Utroskap

Har aldri vært utro, men vært sammen med en som var det.
Dette ble oppdaget allerede dagen etter og jeg flyttet samme dag og så meg aldri tilbake.
Hadde aldri klart å tilgi eller glemme noe sånt.
 
Verken vært utro eller vært sammen med en som har vært det heldigvis :)
 
Nei, heldigvis. :) Om ikke samboeren nå driver med noe jeg ikke vet om da, men det tviler jeg på. :p
 
Aldri vært utro. Tror ikke eksen eller nåværende mann noensinne har vært utro.
 
Har ikke vært det selv, men en ekskjæreste av meg var det.
Jeg gikk fra ham ca 20 sekunder etter jeg fikk vite det av min venninne, som hadde sett dem sammen(!) i en parkert bil. -_-
Utroskap er deal breaker for meg, uansett.
 
Jeg pleide å være hun som falt på badboys før, når jeg var ung og dum.
Så da var det litt av hvert man skulle oppleve!
Min første kjæreste var notorisk utro mot meg, jeg var så forelsket i han.. Og den følelsen når du får vite at "alle" visste om det unntatt meg, var ingen god følelse.Dum som jeg var så tok jeg han tilbake noen ganger, trodde at jeg kunne endre han.
Jeg taklet det veldig dårlig når dette stod på, jeg hadde jo masse følelser for han og var bare 17-18år. Men ja, utroskap er faktisk dealbreaker og er man utro en gang, er terskelen for å gjøre det igjen veldig lav.
Så lesson learned!
 
Har aldri vært utro, men vært sammen med en som var det.
Dette ble oppdaget allerede dagen etter og jeg flyttet samme dag og så meg aldri tilbake.
Hadde aldri klart å tilgi eller glemme noe sånt.

Enig! Her hadde jeg også avsluttet forholdet på dagen. Hadde ikke greid å stole på mannen igjen, noen gang.
 
Heldigvis ikke opplevd det. Eller har opplevd økonomisk utroskap[emoji28] var ganske sårende det også å det endte med at jeg gikk i fra han.

Hadde jeg oppdaget at samboer hadde vert utro hadde jeg blitt knust. Å hadde nok dratt i fra han. Hadde aldri blitt det samme etterpå.
 
Nei, og jeg tror virkelig ikke mannen har vært det heller. Klarer ikke å sette meg inn i situasjonen. Men det er nok noe jeg ville blitt svært såret over og det hadde vært vanskelig å evt komme over det, både med og uten mannen.
 
Ja. Men det er ikke nødvendigvis slik det står over her, at man har lettere for å gjøre det igjen. Jeg gjør det aldri igjen, og hadde også gått ifra den som hadde vært utro mot meg.
 
Mannen var utro for to år siden. Var helt forferdelig og jeg slet veldig med psyken. Gikk ned masse i vekt, hadde masse angst og var utmattet.

Utrolig nok løste det seg og vi har det kjempebra sammen nå :)

Så glad for at jeg ikke kastet inn håndkleet slik som mange gjør. Vi har tross alt barn sammen og jeg gjorde alt for å fikse grunnen til hvorfor han var utro før jeg ville gi opp.
 
Mannen var utro for to år siden. Var helt forferdelig og jeg slet veldig med psyken. Gikk ned masse i vekt, hadde masse angst og var utmattet.

Utrolig nok løste det seg og vi har det kjempebra sammen nå :)

Så glad for at jeg ikke kastet inn håndkleet slik som mange gjør. Vi har tross alt barn sammen og jeg gjorde alt for å fikse grunnen til hvorfor han var utro før jeg ville gi opp.
"Grunnen til at han var utro" ?
Når er grunnen noen gang noe annet enn at man har lyst til å velge noen annen over den man er sammen med?
 
Ja. Men det er ikke nødvendigvis slik det står over her, at man har lettere for å gjøre det igjen. Jeg gjør det aldri igjen, og hadde også gått ifra den som hadde vært utro mot meg.

Men det viser jo at ens moralske kompass kanskje ikke er helt i vater, siden man velger å være utro fremfor å avslutte forholdet.
 
Men det viser jo at ens moralske kompass kanskje ikke er helt i vater, siden man velger å være utro fremfor å avslutte forholdet.
Joda, absolutt. Men for alle er det ikke så svart/hvitt. Noen ganger gjør man det kanskje for å få hjelp til å bryte ut av noe. Kan være skummelt å gjøre det alene
 
Joda, absolutt. Men for alle er det ikke så svart/hvitt. Noen ganger gjør man det kanskje for å få hjelp til å bryte ut av noe. Kan være skummelt å gjøre det alene

Men er det bedre å bli kastet på dør enn å gå selv?
Jeg bare lurer, for jeg har aldri forstått hvorfor man ikke bare går, i stedet for å ødelegge for den andre også?
Jeg slet med å stole på noen igjen leeeeenge etterpå, selv om min "episode" skjedde da jeg var ganske ung.
 
