Unikes Unikum & hverdagstrollene

I dag fikk du torsk m saus kl 15:45, grøt kl 17:20 og vann til, pupp sittende i stua kl 17:45, tannpuss, nan sittende i armkrok på soverommet kl 17:55. Sang 2xtrollmor, 3x kjære Gud jeg har det godt og la han kl 18:00 til 4x lav nynning av jul i Østfold og en hånd på han. Sovnet kl 18:10.
 
Wow!!! Så flinke dere har vært :D Her har alt sklidd ut igjen. Tenner og mye uro ( pluss at jeg har vært lat). Skal begynne igjen etter ferieturen vår. Er det "sove uten gråt" boka du hat gått etter? ;)
Tusen takk :) brukte dr Jay gordon som mal. Gikk ikke å poste linken. Gjorde den om litt.
 
Lillegutt sov i natt fra 18:10-03;00 + 04:00-05:00. Puppekos uten søvn i senga 05:00-06:00. Sov på trilletur 09:30-11:30. Sov for kvelden kl 18:08. Nan på flaske på soverommet funker. Puppen i stua skjøv han bare vekk. Likevel : 2 minutter senere: nan ned på høykant. Har puppet mye tidligere i dag. Men det virker slutt på å sovne til den. Veldig deilig. Han var alltid så urolig og slet med å finne søvnen. Svett og varm av å ligge inntil også. Nå var det nan kl 17:55,et par sanger, og ville rett i senga si. Der gikk det 2-3 minutter med et par sanger jeg nynnet : halve skynda dig elskede, skynd dig at elska og en gang jul i Østfold. Holdt hånda på han 2 minutter max. Nå kl 20:30 sover han ennå. Jeg skal prøve sove nå. Er stiv og stresset i kroppen, høy puls og fryser. Håper hjertet mitt har det fint.
 
Last edited:
Sov fra 18:10-04:00. Puppet og koste oss uten søvn til 05:30. Var selvsagt noen knyst nå og da, men bredde bare over han så sov han videre. Jeg fikk endelig sovet en hel natt: ca 21:00-04:00. 7 timer på meg. 10 timer på poden. Sovnet 07:30 på trilletur. Våknet 09:45. Sov igjen fra ca 13:45-15:00. Trilleturinnsoving.
 
Last edited:
Sovnet 19:15 ..seig legging i dag. Alt gikk glatt frem til barneseng. Da våknet lillegutt til. Holdt på over en time. Nå må storemor spise og legge seg. Opp 04:10. Pupper og koser.
 
Last edited:
Sov 18:45-04:20: 9,5 t. Sov 08:15-09:45. Tullet i senga, 13:15-15:00, sov kun korte øyeblikk og lekte og puppet.
 
Last edited:
Sov 18:45-05:15: 10,5t. Puppet til 05:30. Pappan var her i natt. Delte seng m meg. Han lå innerst. Jeg lå stand by. Jeg hadde legging, byssing. Han observerte. I natt blir det kun meg. Neste natt skal pappan sove over her igjen, han da på stand by ytterst i senga. Han skal legge, bysse. Jeg skal stå ved siden av som en trygghet for poden. Så neste natt blir lillegutt alene med pappan her hos oss. Da bør poden være vant med pappan på natten. Jeg håper jeg har rett og jeg kanskje ikke gruer meg like mye til å være borte fra han. Vår aller første natt uten hverandre.
 
Last edited:
Sov 20:40-05:25: 8t+45 min. Siste lur ble 15:30-16:30. Var på kjøpesenter , restaurant og kveldsbesøk hos bestemor.
 
Sov 20:40-05:25: 8t+45 min. Siste lur ble 15:30-16:30. Var på kjøpesenter , restaurant og kveldsbesøk hos bestemor.
Spørsmål. Har du slutter å gi pupp i senga/ på soverommet? Skal sette i gang med avenning igjen når vi kommer hjem:p
 
Spørsmål. Har du slutter å gi pupp i senga/ på soverommet? Skal sette i gang med avenning igjen når vi kommer hjem:p
Ja, det sluttet vi med for kanskje 1 uke siden. Husker ikke dato. Det skal stå her i dagboka: 4 juni sluttet vi med innsovingspupp. Har puppet i stua rett etter nattagrøt, deretter nan på soverommet sittende rett før han legges i senga si. Ingen pupp el melk på natten, kun vann fra legging til morgen. Når morgenen er der tar jeg han med opp i senga mi og vi pupper våkne mens vi ligger. Det er stas. Det hender vi hviler i senga m pupp midt på dagen også. Men alltid våkne. Dersom vi har duppet av er det kun små minutter. Han forbinder nå ikke soving m pupp. Men jeg tror ikke det ville gjort noe nå om vi hadde puppet i søvn midt på dagen. Men jeg tror ikke han liker det lenger da han sover mye bedre alene.
 
