Ute i barnehagen

Sasty

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Januarlykke 2016
Novembergull 2017
MayDay2021
Dere som har eller har hatt små i barnehagen. Hvor mye er de ute?
På avdelingen til vesla er de delt i to grupper. 1 2-års gruppe og en 1 årrs gruppe. Findet da 1 og 2 åringen har forskjellige behov. MEN. 2 åringene er ute HVER dag. Omtrent uten unntak. 1 åringene er kanskje ute en gang i uka. Dvs at vesla mi er inne hele dagen 4 av 7 dager i uka! Dette syns jeg IKKE er ok og har prøvd å fortelle de i barnehagen at vi vil at hun skal være ute hver dag. Har gitt de litt tid da de mener det er så kaldt ute for de små... men i dag er det strålende sol, og når jeg kom var de store på vei på tur, mens de små var igjen på avdelingen. Jeg blir så eitrandes forbanna!
 
Dere som har eller har hatt små i barnehagen. Hvor mye er de ute?
På avdelingen til vesla er de delt i to grupper. 1 2-års gruppe og en 1 årrs gruppe. Findet da 1 og 2 åringen har forskjellige behov. MEN. 2 åringene er ute HVER dag. Omtrent uten unntak. 1 åringene er kanskje ute en gang i uka. Dvs at vesla mi er inne hele dagen 4 av 7 dager i uka! Dette syns jeg IKKE er ok og har prøvd å fortelle de i barnehagen at vi vil at hun skal være ute hver dag. Har gitt de litt tid da de mener det er så kaldt ute for de små... men i dag er det strålende sol, og når jeg kom var de store på vei på tur, mens de små var igjen på avdelingen. Jeg blir så eitrandes forbanna!
Jeg tror de små hos oss er ute nesten hver dag med mindre det er kaldt eller mye regn osv. Lillemor går ikke helt selv enda, så de tar henne med i ei trille :)
 
Her er de ute stort sett hver dag tror jeg. Enten i sandkassa eller på tur i vogn. Og sover ute.
 
Sover ute gjør hun. Syns ikke det er nok. De var opptatt av å få ny dynamikk i gruppa i starten og derfor ville de være mye inne (hvorfor de ikke blir kjent ute er meg helt uforståelig) og det var jo greit forsåvidt. Deres måte å gjøre det på... men nå har de vært der i snart 4 mnd! (Var 3 nye over nyttår)
 
Yngste går ikke I bhg. Men eldste gjør. Hu er 3 5 åt. Men ser at de små barna er ute hver dag også. Virker som om bhg her har utetid mellom lunsj kl 11 og mat ca kl 14. Noen sover nok da av de minste. Ser bhg fra vinduet. Men er nok litt verre å få kledd på de yngste for å gå ut. De er jo tross alt ikke så mange ansatte. Merker jo selv hvor vanskelig det er å få med begge mine ut nå. Regner med det blir bedre når han er eldre og kan få på seg sko og sånt selv. Jeg bruker nesten 20 min på å få kledd på meg selv og begge barna for lek om vinteren. Også kan de ikke stå for lenge mrd klærne på inne for da blir de syke osv. Men min datter er ny og får ikke være med på tur enda. Hu begynte 1.3.
 
Syns ikke det er god nok unnskyldning jeg. Disse er 4 ansatte... 3 barn pr ansatt... virkelig det burde de klare! Dessuten har de behov for å få frisk luft og jenta mi elsker å være ute! Noe de vet
 
Syns ikke det er god nok unnskyldning jeg. Disse er 4 ansatte... 3 barn pr ansatt... virkelig det burde de klare! Dessuten har de behov for å få frisk luft og jenta mi elsker å være ute! Noe de vet
Så dumt :/ i barnehagen G gikk i, var de ute hver dag! De er med og steller dyrene hver dag, så vet de er ute uten unntak. De som ikke går, fikk sitte i vogn eller bæresele. Elsker den barnehagen og ville hatt han der videre om det ikke tok en evighet å kjøre dit:/
 
Lilligen begynte i barnehagen 1.mars, han er ute nesten hver dag, men ofte uten at de andre ungene er med siden han sover i den tiden de andre er ute[emoji5] han har kanskje en eller to barn sammen med seg[emoji1360]
 
De er sjeldent ute, her vært dårlig vær her også da.
 
I barnehagen til storesøster har de som regel at alle skal være ute en gang til dagen. De minste (1-2) er ute før lunsj, og av og til etter frukt om været er bra.

Storesøster har hatt dager hvor hun ikke er ute. Hun er på en mellomavdeling (3-års gruppe) og de er av og til med de minste og følger av og til eget opplegg eller følger rytmen til de store. Da har de utetid etter lunsj. Problemet er at mi sover (ikke hver dag, men når hun først sover kan hun sove i to timer), og det gjør hun i utetiden. Så noen dager faller det seg slik at hun kun er inne. Dette gjør meg igjen ting, men mamma syns det er litt dumt[emoji12]

Men syns det er synd slik du skriver det Sasty, 1-åringene kan fint være ute, det burde barnehagen kunne klare å legge til rette for.
 
De bør så absolutt klare å legge til rette for at di minste kommer ut en tur ila dagen:) Der mi går er det ofte så surt midt på vinteren så er ikke noe ålreit å gå ut før lunsj. Også sover ofte di minste etter lunsj. Men nå fremover så er dem mye ute på formiddagen.
 
I våres er det delt opp i to grupper, minste som er 2-4år og 4-5år. Alle er ute hver dag med mindre det er krisevær.
 
Siden min sover to lurer på dagtid, så sover han akkurat i den tida de andre på avdelinga går ut. Han er minst og ingen andre sover to ganger.
 
Back
Topp