Uppababy Vista

Feyra

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sommerfuglene 2017
Vi har i utgangspunktet bestemt oss for Uppababy Vista, kommer ny modell i 2017, og er rimelig sikker på at det er denne vi ønsker. Men jeg lurte på om noen har erfaring med denne vogna? Er en amerikansk vogn, men de har jo en helt annen bruk der enn vi har i Norge.

Jeg prøvekjørte den hos babyshop, og det var den beste vognen å trille, i tillegg tar den liten plass, er enkel å legge sammen, og for meg synes jeg den er penere enn feks Bugaboo. Aller helst ønsket jeg Stokke Trailz, men den ble altfor tung! Har to hunder når vi går tur, og er mye i bakker og på grusføre. Bor på Vestlandet, så lite snø her.

ImageUploadedByBV Forum1482146131.561770.jpg
 
Vi har i utgangspunktet bestemt oss for Uppababy Vista, kommer ny modell i 2017, og er rimelig sikker på at det er denne vi ønsker. Men jeg lurte på om noen har erfaring med denne vogna? Er en amerikansk vogn, men de har jo en helt annen bruk der enn vi har i Norge.

Jeg prøvekjørte den hos babyshop, og det var den beste vognen å trille, i tillegg tar den liten plass, er enkel å legge sammen, og for meg synes jeg den er penere enn feks Bugaboo. Aller helst ønsket jeg Stokke Trailz, men den ble altfor tung! Har to hunder når vi går tur, og er mye i bakker og på grusføre. Bor på Vestlandet, så lite snø her.

Vis vedlegget 212257

Jeg har ikke erfaring med denne vognen, men jeg har to triller fra Uppababy som jeg er strålende fornøyd med:) De er lette og har god "kjørekomfort".
 
Har dessverre ikke erfaring med den jeg heller, men sikler på den samme vognen til nestemann.. Den dekker tilsynelatende alle våre krav, den er til og med fri for skadelige stoffer som flammehemmere, og det er det ikke så mange barnevogner som er (utrolig nok!). Med sistemann var ikke denne tilgjengelig i Norge tror jeg, så til nestemann må det bli denne!
 
Så hyggelig å oppdage at det er flere som vurderer denne. Vi har såååå lyst på Uppababy vista. Syns den nye, 2017-modellen ser bedre ut enn den gamle. Og den nye kommer visst ikke til Skandinavia før i mai, og vi har termin 3. mai;) så nå sjekker vi muligheten for å bestille den fra USA.
Vi er også usikker på hvordan denne vi være i norsk høst og vinter, men har til slutt landet på at vi vil prøve dersom vi får tak i den nye.
Har du bestemt deg?
 
Last edited:
Hvordan er 2017-modellen? Link?
 
Her er link til den nye: http://mbeans.com/uppababy-vista-2017-stroller.html?DeptID=383

Den er veldig lik den forrige, men har - visstnok - et finere stoff, den grå "solskjermen" har blitt finere, noen av fargene kommer med brunt skinn på trillehåndtak og barnets håndtak - den nye modellen ser visstnok bedre ut - og de har plassert bakhjulene litt nærmere hverandre, så vogna er bitte litt smalere. Samme understell, samme bag og sittedel. Alt det bra fra den forrige modellen er tatt vare på.
 
Jeg synes også den ser knallfin ut og dekker det jeg vil ha. Vi har sånn sett heldigvis ikke termin før i oktober, så kom gjerne med tilbakemeldinger når dere har prøvd de i sommer. Selv om jeg gjerne skulle hatt vinter-tilbakemelding også.
 
Noen som vet hvordan den fungerer i duskregn? Når det ikke er nok regn til å ta på regntrekket. Holder den på fargen?
 
