Uventet gravid

millatilla

Betatt av forumet
Vi bruktet 4 år med 3 prøverørsforsøk på å bli gravide. Har må tvillinger på 10 måneder og evig tekknemlige for dem. Nå ser det ut til at jeg mot all odds er gravid (nei, vi har ikke brukt prevensjon da det er svært lite sannsynlig pga svært dårlig sædkvalitet hos mann og i tilegg sjelden sex.. ) så hadde overhodet ikke forventet dette.. og merker nå at det på langt nær er noe ideel situasjon.. Jeg skal etter planen være hjemme i ulønna permisjon til sommeren og det er jo en ting ift opptjening til ny permisjon.Det andre er og være gravid og passe på tvillingene. Den tredje er jo selvsagt å få hverdagen med tre så små barn til å gå bra for alle (tvillingene vil være 1 år og 7 mnd når evt neste mann blir født), Trur det kan bli litt vel heftig... Veit ikke helt hva jeg vil med dette, men veeeeeldig usikker på hva jeg skal gjør... Håper egentlig at testen er feil... men er vel lite sannsynlighet for det selv om den var gått ut på dato. Har ikke fått mens til tiden og er kvalm og sliten. Siden vi har sliti sånn med å få barn, er det jo helt på tryne å ta abort.. Men blir så usikker ( ja vi burde brukte noe form for prevansjon... men virker som det for seint nå..) Så rar og lei meg og føler at det er litt håpløst akkurat nå.... :(
 
Last edited:
Hei!

Jeg ville lest litt her om jeg var deg:
http://firehjerter.blogg.no/

Jeg tror at når dere har klart dere gjennom spedbarnsbperioden med tvillinger, blir 1 til bare barnemat. ;)
Ja, tvillingene vil fortsatt kreve mye, men med bæresele på mor, Disney junior på skjermen og god planlegging, klarer dere nok dette helt strålende! ;)
 
Jeg vil tro det går helt fint. Tvillingene vil jo være eldre og bittelitt mer selvstendige, hverdagen når du har barn på halvannet er helt annerledes enn når de er under året. Ja, det vil bli travelt de første årene, men tenk så gøy det blir når de vokser til. Og så utrolig at du har blitt gravid naturlig!
Skjønner godt du føler deg overveldet da. Men jeg har stor tro på at dette kommer til å gå kjempebra. :)
Ta en prat med hs/jordmor og få lufta tankene litt.
Hva sier mannen din?
 
Er veldig overveldende ja.. Trur nok vi kan få det til, men litt usikker likevel.. Mannen heller litt mot å ta abort, men er 100% med hvis vi beholder selvsagt.. Skal på samtale på Amathea imorra trur jeg.
 
Er veldig overveldende ja.. Trur nok vi kan få det til, men litt usikker likevel.. Mannen heller litt mot å ta abort, men er 100% med hvis vi beholder selvsagt.. Skal på samtale på Amathea imorra trur jeg.

Hvordan går det med dere? <3
 
Er veldig overveldende ja.. Trur nok vi kan få det til, men litt usikker likevel.. Mannen heller litt mot å ta abort, men er 100% med hvis vi beholder selvsagt.. Skal på samtale på Amathea imorra trur jeg.
Hva ble det til tilslutt? :)
 
Back
Topp