Utvikling

Firstimemother

Forelsket i forumet
Hei alle sammen. Lever folk her? Hehe

Ser de fleste juli babyer har begynte å krabbe osv. Min orke nesten ikke å snu seg fra rygg til magen engang altså trives best å ligge. Strander nesten hele dagen hehe prøver å få han til snu seg til magen man det varer ikke lenge etter 2-3 min ...vipps så er han på ryggen igjen. Noen andre som opplever det samme.? Han blir 7 slutten av mnd
 
Hei!
Vi lever nok mye inne på skjult ;-)

Du, min snur seg ikke fra mage til rygg enda engang, d går fint læl ;-) vi er milevis unna krabbing også! Han er en slækk fyr med godt humør ;-)
 
Min snur seg begge veier, men det er ikke alltid hun gidder! Haha. Hun har ikke begynt å krabbe enda, men ser at hun prøver å finne ut av det:) Jeg tror ikke du trenger å tenke på at han ikke krabber eller snur seg så mye enda! Inntrykket mitt er at babyer er så utrolig forskjellig når det kommer til sånt:)
 
Nyt det så lenge det varer!!!
Her er han over alt. Jg har grinder og stoler forran ting over alt.
Blir en del fall for tiden, for han skjønner ikke at han ikke eier balanse, men klatre og stå skal han. Yndlingstingen hans for tiden er og ake seg rundt og bite folk i tærne, samt ligge under stuebordet på den plata under:laughing002.
Ikke stress med det, de tar det gjerne i sitt eget tempo likevel :)
 
Her er det kun rulling fra rygg til mage, men har kuttet helt ut å rulle fra mage til rygg... :) spinner rundt og rundt på lekematta og kan finne han noen meter utenfor matta enkelte dager.. en meget bedagelig sak som ikke gidder stort enda:) har mye vekt å dra på da:hilarious:
 
Her ruller lille både fra rygg til mage, og fra mage til rygg! Han har også begynt å stelle seg opp på alle fire, men får ikke til å krabbe helt enda! Han skyver seg gjerne bakover istede [emoji85]
 
Lillegutt ruller fra rygg til mage (begynte med det når han var 3,5 mnd). Og mage til rygg. Han krabber overalt. Og nå må vi sette på barnesikring på skuffer og skap fordi han nettopp skjønte hvordan han skal åpne og lukke skuffer [emoji30]
 
Last edited:
Vår var 7 mnd den 4.feb og har kunnet rulle fra mage- rygg, men etter å ha rulla av lekematta og dunka hodet i jula så tør hun ikke lenger. Rulle motsatt vei (rygg til mage) har hun lenge igjen før hun klarer. Hun skyver seg ikke opp på strake armer i mageleie, og hater generelt å ligge på magen. Vi er milevis unna krabbing. Hun liker best å ligge på ryggen i babygymmen sin enda, og kommer seg rundt i ring under den.. babyene utvikler seg i veldig ulikt tempo, så jeg ville ikke stressa med det:happy: Jeg synes egentlig bare det er greit å ha baby enda, når jeg ser hvor travelt de meg jevngamle babyer som krabber har det.. :p
 
Her har det vært rulling siden 3 mnd, det er aking fremover og opp på strake armer og på knærne samtidig. Fortsatt ikke helt krabbing. Men hun er lynkjapp til å komme seg rundt med å rulle og ake. Siste var at hun klarte å kutte seg på noe, og vi hadde små blodspor på gulvet. Hun brydde seg ikke om et lite kutt i ene fingeren. Men vi merker at skravlinga avtar når hun ruller eller aker bort til noe hun har fått «nei» til å røre. Det er en kamp å kle på og vi har måttet kjøpe up and go bleier fordi hun bare vil ligge på magen hele tiden. Bleieskift er ikke særlig artig, og alt tar lengre tid med ei som bare vrir seg hele tiden. Så nyt tiden med en bedagelig baby! Det kommer en dag da du savner den bedagelige lille som bare lå der.
 
Min rikker seg ikke av flekken. Kan rulle fra rygg til mage, men ingen ting utenom det.
 
Mine to eldste var veldig bedagelig og hadde ikke noe hastverk med verken rulling eller kryping, var litt roligere hverdag:p

Men hun her har rullet siden hun var 3 mnd og begynte krype for noen uker siden. Nå reiser hun seg og opp etter ting, hender hun faller siden hun plutselig slipper!

Er full fart med henne, må passe veldig godt på, hun er lynrask. Klarte terge katten for noen dager siden, fikk seg ett lite klor, så nå har jeg alltid oversikt over hvor kattene er! (Han lå godt gjemt på en stol, men lillesnupp fant han!)
 
Hun begynte å rulle fra rygg til mage da hun var 4.5 mnd og fra mage til rygg da hun var 6.5 mnd. Hun liker å stå når vi holder henne. Eller så liker hun å ta «push ups» når hun ligger på rygg eller planken når hun ligger på magen [emoji23] kan ikke krabbe enda, men hun prøver seg frem (derav planken). Ender opp med at hun åler seg bakover eller i sirkel istedet. Litt morsomt å se på [emoji23] Hun kan sitte med litt hjelp fordi hun ikke mestrer fallskjermrefleksen enda - dårlig balanse. Men sitter fint i tripp trapp stolen sin. Forresten, hun har fått tenner! [emoji1] to bittesmå riskorn nederst. Kun et par mm som hat tittet frem. Hun er 7 mnd og 1 uke nå.
 
Last edited:
Hun begynte å rulle fra rygg til mage da hun var 4.5 mnd og fra mage til rygg da hun var 6.5 mnd. Hun liker å stå når vi holder henne. Eller så liker hun å ta «push ups» når hun ligger på rygg eller planken når hun ligger på magen [emoji23] kan ikke krabbe enda, men hun prøver seg frem (derav planken). Ender opp med at hun åler seg bakover eller i sirkel istedet. Litt morsomt å se på [emoji23] Hun kan sitte med litt hjelp fordi hun ikke mestrer fallskjermrefleksen enda - dårlig balanse. Men sitter fint i tripp trapp stolen sin. Forresten, hun har fått tenner! [emoji1] to bittesmå riskorn nederst. Kun et par mm som hat tittet frem. Hun er 7 mnd og 1 uke nå.
Hva er fallskjermrefleksen?
 
Back
Topp