Utstyrstråden

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Tenker det kan være kjekt å ha en utstyrstråd etterhvert som vi begynner å kjøpe inn ting til den lille :) Her kan vi dele innkjøp og lure ting :) Noen har vel kanskje en del fra før, eller har allerede begynt å handle inn ?

Vi lærte med førstemann at det er fort gjort å handle for mykje, og at det er mykje ein trur ein treng som er fullstendig unødvendig... :)

Viktigste:
- god vogn
- bæresjal/sele (vi har manduca og ergo 360, supre til kvart sitt bruk)
- stellematte
- soveskinn til vogn og seng
- ullpledd
- så mange gulpeklutar og vaskeklutar at du trur du har for mange
- evt lita seng eller sprinkelseng

Ting ein typisk kan se an er feks:
-babycall
- vippestol
- stellekremar og liknande. Er ofte tilstrekkelig å ha ei god olje i starten..

Har ikke begynt, er litt tidlig enda. Men klarer ikke å holde meg så lenge :-P jeg og sambo har 5 søsken tilsammen som har barn, tror det blir endel arva ting :-)

En ting vi har brukt mye og bruker enda er babynest! Gull verdt. Denne gangen vil jeg ha seng som kan hektes på sengen vår og søskenvogn :)

Vi har ganske mye fra før. Vi kommer evt. til å kjøpe en ny vogn (blir nok brukt, men de er bra de også), det kommer litt an på hva det blir. Vogna vi har nå står I barnehagen og blir brukt til sovevogn, men jeg vet ikke hvor stor behov jenta vår har når babyen er født å sove på dagen I barnehagen. I tillegg er den rosa. Men så har vi også en annen vogn, som vi evtl. kan bruke.
Stellebord skal vi ikke ha denne gangen, da vi uansett ikke bytter bleiene der. Vi har en matte og det holder tenker jeg. Sprinkelseng har vi fra før av fra jentungen, hun har for lite plass I den nå, så den bruker hun uansett ikke mer. :)
Når det kommer til klær har vi vel det meste til jente og hvis det blir gutt, så arver vi masse av svigerinnen. :) Så ellers blir det sikkert noe nytt til den lille også, men da mer klær og sånn.
Vi har også lekegrind, da vi syns det er greit at babyen kan ligge inni den når vi f.eks. er I stua og den skal sove. Vi har 2 hunder, som er ganske nysgjerrige og da er det greit å gjøre det sånn, hvis ungen ikke ligger I seng eller vogn. :)
Viktig er jo også en bra bilsete. Men det har vi fra før også, så det trenger vi heldigvis ikke heller kjøpe. :)
Jeg syns det er litt lettere denne gangen, da vi vet litt mer, hva vi trenger og hva ikke. :)

Vi har ingen ting, da vi håper dette blir det første barnet :) bortsett fra:
Mine foreldre har kjøpt vogn til oss, så den står hjemme hos dem :)
Vugge fra da jeg ble født står oppe på det rommet så blir barnerom etterhvert :)
Også har vi to bodyer som vi kjøpte da jeg ble gravid første gangen.
Men her blir det nok ikke handlet før rundt OUL, da vi ikke vet om at dette svangerskapet går bra...

Det første på listen er en god seng til eldstemann, da nurket skal få bruke Stokkesenga vi kjøpte til storesøsteren.

Jeg vurderer å kjøpe en søskenvogn, men vi har ikke egentlig plass. Mannen sier vel nei, men jeg har det litt i bakhodet.

Klær har vi masse av, men hvis det blir gutt må vi nok ha litt klær etterhvert som ikke er kjoler ;) Skal uansett strikke litt utover vinteren :)

Jeg skal kjøpe bæresjal:) Har ergobaby bæresele, men savnet sjal sist.

Hvis det blir jente må vi handle klær, har en skikkelig guttegarderobe;)

Ellers må vi kanskje kjøpe vogn. Storebror sover i vogn i barnehagen, så vet ikke helt hvordan vi skal få kabalen til å gå opp. Så må vi nok ha søskenbrett.

Det første på listen er en god seng til eldstemann, da nurket skal få bruke Stokkesenga vi kjøpte til storesøsteren.

Jeg vurderer å kjøpe en søskenvogn, men vi har ikke egentlig plass. Mannen sier vel nei, men jeg har det litt i bakhodet.
Hvor stor aldersforskjell blir det? :) jeg hadde baby jogger City select. Var 1 år og 5 måneder mellom :) superfornøyd!
Klær har vi masse av, men hvis det blir gutt må vi nok ha litt klær etterhvert som ikke er kjoler ;) Skal uansett strikke litt utover vinteren :)

Ikke ? Søk på Neri's på facebook :) eller lilleverden

vi har solgt eller gitt bort alt av utstyr:-o

Regner med at vi kan få arva endel klær. Vogn tenkte jeg å kjøpe brukt, bilstol kjøper jeg nytt om ikke noen jeg kjenner selger. Ellers får vi se hva som "dukker opp"

Jeg skal ha en stokkevogn og en grå sprinkelseng fra Ikea :-D

Vi har det meste etter frøkna men jeg har da en liten handleliste uansett kjønn ;)

MÅ ha Emmaljunga Viking (tror jeg), easygrow grandma vognpose, grandma pledd, LilleLam drømmepledd, ny stellematte og trekk til Newbornsetet :)

absolutt alt over her er ting vi strengt tatt ikke trenger, men som jeg vil ha. Det er jo siste barnet. Etter denne djevelske kvalmen kan jeg ikke si annet enn at jeg fortjener å shoppe litt ;)

Jeg skal ha en stokkevogn og en grå sprinkelseng fra Ikea :-D

Jeg har såå lyst på Stokke trailz! Men kommer an på hvor lenge storebror sover på dagen i barnehagen, hvis ikke han gjør det lenger blir det nok bare å kjøpe bag til TFK'en.

Jeg har såå lyst på Stokke trailz! Men kommer an på hvor lenge storebror sover på dagen i barnehagen, hvis ikke han gjør det lenger blir det nok bare å kjøpe bag til TFK'en.
Vi har en city elite og sku egentlig bare kjøpe bag til den. Men tror ikke jeg kommer til å klare å la være :-p

Back
Topp