UVI og blodig urin tidlig i graviditeten

Workaholic

Flørter med forumet
Hei dere,
Jeg er 4+5 i dag, og i morges våknet jeg med voldsom sviing når jeg er på toalettet. Etter tre toalettbesøk rett etter hverandre kjørte jeg til jobb, men tisset faktisk på meg i bilen! (Beklager detaljene...). Dro derfor til legen og har fått påvist urinveisinfeksjon. Har startet med antibiotika nå.
Imidlertid fortsetter det å svi voldsomt, svetten pipler når jeg tisser, og jeg springer på toalettet hele tiden. Dessuten har jeg masse synlig blod i urinen. Det begynte med noen dråper, men nå er det blitt helt rødt. Fargen varierer fra lyserosa til mørkerødt. Det er bare blod når jeg tisser, jeg tror ikke jeg blør fra livmor, men det gjør meg allikevel bekymret. Er redd for at en såpass kraftig UVI skal gi risiko for SA... Noen som har erfaringer? Jeg har nesten aldri UVI til vanlig, har kanskje hatt det tre ganger tidligere, så dette er litt skummelt... :(
 
Hei! Jeg hadde også UVI helt i starten av mitt forrige svangerskap og det gikk helt fint [emoji4] drikk masse vann og appelsinjuice, så er du nok bedre allerede i morgen [emoji1360] det er helt normalt med blod i urinen når man har en kraftig urinveisinfeksjon [emoji4]
 
Hei dere,
Jeg er 4+5 i dag, og i morges våknet jeg med voldsom sviing når jeg er på toalettet. Etter tre toalettbesøk rett etter hverandre kjørte jeg til jobb, men tisset faktisk på meg i bilen! (Beklager detaljene...). Dro derfor til legen og har fått påvist urinveisinfeksjon. Har startet med antibiotika nå.
Imidlertid fortsetter det å svi voldsomt, svetten pipler når jeg tisser, og jeg springer på toalettet hele tiden. Dessuten har jeg masse synlig blod i urinen. Det begynte med noen dråper, men nå er det blitt helt rødt. Fargen varierer fra lyserosa til mørkerødt. Det er bare blod når jeg tisser, jeg tror ikke jeg blør fra livmor, men det gjør meg allikevel bekymret. Er redd for at en såpass kraftig UVI skal gi risiko for SA... Noen som har erfaringer? Jeg har nesten aldri UVI til vanlig, har kanskje hatt det tre ganger tidligere, så dette er litt skummelt... :(

Det er normalt med blod i urinen når du har uvi. Drikk rikelig med væske, og ikke slurv med å ta antibiotika. Anbefaler å fullføre hele kuren, selv om symptomene kanskje gir seg før kuren er over.
 
Da jeg våknet i dag var jeg symptomfri fra UVI-en, og følte meg egentlig i kjempeform. Mindre kvalm enn jeg har vært på en uke. Så, etter noen timer, begynte jeg plutselig å blø friskt. Denne gangen helt klart fra underlivet, ikke fra blæren. Kom endel blod i undertøyet, og i toalettskålen... Deretter har det stoppet, men er fremdeles litt rødt på papiret hver gang jeg er på toalettet. Redd for at infeksjonen kan ha utløst SA[emoji20]
 
Drikk masse tranebærjus, og hold deg varm nedentil. Mammaen min hadde urinveisinfeksjon da hun var gravid med søstra mi, og det var visstnok noe av det j*%# hun har opplevd. Så råd til alle gravide, spes oss som skal være høygravide vinterstid: pass på å ikke fryse, særlig nedentil. Ikke sitt på kalde flater. Invester gjerne i en ull"hotpants" (hvis det er for varmt med ullstrømpebukser) den dekker magen og lårene.
 
Takk for tips! Har drukket sikkert fem liter i dag og i går. Og UVI-en er mye bedre. Det som bekymrer meg nå er at jeg blødde i morges og at alle graviditetssymptomene mine er som forduftet...[emoji20] Jaja, krysser fingrene (og bena) og håper på det beste
 
Jeg ville tatt kontakt med legen. Om du blør og det ikke kommer fra urinveiene er det verdt en medisinsk undersøkelse...
 
Back
Topp