Nå kan jeg fortelle dere at min mann og jeg nettopp har bestilt UPPAbaby vista 2017 fra en amerikansk nettbutikk! Ser ut som prisen der + frakt + moms i Norge ikke kommer på mer enn ca 11000kr, som jo er det samme som norsk pris. Veldig fornøyd! Og håper virkelig at vi ikke blir skuffet! ;)
Jeg skal oppdatere dere når den kommer, om flere vurderer det samme (eller å kjøpe den i Norge når den kommer hit om noen måneder - jeg regner jo med det kan ta bortimot to måneder før vår vogn kommer også)
 
Nå kan jeg fortelle dere at min mann og jeg nettopp har bestilt UPPAbaby vista 2017 fra en amerikansk nettbutikk! Ser ut som prisen der + frakt + moms i Norge ikke kommer på mer enn ca 11000kr, som jo er det samme som norsk pris. Veldig fornøyd! Og håper virkelig at vi ikke blir skuffet! ;)
Jeg skal oppdatere dere når den kommer, om flere vurderer det samme (eller å kjøpe den i Norge når den kommer hit om noen måneder - jeg regner jo med det kan ta bortimot to måneder før vår vogn kommer også)
Åh, så gøy, gratulerer! Gleder meg til å høre hvordan du synes det er! Hvilken farge valgte dere? Og fra hvilken side bestilte dere fra? :)
 
Åh, så gøy, gratulerer! Gleder meg til å høre hvordan du synes det er! Hvilken farge valgte dere? Og fra hvilken side bestilte dere fra? :)
Vi bestilte fra pishposhbaby.com - litt tilfeldig, men de kunne sende til postboks. Vet ikke om du kjenner til hvordan det fungerer, men kort fortalt gikk vi på jetcarrier.com og opprettet bruker = fikk en "adresse" - en postboksadresse - i USA. Når vi bestilte vognen bestilte vi den til denne adressen, og slapp derfor å betale frakt i USA. Jetcarrier sender til Norge, og da kunne vi velge mellom fly eller båt. Med båt kostet det bare ca 850 kr. Til sammenlikning, om vi hadde bestilt fra en av de andre nettbutikkene vi sjekket, som ikke kunne sende til postboks, men bestilt rett til Norge, hadde det kostet 500$. Så dette sparte vi masse penger på!

Her er forresten mer info om den nye vogna: uppababy.com.
Den nye ble tydeligvis lansert 01.02. for det var først i går (01.02) at den nye dukket opp på denne offisielle siden.

Vi valgte mørkeblå, "Taylor". Håper og tror det blir veldig bra! =)
 
Vi bestilte fra pishposhbaby.com - litt tilfeldig, men de kunne sende til postboks. Vet ikke om du kjenner til hvordan det fungerer, men kort fortalt gikk vi på jetcarrier.com og opprettet bruker = fikk en "adresse" - en postboksadresse - i USA. Når vi bestilte vognen bestilte vi den til denne adressen, og slapp derfor å betale frakt i USA. Jetcarrier sender til Norge, og da kunne vi velge mellom fly eller båt. Med båt kostet det bare ca 850 kr. Til sammenlikning, om vi hadde bestilt fra en av de andre nettbutikkene vi sjekket, som ikke kunne sende til postboks, men bestilt rett til Norge, hadde det kostet 500$. Så dette sparte vi masse penger på!

Her er forresten mer info om den nye vogna: uppababy.com.
Den nye ble tydeligvis lansert 01.02. for det var først i går (01.02) at den nye dukket opp på denne offisielle siden.

Vi valgte mørkeblå, "Taylor". Håper og tror det blir veldig bra! =)
Takk for god info! Hører gjerne om hvor lang tid det tar, og hvor fornøyde dere er! Har ikke termin før i juni, så jeg kan potensielt kjøpe den i Norge, siden de kommer i mai, men er usikker på om jeg vil ta sjansen på det!
 
Vi bor i USA og har slitt veldig med å bestemme oss for hvilken vogn vi vil ha. Det var ingen som har alt og valget sto mellom Nuna Mixx2, Bugaboo Cameleon3 og Uppababy Vista. Stokke er dessverre altfor komplisert å legge sammen da vi bruker mye bil.

Valget har nå falt på Vista. Den er den minst estetiske, men scorer mange poeng på funksjonalitet sånn som enkel sammenlegging, veldig høyt sete (kan sette på adapters for ekstra høyde), stor kurv som er enkel tilgjengelig, soltrekk (vi bor i California;) og god manøvrering.
Eneste minus er relativt stive hjul (2016-hjulene var bedre) og fjæring samt at vi hadde foretrukket et sete hvor ryggen kan legges ned så barnet kan ligge flatt. Men det hadde vært det samme med Bugaboo, men med Vista kan vi kjøpe et babyinnlegg som gjør vinkelen mindre dyp i setet.

