Unikes Unikum & hverdagstrollene

unike

Elsker forumet
Julibarna2014
Vært på jobb i dag. Overtidsjobb. Måtte bare. Gir meg nok i kassa til å sjekke badet for mugg. Heldigvis har jeg to feriedager neste uke. De trengs. Da skal jeg flytte tingene hjem til meg selv igjen.

Jeg flyttet inn. Og ut. På under 1 mnd. Rakk ikke flytte helt ut av leiligheten min engang før jeg måtte flytte tilbake.

Gudskjelov at jeg ikke rakk å selge den. Megler ble kontaktet i tide og fikk stoppet prosessen. Men hvitevarene mine er kastet. Av mannen. Så ikke har jeg komfyr og ikke har jeg vaskemaskin. Ikke klær og sover på sofa. Varme pølser på kaffetraktervann går.

Men alt er bedre enn å være i hus sammen med mannen

Hvorfor sier du ? Jeg fant ut at huset hans var begjært tvangssolgt. Mannen har ikke snøring på penger. Løyet for meg til gangs.

Og nå skal jeg bli alenemor.
 
Huff dette var fryktelig trist lesing..... jeg sender deg en stor klem og håper du klarer å glede deg litt over den lille i magen selvom dagene fremover kan bli tøffe...
 
Huff dette var fryktelig trist lesing..... jeg sender deg en stor klem og håper du klarer å glede deg litt over den lille i magen selvom dagene fremover kan bli tøffe...


Takk for det , Atu :)

Jeg tar det pent. Tross alt. Jeg har vært voldsomt sint på han i mange uker 24-7. Det er bedre å bo alene da, og ta vare på den lille i magen og meg selv.

Jeg klarer meg. Jeg er jo kvinne ;)


Og jeg er sikker på at jeg kommer til å skape et hjem en gang med en pappa til den lille. Må jo ha trua :)
 
Takk for det , Atu :)

Jeg tar det pent. Tross alt. Jeg har vært voldsomt sint på han i mange uker 24-7. Det er bedre å bo alene da, og ta vare på den lille i magen og meg selv.

Jeg klarer meg. Jeg er jo kvinne ;)


Og jeg er sikker på at jeg kommer til å skape et hjem en gang med en pappa til den lille. Må jo ha trua :)
Jeg er helt sikker på at du klarer deg fint som alenemor. Høres skummelt ut å bo med en mann med så lite peiling på egen økonomi, så det høres ut som at du har gjort et lurt valg. Som vilt fremmed, kun deltager på samme forum er det lite jeg kan gjøre for deg, men til tross for trist tema sitter jeg igjen med et positivt inntrykk etter å ha lest innlegget ditt. Tror du er en tøff dame som klarer akkurat det du vil! Lykke til :)
 
Jeg er helt sikker på at du klarer deg fint som alenemor. Høres skummelt ut å bo med en mann med så lite peiling på egen økonomi, så det høres ut som at du har gjort et lurt valg. Som vilt fremmed, kun deltager på samme forum er det lite jeg kan gjøre for deg, men til tross for trist tema sitter jeg igjen med et positivt inntrykk etter å ha lest innlegget ditt. Tror du er en tøff dame som klarer akkurat det du vil! Lykke til :)

Tusen takk, Susemamma..

i dag er en tøff dag..se innlegg i dag på forum
 
Tusen takk, Susemamma..

i dag er en tøff dag..se innlegg i dag på forum
Jeg så den tråden, håper du har venner og familie som klarer å gjøre bursdagen din til en fin dag når situasjonen har blitt som den har blitt :)
*sender over en trøstende klem* :3some (og sender han her :smiley-angry007 til den dusten som ødela dagen din)
 
Jeg så den tråden, håper du har venner og familie som klarer å gjøre bursdagen din til en fin dag når situasjonen har blitt som den har blitt :)
*sender over en trøstende klem* :3some (og sender han her :smiley-angry007 til den dusten som ødela dagen din)


Tusen takk..

nå bare ligger jeg og griner jeg og vet ikke hva jeg vil eller håper på..er vel hormoner på avveie..jeg syns det er så dårlig gjort at vi ikke kan gjøre alt som gravide..at vi ikke kan male,beise,bære..spise lakris om vi vil..røyke en kartong og helle i oss en 3liter med vin..date andre..at noen blir forelska i oss..som mater oss med jordbær og vin og massasje i sola..at vi kan ta boblebad ..og myke opp kroppen..stresse helt ned og ..ja.

jeg blir så sint og frustrert og lei meg over han..alle løgnene hans..og ubetenksomheten..han skal ihvertfall ikke få lov til å være med meg under fødselen..mest lyst til å klare meg selv der og jeg ..føde hjemme med bikkja ved siden av :rolleyes:
 
