Våkner så lett av lyd!

Namia

Glad i forumet
Aprillykke 2017
Påskekyllingene 2020
Minstemann er en drøm ift nattesøvnen. Han sovner pent på slaget 19.00 og blir lagt i egen seng på eget rom. MEN våkner så lett av lyder. Vi lister oss på tå, og hvisker, da han våkner av den minste lyd. Får han fred, kan han sove 6-7-8 timer i strekk.

Men er så dumt å måtte leve slik med listing og hvisking fra kl 19 til vi legger oss. Tør omtrent ikke trekke i snoren, gå i trappen eller dusje. Kan ikke vaske klær pga vannlåsen som slår, og kan ikke lage mat på kjøkken.
Også har vi en veldig bråkete nabo... så annenhver natt er listingen og hviskingen forgjeves anyway -.-

Blir det bedre dette her ? Noen sier vi burde lage lyd. Venne han til det. Men når det er prøvd så ender vi bare opp med kveld etter kveld med grining, amming til nippelen detter av og en overtrøtt unge...
 
Har du prøve å sette på en jevn og konstant bakgrunnsstøy slik at han ikke legger så godt merke til andre lyder? Feks. enten "hvit støy" eller baby sleep bakgrunnsmusikk. Det vil kanskje ha en beroligende effekt og kamuflere andre lyder + forhåpentligvis venne han til at det ikke er helt rolig? Vi bruker iallefall det ved legging så han slipper å bli forstyrret av andre lyder utenfor rommet :)
 
Last edited:
Signerer den over her. Vår baby sover ekstra godt når vaskemaskinen står på i rommet vegg i vegg!
 
Funket ikke å venne min til lyd. Kunne til slutt skutt de idiotene som påstår noe sånt vrøvl. De har tydeligvis ikke lik baby som deg og meg. Vi måtte se på iPad med ørepropper etter han hadde lagt seg, tittet ALDRI inn til han om kvelden, eller likt som du sier. Nå er han snart to og på dagtid er det bedre, men veldig var om natten. Jeg tror noen bare er mer sensitive ovenfor lyd. Ingen råd herfra, kun medfølelse.
 
Jeg er sånn selv og håpet for alt i verden at babyen min skulle slippe for det er så slitsomt[emoji30] Men hun ble sånn hun også, gitt.. Gikk bra de første ukene, men så snudde det omtrent over natta. Hun hører ALT.
 
Tusen takk for svar alle. MyHummy bamse ble tilslutt min redning ♡
 
Back
Topp