Våkenperioder

Willeikke

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
♡Julekulene 2021♡
Nå er det jo litt variasjon på alderen på våre små, men min 5,5 uker gamle frøken har lange våkenstunder. Synes iaf jeg. Umulig å få henne til å sovne tidligere om ikke vi skal kjøre noe sted. Men gjerne 2-3 timers våkentid mellom sovingene. Og de varierer fra 1-3 timer. Mye glad og fornøyd (Spec om jeg sysselsetter henne), og så lenge hun er det +spiser godt og vokser fint regner jeg med at det er greit. Men det er lenge altså:eek:

Hvordan står det til for deres små, og hvor gamle er de?
 
Nå er det jo litt variasjon på alderen på våre små, men min 5,5 uker gamle frøken har lange våkenstunder. Synes iaf jeg. Umulig å få henne til å sovne tidligere om ikke vi skal kjøre noe sted. Men gjerne 2-3 timers våkentid mellom sovingene. Og de varierer fra 1-3 timer. Mye glad og fornøyd (Spec om jeg sysselsetter henne), og så lenge hun er det +spiser godt og vokser fint regner jeg med at det er greit. Men det er lenge altså:eek:

Hvordan står det til for deres små, og hvor gamle er de?

Her sover hun godt på dagen og er våken ca to timer. Hun har lange perioder på kvelden hvor hun er våken mellom tre og fire timer, men har også opplevd enda lenger. Lange våkenperioder er også etterfulgt av mye sutring og kveldsuro. De siste dagene har jeg funnet ut at søvn avler søvn, så om jeg og samboer skal få litt tid til en film om kvelden før vi skal legge oss så må vi enten ut på trilletur eller kjøretur :happy:
Ikke fått noen søvnrutiner enda, men jeg har begynt å logge måltider og søvn i appen Baby Daybook og det har hjulpet for å se et «mønster» om jeg kan kalle det det:happy:
Hun ble 7 uker i går, men det jeg beskriver over har vart siden hun var 2-3 uker gammel:happy:
 
Jeg delammer og gir flaske etter amming ca hver 3-4 time heile døgnet! Han er 4 uker og skal snakke med helsestasjonen på fredag om dette på 4 ukers kontroll :)
Men etter et måltid er han våken alt fra 1-2 timer. Men på natten sovner han med en gang etter et måltid ❤️
 
7 uker i morgen men stor variasjon fra dag til dag på våkenperioder. I dag har hun vert våken siden vi stod opp kl 11 og er forsatt våken. Har sover kanskje max 30 min. Mye fordi storesøster har vekt henne her gang hun har sovnet :( også våkner hun hver gang hun blir lagt ned. Andre dager sover hun som en stein gjennom omtrent hele dagen.
 
Sniker fra januar. Her sover hun mye morgen og frem til tidlig ettermiddag. Bare våken kortere tider, spiser og pludrer litt før hun sovner igjen. Trilletur = ekstra lang soving. Ettermiddag og kveld er hun våken lengre, gjerne 2 timer i hvertfall:happy: på natta våkner hun kun til mat, og sovner raskt igjen. Blir fire uker onsdag:happy:
 
6 uker i morgen og variasjonene er enorme. Kan sove hele dagen, være våken 3 til 4 timer (kvelden) eller bare 1 time imellom. Finner ikke noe mønster, men prøver å holde hun våken mellom 18 til 20 så det blir natta :)
 
7 uker her og har ikke noe mønster enda. Han er også våken ganske lenge, spesielt om natta. Det har vært dager der vi er våken hele natta uten pauser, fordi han sover til brystet og våkner med engang vi legger han ned. Så han er ikke glad i søvn:( kan derimot sove lenge når vi tar trilletur eller kjører. I tillegg er han urolig og sutrer mye når han er våken, blir ikke fornøyd med noe:woot:
 
Back
Topp