Last edited:
På morningen også? Kommer til å savne morrakosen :(
Nei, se redigert forrige innlegg. Vi pupper i senga 1-2 g pr dag. Rett etter oppvåkning+ midt på dagen. Aldri søvn da, men kos og hvile for mor og barn. Midt på dagen er like ofte at vi kutter ut el har sittende. Kommer an på.
 
Første natt der pappa har rollen er overstått: suksess! Sov 18:45-05:10. Pappa strøk på han i barneseng mens jeg sto ved siden av så han så meg. Jeg grep aldri inn, men hvisket noen ganger til far ved veiledning. Eks: Aron lå på rygg og tullet m henda til pappa. Pappa lekte uten å være bevisst på det. Jeg prikket far på ryggen og sa: nå leker dere. Vær stille, rolig, trygg. Jeg sto og smilte bekreftende smil til Aron uten å vise tenner eller annet, lukket øynene ofte som jeg også gjør ved aktiv legging. Bare for å vise at dette er greit. Aron var trygg. Pappa mestret med glans. Sang ikke pga halsvondt. Dette blir derfor rutinen deres, så får jeg redusere synginga mi når jeg legger han også. Helt greit. Vi delte seng: pappa ytterst denne gang og med ansvar for natten. Litt urolig pga arm inni pysj , men pappa fikset. Pappa dro 05:45 med lettet og stolt utstråling. Han kommer etter jobb kl 16:15 og skal være alene m Aron fra kl 18:00-10:30 i morgen. Avløses av venninne som kjenner Aron godt og som har Aron til jeg kommer ca kl 15;00. Spent på puppene mine og savnet i hjertet mitt. Ellers er jeg trygg på at lille vil få det fint.
 
Er på utdrikningslag. Det er midnatt. Har vært svimmel og helt kaputt siden kl 11. Likevel har jeg holdt ut til nå. Nå tar jeg kvelden. :) tok ikke kvelden likevel. Ble sittende med ei fantastisk jente som jeg ikke har sett på mange år. Ei full av rikdom i hjerte og sjel,og i tillegg utrolig sjenerøs på omsorg. Vi spilte gitar for festen og hun ga meg massasje før natten . Nå ligger jeg fremdeles stiv i kroppen, anspent og angrer på siste kaffekopp. Drinkene gikk greit. Nå er puppene fyldige og jeg er spent på om det går bra at de ikke vil bli tømt før kl 15. Jeg vet ikke engang om jeg kan amme da. Får drive research i morgen. Jeg fikk vite at jeg har heavy knuter i kroppen. Må visst til fysioterapi. No surprise. Gleder meg til å treffe lillegutt. Nå håper jeg få sove snart. Deilig å høre jentene kose seg og skravle. Hvorfor får jeg ikke sove tro..jeg har jo endelig muligheten ..Edit:fikk visst ikke sove likevel, måtte håndmelke meg i vasken og i doen. Gikk mye bedre i do. Fikk bedre tak. Som en bonde som melket en ku. Traff lillegutt kl 14. Jeg hoppet av bilen i fart. Gruer meg allerede til neste gang: 2 uker til, da bryllup.
 
Last edited:
Kopi av sms: "Nå sover han, så søtt så han ble litt sutrete når du dro, men det gikk over, etter noen minutter.
Spiste opp all grøten, og drakk opp ca.100ml melk.
Gråt litt, når jeg la ham i senga, men det ga seg etter 5 min, så lå han bare å smilte, og glippet med øya, før han sovna.
Er inne og sjekker ofte, i tilegg til baby-callen.
Håper at du er litt beroliget, og at du får slappet av, senket skuldrene og koset deg skål(jeg skålte i solo)" Kunne ikke gått bedre:-D
 
Back
Topp