utleiere eller leietakere hjelp meg!

Lykkenerstor

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Sensommerbarna 2016
Juligull2021
Junibollene 2023
Jeg er utleier og her om dagen når jeg kom hjem så jeg at leieboerne mine var på flyttefot. Jeg banket på og spurte pent om de var på vei til å flytte. Jada det var de. Jeg gjorde hun klar på at det var 2mnd oppsigelses tid, å hun påstår at de leverte den i Mars, at de hadde lagt den i postkassen min. Jeg har ikke sett snurten av noe oppsigelse i posten, men leieboern går å finner oppsigelsen som det står "Kopi til *navnet mitt*". Datert 1.3.17. For to uker siden fikk jeg en telefon fra dem de spurte om jeg kunne oppgradere internette, de ville gjerne betale mer i leie for å ha bedre nett(som for øvrig er bra 50/50 nett), hvorfor maset noen om å få bedre nett to uker før de skal flytte ?? Så det jeg tror er at de prøver å lure meg... er det noen som har peil på regler ved oppsigelse? Tips? Råd?
 
Er du medlem av huseiernes landsforbund? Tror de må kunne bevise at den er sagt opp, enten ved at de har sendt oppsigelsen med rekommandert post eller per e-post.
 
Jeg ville ihvertfall satt meg inn i samtlige regler, og snakket med en advokat før du gjør noe mer, og særlig før du leier ut til noen nye. ALT skal stå spesifisert i kontrakt, også at oppsigelse og alle annen korrespondanse skal skje på mail/bekreftes fra den andre parten ved mottak osv.
 
Back
Topp