Vi skal kjøpe den på Nordstrom. De har en fantastisk returnerings-service. Er vi ikke fornøyde kan vi bare levere den tilbake. Når som helst, brukt eller ubrukt.
 
Oppdatering - Vi prøvde Uppababy Vista på grusvei, og det ristet skrekkelig mye. Alt for mye for en nyfødt baby. Så hjul og fjæring er dårlige. Alt det andre som nevnt ovenfor er bra.
 
Takk for god info! Hører gjerne om hvor lang tid det tar, og hvor fornøyde dere er! Har ikke termin før i juni, så jeg kan potensielt kjøpe den i Norge, siden de kommer i mai, men er usikker på om jeg vil ta sjansen på det!
Hei igjen! Nå har vi fått vogna! Vi kjøpte den i amerikansk nettbutikk 1. feb, og den kom til havna i Halden 21. mars. De kunne sendt den rett hjem til oss, men vi valgte å dra og hente den.
Den er kjempefin, og vi er veldig fornøyde! Er ennå 5 uker til termin, så har ikke fått prøvd den ennå, men tror det skal bli veldig bra:)
Har dere bestemt dere?
9423129f1b16226f9b0d43e4cca7445e.jpg
 
Hei igjen! Nå har vi fått vogna! Vi kjøpte den i amerikansk nettbutikk 1. feb, og den kom til havna i Halden 21. mars. De kunne sendt den rett hjem til oss, men vi valgte å dra og hente den.
Den er kjempefin, og vi er veldig fornøyde! Er ennå 5 uker til termin, så har ikke fått prøvd den ennå, men tror det skal bli veldig bra:)
Har dere bestemt dere?
9423129f1b16226f9b0d43e4cca7445e.jpg
Så fin den var!! :D
Gratulurer med ny vogn!

Vi har ikke helt bestemt oss enda, er veldig vanskelig dette med vogn synes jeg. Har utrolig lyst på Uppababy, men samtidig kunne jeg og tenkt meg en litt stor vogn med helt nedleggbar sportsdel. Men synes det var fin leveringstid til å komme helt fra USA! Har heldigvis litt tid på oss enda. Det som jeg synes er fordelen med denne er lettheten, den ser så enkel ut, lett å legge sammen og god å trille.
 
Så fin den var!! :D
Gratulurer med ny vogn!

Vi har ikke helt bestemt oss enda, er veldig vanskelig dette med vogn synes jeg. Har utrolig lyst på Uppababy, men samtidig kunne jeg og tenkt meg en litt stor vogn med helt nedleggbar sportsdel. Men synes det var fin leveringstid til å komme helt fra USA! Har heldigvis litt tid på oss enda. Det som jeg synes er fordelen med denne er lettheten, den ser så enkel ut, lett å legge sammen og god å trille.

Skjønner problemet! :) Vi var jo veldig i tvil selv. Til slutt måtte vi bare lande på noe.
Som du skriver, lett i vekt og enkel å slå sammen er skikkelige pluss med denne. Men bagen er ikke særlig stor, så hvis dere ønsker det er kanskje en annen vogn bedre. Da vil den imidlertid antakelig også bli tyngre.
Lykke til med valget!
 
Hei igjen! Nå har vi fått vogna! Vi kjøpte den i amerikansk nettbutikk 1. feb, og den kom til havna i Halden 21. mars. De kunne sendt den rett hjem til oss, men vi valgte å dra og hente den.
Den er kjempefin, og vi er veldig fornøyde! Er ennå 5 uker til termin, så har ikke fått prøvd den ennå, men tror det skal bli veldig bra:)
Har dere bestemt dere?
9423129f1b16226f9b0d43e4cca7445e.jpg

Jeg lurer på om dere er fornøyd med vogna så langt? Vurderer å kjøpe denne vogna, står mellom denne og bugaboo buffalo.
 
Back
Topp