Ute alene

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Når begynte barna å få være ute alene uten at dere ble med ut? Tenker da lenger vekk fra huset enn hagen og gaten, at de springe rundt i nabolaget og leke med venner.
 
Får gå til spesifikke venner alene da han var 7. Dersom han skifter sted, kommer han hjem å gir beskjed/spør pm lov. Har fungert helt fint :)
 
Jenta på snart 7 har sprunget rundt siden hun var 4 år. Men jeg bor i ei lita bygd, og naboene ligger rett ved. Her hun springer er det bare innkjørsler til husene og ingen traffikert vei. Hun vet at hun ikke får nærme seg veien og holde seg i nabolaget. De andre ungene springer også rundt, og de holder seg i en samlet gjeng.

Hadde det vært i byen eller nært traffikert vei hadde jeg nok ventet lenger, man må se an både barnet og omgivelsene.
 
Stesønnen lekte ute i 3-4 års alderen, men bor landlig og hadde inngjerdet hage :) såg titt og ofte ut vindu og hadde det åpent så vi hørte han. Kommer jo helt an på hvor man bor
 
Datteren vår er fire år. Kunne aldri latt henne gå alene lengre ut enn hagen. Jeg mistenker at hun har (som moren) fryktelig dårlig stedsans. :)
 
Han var 6 da han fikk gå ute alene og krysse veg. Begynte å gå til skolen i midten av 1. klasse.
 
Her blir det ikke før 10 år.. er et stykke bort til neste unge men i hagen får 5 åringen gå alene. Ikke 3 åringen
 
Back
Topp