Uvanlige navn

Jeg har et navn som ikke har vært kjempevanlig, er på vei til å bli et veldig populært navn nå da, nesten 30 år etter. Uansett, jeg hata å ha sjeldent navn, og syntes det var flaut å si navnet mitt til nye folk. Mamma er en sucker for litt spesielle navn, så småbrødrene mine fikk enda mer uvanlige navn enn hva jeg har. Vet det kom en del kommentarer fra folk rundt, noen i klassen min som sa han ene kom til å bli mobba for det osv. Tror han har sluppet unna det heldigvis [emoji4]

Hva heter du da? :)
 
Jeg synes ikkje vårt navn er veldig rart. Men minsten heter Luca, bare 75 som hadde det som eneste fornavn da vi valgte d. Mange mente d var jentenavn, nærmeste familie likte det ikke, og mange kaller han Lucas. Til og med på dåpskaken stod det Lucas. Men nå elsker familien navnet og jeg er superfornøgd. Han kler det kjempegodt og er verdens søteste [emoji7]

Så utrolig frekt å kalle han noe annet enn det navnet du har gitt han.........
Jeg hadde blitt sååååå sint. Lucas er ikke akkurat et kallenavn heller siden det er mye lengre..

Luca er et KJEMPEFINT navn. Heldig er sønnen din synes jeg.
 
Så utrolig frekt å kalle han noe annet enn det navnet du har gitt han.........
Jeg hadde blitt sååååå sint. Lucas er ikke akkurat et kallenavn heller siden det er mye lengre..

Luca er et KJEMPEFINT navn. Heldig er sønnen din synes jeg.
Kanskje jeg var litt utydelig. Ingen kaller han Lucas fordi de vil det. Men fordi de ikkje oppfattet at vi sa Luca når vi presenterer han, eller evt glemmer/sier feil. Det tok ikke lang tid før alle vente seg til navnet hans [emoji4]
 
Kanskje jeg var litt utydelig. Ingen kaller han Lucas fordi de vil det. Men fordi de ikkje oppfattet at vi sa Luca når vi presenterer han, eller evt glemmer/sier feil. Det tok ikke lang tid før alle vente seg til navnet hans [emoji4]

Ahh.. da misforsto jeg ;)
 
Ahh.. da misforsto jeg ;)
Men det der skjedde faktisk med oss! Når vi fortalte at hun skulle hete Poppy Sophie, så var det faktisk flere som sa: "eh... jeg kommer hvertfall bare til å kalle henne Sophie... "
Husker jeg ble skikkelig irritert og lei meg [emoji85] men alle sier heldigvis Poppy[emoji254] og ho kunne virkelig ikke hett noe annet [emoji173][emoji173] Navn er jo ofte noe mange må bli vant til, akkurat som kaffe og rødvin [emoji23][emoji108]
 
Men det der skjedde faktisk med oss! Når vi fortalte at hun skulle hete Poppy Sophie, så var det faktisk flere som sa: "eh... jeg kommer hvertfall bare til å kalle henne Sophie... "
Husker jeg ble skikkelig irritert og lei meg [emoji85] men alle sier heldigvis Poppy[emoji254] og ho kunne virkelig ikke hett noe annet [emoji173][emoji173] Navn er jo ofte noe mange må bli vant til, akkurat som kaffe og rødvin [emoji23][emoji108]

Og et navn ender opp med å bli så mye mer enn bare et navn når det kan knyttes opp mot et ansikt og en personlighet :)
 
Mitt navn ( anine ) var ikke noe populært, men har sett at det har dukket opp de siste årene. Mens det andre navnet mitt har gått som en berg og dalbane. Så det tredje er mer uvanlig ( imogen) og kombinasjonen av alle tre er det ingen som har utenom meg * ler *
 
Gutten min, og jenta i magen har veldig sjeldne navn. Eneste i Norge med navnene. Eldste jenta har ikke så uvanlig navn.
Har fått mange "Hæ" første gang vi har sagt navnene.
 
Vi har uvanlig navn på vår datter. Hun har to fornavn hvor det ene er uvanlig og det andre er et gammelt navn. Alle som hører det første gang sier "hæ", og vi må bestandig si det veeeldig tydelig;)
 
Back
Topp