Utstyr til tripp trapp

Avocado

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Skal ha baby sett og pute til tripp trapp, men må jeg bruke sele i tillegg?
 
Skal ha baby sett og pute til tripp trapp, men må jeg bruke sele i tillegg?
Du må ikke ha sele med én gang, men etterhvert som de blir mer mobile klatrere så er det kjekt å ha. Vi vurderer å skaffe oss sele nå, snuppa er straks året og reiser seg opp i stående i stolen nå.
 
Du må ikke ha sele med én gang, men etterhvert som de blir mer mobile klatrere så er det kjekt å ha. Vi vurderer å skaffe oss sele nå, snuppa er straks året og reiser seg opp i stående i stolen nå.

Ja, da forstår jeg at det kan være lurt ja :cool:
 
Vi brukte IKEA-stolen i perioden min klatret, den er det jo seler i. Men brukte sele for en lengre periode i barnehagen da, der er det jo vanskeligere å få fulgt med. Trengte ikke sele før min var... 9-10 måneder, da var han plutselig oppå bordet om vi blunket litt for lenge liksom :p
 
Jeg ville begynt med sele ganske tidlig, slik at barnet blir vant med de. Angrer på at jeg ikke gjorde det med min. Nå reiser hun seg opp men blir hysterisk hvis hun må ha sele på.
 
Jeg ville sett ann. Har aldri trengt seler til storebror. Lillesøster er 10 mnd og en aktiv liten krabat, men sitter stille i stolen og har ikke trengt seler frem til nå. Barn er forskjellig.
 
Vi brukte seler i perioder med eldstemann, fra hun var 10 måneder-ish til halvannet år, kanskje? Da tok vi vel av bøylen også, om jeg husker rett. Minste er 7 måneder og bruker ikke seler foreløpig. (Jeg vil helst unngå det, spesielt nå i starten når hun skal lære å spise selv, i tilfelle hun setter noe i halsen og må raskt opp.)
 
Vi kjøpte babysete i forrige uke, og vi kjøpte med sele. Jeg ser allerede nå at hun kommer til å ha bruk for den (5,5 måned) :p Klarer ikke sitte i ro i to sekunder engang.
 
Da ble det med sele her også :)
 
De trenger vel ikke seler i teorien før de begynner å reise seg, men det er vel greit å venne dem til det :)
Minstemann her på 2 har faktisk aldri trengt seler... Han sitter der bare liksom! :p
 
Vi har nesten ikke brukt sele, første gang han klatra ut var forrige uke, snart 20 mnd gammel.. Snart på tide å ta av bøylen

Har heller ikke brukt puta så mye, se søler utrolig mye, så den ble bare styr med vasking
 
Back
Topp