Utviklingstrinn og høydepunkter

Husfrue

Glad i forumet
Marsboerne2017
Julibarna 2019
Noen babyer som har begynt å smile eller snu seg selv enda og etter hvor mange uker? [emoji4] Andre ting? [emoji2]
 
Har såvidt begynt å få ekte smil her også, foreløpig er de visst forbeholdt mamma :Heartred men regner med de kommer til andre også. Er 5,5 uker, termin til helga ;)

Og så er hun veldig ivrig med kravling og sidelengs rugging om jeg legger henne på magen, så kan fort ende med en mage-rygg-snuing om ikke alt for lenge (men håper hun drøyer litt)
 
Smiler veldig mye, men det er nok helt ukontrollert enn så lenge [emoji1] åler seg mye framover da, både på magen og siden. 2 uker, 1 uke til termin :)
 
Herlighet.. å lesa at dåkas har allerede begynt å smila og snart kan komma te å snu seg!... [emoji14] eg kjenne dagane går aaaaalt for seint!! [emoji14] løye kor fort tio først går når dei har komme seg ut av magen då... [emoji14] glede meg te eg og kan bidra i denna tråden! Huska me storesøster at da va veldi mykje greier me desse sprangene,og me ho va dei veldi tydelige og! spennande :)
 
10 uker (5 uker korrigert) men ingen ekte smil enda. [emoji853] Helsesøster har hengt seg opp i at alle babyer skal smile innen 6 uker, står tross alt i boka hennes [emoji849]... Hun kommer til å sende han til øyelegen.[emoji14]
Smilte deres babyer før 6 uker?
 
10 uker, 4 uker korrigert og har smilt til meg siden hun var 5,5uke, men ikke til så mange andre før den siste uka.
 
10 uker, 4 uker korrigert og har smilt til meg siden hun var 5,5uke, men ikke til så mange andre før den siste uka.

Herlig [emoji7] Gjør du noe spesielt for å lokke fram et smil? Snakking, smiling eller grimaser? [emoji14]
 
12 uker i dag!! (4 uker korrigert) Smiler, prater, ruller og løfter hodet helt.
Pratingen startet nå i påsken. Han smiler til meg, pappa og storesøster. Er ikke så mange andre han 'kjenner' emda :)
 
10 uker (5 uker korrigert) men ingen ekte smil enda. [emoji853] Helsesøster har hengt seg opp i at alle babyer skal smile innen 6 uker, står tross alt i boka hennes [emoji849]... Hun kommer til å sende han til øyelegen.[emoji14]
Smilte deres babyer før 6 uker?
Lillesøster ble 5 uker i går og har akkurat begynt å smile nå de siste par dagene, men hun smiler virkelig ikke på kommando, så enn så lenge virker det ganske vilkårlig når og til hvem hun smiler, jeg tror virkelig ikke det er noe å stresse med!
 
Last edited:
Masse herlige smil til mamma om dagen:)
5,5 uker :)
 
smiler, løfter hodet og i dag rulla hun rundt flere ganger på rad (mage til rygg). Den bittelille babyen min ble plutselig så mye større :) Gurgling og "prating" til oss har hun også begynt litt med!
 
Herlig [emoji7] Gjør du noe spesielt for å lokke fram et smil? Snakking, smiling eller grimaser? [emoji14]

Det kan lokke frem smil når vi tuller og smiler, men hun kan godt smile uoppfordret også :)
 
Har vært smiling til meg i ei ukes tid nå, lille var akkurat 6 uker ibgår. Men pappaen har ikke sett noen ekte smil enda.
Han er også veldig sterk i nakken og elsker å ligge å småpludre under uroa i vogga :)
 
10 uker (5 uker korrigert) men ingen ekte smil enda. [emoji853] Helsesøster har hengt seg opp i at alle babyer skal smile innen 6 uker, står tross alt i boka hennes [emoji849]... Hun kommer til å sende han til øyelegen.[emoji14]
Smilte deres babyer før 6 uker?

Ikke hør på helsesøster! Jeg ser at min smiler hver dag, men det kan liksågodt være fordi hun tisser som at hun ser meg :D og ang rulling, storebror rulla da han var 7 mnd tror jeg så dét er jeg hvertfall ikke bekymra for ;)

Men generelt er jeg bekymret for min datters motoriske utvikling for hun ligger oppå meg døgnkontinuerlig og får ikke øvd seg på å veive med armer og bein :( :(
 
Ikke hør på helsesøster! Jeg ser at min smiler hver dag, men det kan liksågodt være fordi hun tisser som at hun ser meg :D og ang rulling, storebror rulla da han var 7 mnd tror jeg så dét er jeg hvertfall ikke bekymra for ;)

Men generelt er jeg bekymret for min datters motoriske utvikling for hun ligger oppå meg døgnkontinuerlig og får ikke øvd seg på å veive med armer og bein :( :(
Forhåpentligvis får dere en løsning på refluksen snart. Men kan trøste deg med at det ikke er mye rom for motorisk trening her heller.. første 3 ukene sov vesla hele tida og lå derfor lite på magen. Og det var etterfulgt av en uke der hun kun roet seg i armene våre (pga sopp viste det seg). Og den siste uka har vært hektisk så hun bare har vært med på lasset rundt omkring.

Synes vesla er supersterk i nakken og løfter hodet masse når hun ligger på brystkassa mi og jeg sitter bakoverlent.. legger jeg henne flatt derimot virker det som hun ikke gidder prøve engang..:p så bærer nok preg av å ha blitt trøsta mye på brystkassa.
 
Forhåpentligvis får dere en løsning på refluksen snart. Men kan trøste deg med at det ikke er mye rom for motorisk trening her heller.. første 3 ukene sov vesla hele tida og lå derfor lite på magen. Og det var etterfulgt av en uke der hun kun roet seg i armene våre (pga sopp viste det seg). Og den siste uka har vært hektisk så hun bare har vært med på lasset rundt omkring.

Synes vesla er supersterk i nakken og løfter hodet masse når hun ligger på brystkassa mi og jeg sitter bakoverlent.. legger jeg henne flatt derimot virker det som hun ikke gidder prøve engang..:p så bærer nok preg av å ha blitt trøsta mye på brystkassa.

"Godt" å vite det ikke bare er her det er litt unntakstilstanden. Jeg syns også min er sterk i nakken på brystkassen, men null respons på magen! :p jaja, de får kroppskontakt da :D
 
Back
Topp