtte innrømme at han også var redd for å miste deg og at ingen kan erstatte deg!
Men så avtok smertene, magen begynte å komme, samme gjorde sparkene dine. Svakere enn før, du har nok lagt deg langt bakover/nedover. Men med at du begynte vise livstegn igjen, kom en utmattelse jeg ikke har kjent på før. Kroppen er så utrolig tung, og jeg er utslitt uansett hvor mye jeg sover. + hormonene herjer for fult i kroppen! Mye tårer og en veldig kort lunte. Fortsatt sover jeg godt om nettene og kan sove på magen, noe jeg er utrolig takknemlig for, da det er yndling stillingen min.
Jeg begynner å bli utålmodig, vill gjerne kjenne spark utenpå magen nå, så pappa også får kjenne deg. Men sånn du ligger nå, er det ingen sansj.
Jeg nyter å ikke drikke alkohol, jeg stor koser meg med å vite at jeg ikke trenger føle noe press utenifra eller fra meg selv for å drikke. Er så ubeskrivelig deilig å gå helt alkoholfri, og jeg vuderer sterkt og aldri begynne igjen :D :p

Vi elsker deg, vi gleder oss til å møte deg, og få være foreldrene dine <3
Du kommer til å få et fantastisk liv, vi skal gi deg alt!

uke 20+3:love7
 
Jeg har lenge venter på at min mann skal kjenne spark, ropt flere ganger "kom kom" og plaster hånda hans, og sett håpefullt på han da hun sparket men ikke før idag kjente han også endelig! Var nok mest stas for meg :p Han ble litt skuffet det var bare et dult, han hadde forventet tydelig spark men synes det var koselig<3

20+3:love7
 
siste uka har magen vokst veldig, og nå ser jeg gravid ut i alle klær. Magen er stram og strutter! Er fortsatt på minus 4-5 kilo, aldri vært mer fornøyd med kroppen min! Du som tidligere lager masse liv, hele dagen :D
Sover fortsatt på magen og merker deg ikke da *heldigvis* avhengig av min søvn!
Koser meg mer og mer med å være gravid, og formen er bra for tiden!!!
Kjeftet litt på pappa at han må vise deg litt mer oppmerksomhet, og det prøver han på, men er litt unaturlig for oss begge :p
Men han har nettopp vært på ferie og da handlet han klær og bamse til deg, og han sa det var utrolig koselig og litt spesielt :)
Vi gleder oss begge veldig to til å møte deg <3

Uke 22+0 :love7
 
Idag er du endelig 24 uker :Heartred
Med andre ord, du er nå verdt å forsøke å redde viss det skulle skje noe galt!
Har spesielt vært tøft de siste ukene og tenke på at du ikke var verdt et forsøk på å redde, skulle det skje noe så hadde ingen brydd seg eller gjort en innsats! For meg så betyr du allerede mer enn jeg kan beskrive! Båndet mellom oss blir sterkere for vær dag og du knytter stadig sterkere bånd med pappa også. Igår lekte du og pappa for først gang, han har bare kjent et fylt her og der men igår prikket han på magen, la hånd på og du sparken, så pirken han igjen, la hånda på og du sparket igjen. Sånn holdt dere på en god stund! Pappa synes det var veldig stas. Og mitt hjerte smeltet!
Du er uerstattelig og helt unik :Heartred
Du er vår lille perfekte prinsesse, min drøm som går i oppfyllelse!
Voks deg sterk og kom når tiden er inne, vi venter utålmodig på deg, og er mer enn klare for at livet skal få en ny mening og vri :Heartred
Elsker deg så masse jenta mi!
 
Last edited:
Vår lille svært aktive jente! Du blir sterkere og det begynner bli ubehagelig med all aktiviteten din men skal ikke klage, for går det en formiddag uten bevegelse kommer redslen at du er død!
Noe jeg absolutt klager over, noe som gjør både meg og pappa gale er alle hormonene!
Jeg er så sulten, alltid lyst på mat, aldri mett og alltid sugen på noe godt og INGENTING FRISTER som jeg kan spis!
Jeg blir så sint, frustrert, misfornøyde og rasende, det ødelegger dagen min, jeg sliter med å kose meg med noe for alt jeg tenker på er mat fra jeg våkner til jeg sovner. Snørr tårer og utbrudd fyller dagene.
Livredd for å bli feit, så gir ikke etter suget på mat hele tiden, og de få gangene jeg gjør føler jeg meg dritt etterpå å føler meg så ekkelt! Tap tap uansett hva jeg gjør :(
Begynner bli drit lei, skull ønske det var oktober, og du var i armene våres <3

Uke 25+2:love7
 
Back
Topp