Uvel

Bkno1020072

Første møte med forumet
Hei.
Jeg er gravid for andre gang, og har bare et spørsmål ang uvelhet. Jeg har egentlig hele tiden vært trøtt, men den siste tiden mer enn vanlig. Men jeg har også i det siste blitt mer uvel og "rar" i kroppen (høy puls, hjertebank og kvalme) helt uten grunn (gjør ikke noe som tilsier at puls skal stige slik). Er dette normalt eller er det noe som man skulle sjekket mer ut av?
Jeg har også den siste tiden klødd en del på hele kroppen, om det kan spille en rolle. Har vært dårlig frem til ca uke 14, men som har gitt seg nå, men vekten har ikke kommet seg noe særlig oppover enda.
Er gravid i uke 19 nå.
Hilsen en urolig mamma
 
Hei!

Høy puls, hjertebank og kvalme henger ofte sammen, trenger ikke være farlig men da detter har økt og du er i uke 19 blør du kontrollere dette. Det er ved noen tilfeller at hjerte kan slå unormalt under svangerskapet, pga blant annet økt belastning sov. Når disse episodene oppstår ta kontakt med legevakt, så det er mulig å overvåke og se hva som skjer. Når det kommer til veldig kløe kan dette være normalt, men klør det inne i hender og under føtter bør du fått att en prøve som viser gallesyre og se at det ikke er svangerskaps kløe.

konklusjonen er at alle disse symptomene kan være normalt men bør undersøkes for å utelukke. Så ta kontakt med din fastlege eller jordmor for en ekstra kontroll.

Masse lykke til:)
 
Back
Topp