Utviklingstrinn

I 3 netter på rad har småen hengt i puppen hele natta gjennom.. har på det meste fått 3 timer søvn sammenhengende, ellers går det 10 min til en time mellom hver amming [emoji85]
Ikke sover han på dagen lenger heller, er vi heldig får han 30 min sovetid, og våkner hver gang vi prøver å legge ham i dagsenga si. Han er utslitt nå, stakkar.. håper han får sove litt snart, merker tydelig at han er sliten.
Flere som opplever slikt?
 
Jenta vår er 3,5mnd ca. Virker som hun har vært i et utviklingstrinn siste 6 dager. Merker det mest på at hun våkner oftere om natten, og har vanskelig for å finne ro i sengen sin når hun skal sovne for kvelden.

Hviler og er rolig med puppen, men gråter og bærer seg når hun blir lagt over i sengen sin. Ikke vært sånn før.

Prøver å holde på de faste rutinene hennes i denne perioden, som to blunder på dagtid, og til kvelden; pysj, nattasang, amming, og over i sin seng. Men tar gjerne to timer fra vi starter til hun har sovnet på kveldene.
 
I 3 netter på rad har småen hengt i puppen hele natta gjennom.. har på det meste fått 3 timer søvn sammenhengende, ellers går det 10 min til en time mellom hver amming [emoji85]
Ikke sover han på dagen lenger heller, er vi heldig får han 30 min sovetid, og våkner hver gang vi prøver å legge ham i dagsenga si. Han er utslitt nå, stakkar.. håper han får sove litt snart, merker tydelig at han er sliten.
Flere som opplever slikt?

Ja[emoji28] Men her er vi heldigvis omtrent ferdig med trinn 4. Sover fortsatt ganske dårlig på dagen, men det har hun gjort siden hun var 8 uker uansett iherdig jobbing for å forlenge lurene. Regner med det ikke blir bedre før hun er 6-8 mnd. Da ble det bedre med storebroren. [emoji4]
 
Har tidligere sovnet av seg selv, men siste uka har han måtte ammes i søvn. Sover også dårlig om dagen og spiser mye om natten. Tror han begynner å bli klar for fast føde!
 
Dårøig dagsøvn her, og mer urolig på nettene også. Har klart å holde fast på kveldsrutinene så langt heldigvis, og nå er det ikke lenge igjen av utviklingstrinn 4 her. Han er også blitt skeptisk på folk, alle andre enn mammaen og pappaen. Blir fort overstimulert og gråter og gråter etter besøk..mye humørsvingninger og litt oppmerksomhetssyk på kvelden. Blid som ei stolstråle på dagtid når vi bare er hjemme uten noe besøk heldigvis. Da koooser vi oss <3
 
Her er det som hos mange andre... dårligere søvn, kaver med puppen, kort vei mellom smil og gråt. Har også begynt å bli skeptisk til andre og har fingrene/ hendene konstant i munnen!! Slevet renner og mange nye lyder og uttrykk!
 
Jenta vår er 3,5mnd ca. Virker som hun har vært i et utviklingstrinn siste 6 dager. Merker det mest på at hun våkner oftere om natten, og har vanskelig for å finne ro i sengen sin når hun skal sovne for kvelden.

Hviler og er rolig med puppen, men gråter og bærer seg når hun blir lagt over i sengen sin. Ikke vært sånn før.

Prøver å holde på de faste rutinene hennes i denne perioden, som to blunder på dagtid, og til kvelden; pysj, nattasang, amming, og over i sin seng. Men tar gjerne to timer fra vi starter til hun har sovnet på kveldene.

Siste 2 dager har det blitt bedre. Finner fortere roen på dagtid, har flere og lengre blunder. På kveldene er hun blitt mye enklere å legge igjen, og hun sover bedre på natta. Våkner ikke så ofte for å ammes heller. Godt humør når hun er våken. :D Satser på at dette var den værste kneika av utviklingstrinn 4, men hvem vet. ;)
 
Her har vi merka det siden før helga. Sover mange (!) blunder på 15 min pr dag.. Håper det er utviklingstrinn i alle fall. Mora er i alle fall sliten[emoji12]
 
Back
Topp