Faren til de 3 eldste mine var utro, og første gang var når jeg ventet vårt første barn. Jeg gikk, men lot meg overtale til å komme tilbake. Dette var sex med en annen... en one night etter bytur...
Jeg var knust, og gravid. Ville ikke bare gi opp.

Når 2. vår var få uker følte jeg noe var galt når vi var på vei til byen. Fikk en følelse over meg. Da tok jeg han på fersken i å kline med ei, og drog til beggeto. Var faktisk jeg som dro dem fra hverandre...:(
Idiot, og ung som jeg var tilga jeg han igjen.

Og klarte, og stoppe en annen ting fra, og starte med ei annen. Hadde en flørt med ei i gata hvor vi bodde. Jeg hadde dratt hjem, og fikk en intuisjon over meg igjen. Dro tilbake til festen og fant han i tett som om dem skulle være kjærester sammen...
Dem hoppet veldig fort fra hverandre når dem så meg og så veldig skuldsbeviste ut... Jeg latet som ikke noe, og spurte han om han hadde delt hvilket prosjekt vi holdt på med... Jobbet med, og få til nr 3.... Dama ble rar i ansiktet... og vi to dro hjem...
Kort tid etter vi hadde lagt oss tikket SMS inn på mob hans, og hele meg viste det var fra henne. Det sto begjæret er ikke verdt det ta vare på den familien du har... Og jeg var gravid viste det seg...
Når vårt 3 barn var 3 år orket jeg ikke mere. Følelsene mine var så svekket pga mistillit. Første gang tilga jeg, og "glemte" 2.gang gjorde at jeg ikke klarte, og glemme. Og det gikk bare nedover.
Siden han ikke kunne stoles på i det hele tatt.
Tok han i, og stadig være på jakt etter nye erobringer. Kasta han ut når vårt 3 barn var 3 år. Var hardt, og gi opp. Jeg ville ikke ha skilsmissebarn. Men han tok fra meg alt som her verdighet, og selvfølelse. Jeg gikk tom rett og slett.
Etterpå angret jeg på at jeg ikke kasta han på dør før. Eneste jeg ikke ville våre foruten er de 3 barna han ga meg!

Hadde aldri godtatt utroskap igjen. Og når jeg så tegn fra min 1.kjæreste etter han trakk jeg meg fort.

Jeg unnskylde eksen i årevis, og tok på meg skyld. Aner ikke hva jeg tenkte på utroskap er ikke ok samme hva!
 
Men er det bedre å bli kastet på dør enn å gå selv?
Jeg bare lurer, for jeg har aldri forstått hvorfor man ikke bare går, i stedet for å ødelegge for den andre også?
Jeg slet med å stole på noen igjen leeeeenge etterpå, selv om min "episode" skjedde da jeg var ganske ung.
Nei, det vet jeg ikke. Neppe bedre.
 
"Grunnen til at han var utro" ?
Når er grunnen noen gang noe annet enn at man har lyst til å velge noen annen over den man er sammen med?

Skal gi deg en liste ;)
Når mannen ikke har det bra. Når mannen ikke får noe ut av dama si, emosjonelt, og en kun ser forskjellene på hverandre, hun har ikke ork til deg, når en bare krangler og kommunikasjonen er dårlig, når en faller inn i en depresjon og den eneste som får deg til å føle deg bra er hun på jobben.

Til tross for at det var en dolk i hjertet så skjønner jeg han. Han våknet ikke opp en dag og bestemte seg for å være en drittsekk.

Forholdet ble slutt, vi traff hverandre kun hos familievernkontoret og da vi bytta på å bo hos ungene i huset. Så begynte han å se hva han mistet, savnet meg og etter en god stund med mye jobb flyttet vi sammen igjen.
 
Skal gi deg en liste ;)
Når mannen ikke har det bra. Når mannen ikke får noe ut av dama si, emosjonelt, og en kun ser forskjellene på hverandre, hun har ikke ork til deg, når en bare krangler og kommunikasjonen er dårlig, når en faller inn i en depresjon og den eneste som får deg til å føle deg bra er hun på jobben.

Til tross for at det var en dolk i hjertet så skjønner jeg han. Han våknet ikke opp en dag og bestemte seg for å være en drittsekk.

Forholdet ble slutt, vi traff hverandre kun hos familievernkontoret og da vi bytta på å bo hos ungene i huset. Så begynte han å se hva han mistet, savnet meg og etter en god stund med mye jobb flyttet vi sammen igjen.

Så fordi man ikke har det bra, skal man velge å være drittsekk og sette den andre på andreplass og finne noen andre uten å avslutte forholdet?
Her har noen foret deg med ganske mye rart for å trykke deg ned og rettferdiggjøre sin oppførsel, tror jeg.
Det er ikke din feil at mannen din var utro, det ansvaret ligger ene og alene på ham.
Hvis man ikke har det bra hjemme, fikser man det, eller går. Utroskap er bensin på bålet, og two wrongs don't make a right.
Man har aldri "rett" til å være utro.
 
Back
Topp