I natt drømte jeg at jeg var full og hadde sex med ei jente. I bet u are a babyboy ;)
 
haha huff,godt vi er flere som drømmer. Jeg drømmer helt vannvittige drømmer hver eneste natt,og jeg pleier aldri å huske drømmene mine :p
 
MageNytt:

-hoste/nys kan nå medføre urinlekkasje. Har begynt med truseinnlegg.
-puppene er veid i dag. 850 gram pr bryst. Er veid både opp mot 1 liter melk (= 1 kg) , med en melkekartong i den ene handen og 1 stykk pupp i den andre. Melkekartongen var en anelse tyngre. Dette ble sjekket av flere personer. Er også veid med vekt, men det kan fort ta med resten av kroppen også. Men viste 850 gram. Rykter blant mammaer sier at brystene kan bli opptil dobbelt så store rett etter fødsel, og jeg har allerede begynt å lure på om jeg skal hyre inn ei brystsprengt dame til å stadig sitte ved siden av meg ved amming i offentlighet. :glasses9

Mamma kjenner ei som bare består av pupper. Jeg håper de tar opp kontakten.
 
Last edited:
Oppdaget en abcess her en dag. Strategisk plassert mellom mellomkjøttet og den ene kjønnsleppen. Sprekker den er det fri flyt inn i vagina. Beklager ekle detaljer. Jeg ringte legen min og fikk vite at de har en kirurg som fjerner slikt. Denne kirurgen er der kun 1 dag per uke og han er der i dag. Det var jo kjempeflaks. Har hatt litt feberfølelse i det siste og vil nødig at kulen skal bli betent.

Veldig uheldig for gravide meg at den kulen ligger akkurat der. Men smart at jeg er føre var. Nå skal jeg lade opp med en kopp koffeinfri kaffe før gåtur og dusj før jeg ligger "under kniven".

Dette er jo ingenting. Snart er det fødsel, så det her blir bare en liten smerteøvelse.
 
Til Lille Bebi

Her er en liten rapport fra utenformagen-verdenen:
Pappa er visst og dater igjen, bebimin. Kanskje rekker han å skaffe deg en stemor allerede før fødsel?
Mamma har ikke noen problemer med at pappa er på kjærestejakt igjen. Men hun skulle bare ønske at pappa hadde fokusert på pengetrøbbelet sitt istedet. Tatt tak og tatt psykologtimer istedenfor å surre med damer midt i kaoset. Pappa har nemlig litt problemer med å betale regninger. Han syns ikke han trenger å åpne dem og dermed går det ikke så bra med livet til slutt. Det er viktig å betale regningene sine. Mamma skal lage en matematikksang til deg som du kan få lære når du er inne i magen til mamma. For du trenger noe å bryne deg på, ikke sant? Du kan bruke navlesnoren som kuleramme..? :rolleyes:
 
Har ringt Norsk Doulaforening i dag. Sliter meg ut det å tenke på hvem jeg skal ha med meg på fødsel og hvor jeg skal føde. De tar mellom 4000-8000 pr fødsel. Jeg sa ifra at linken til hun som har østlandsområdet ikke fungerer. Jeg sa som sant var angsten min for å i det hele tatt være på sykehuset i Frstad. At de feilbehandlet pappa gjør meg vred og superskeptisk. Jeg gruer meg for å gå innenfor dørene der for OUL til og med.

Hun anbefalte hjemmefødsel.

Jeg skjønte at kroppen min sliter rundt dette her fordi en voldsom gråt velta seg opp i meg under samtalen og jeg klarte å tømme hodet i små porsjoner mellom setningene uten at det hørtes ut som jeg gråt.

Det her er verre enn jeg trodde. Jeg må snakke med lege,jordmor om dette. Jeg må få et alternativ. Et sted må jeg jo føde. Og jeg kan ikke tenke meg at jeg klarer å dra på det sykehuset i en sådan tilstand.
 
Nå har jeg nettopp våkna. Enda det er nå det er leggetid. I dag har jeg vært hos legen og hørt hjertelyden din for aller første gang. Skulle ønske jeg hadde noen å dele gleden med. Men legen så ut til å være i hundre da hehe. Han viste med hele seg sparkene dine når dte spraket i lyden. Flere ganger gjorde han det. Han var som et lite barn. Nydelig. Jeg var et stille smil, full av beundring over mirakelet deg.

Symfysen ble målt. 14 syns jeg han sa det var. Det var ihvertfall på rød strek på kurven. Helt perfekt. Blodtrykket 110/70. Alt var bra.

Han sa du har et perfekt hjerte. Fin rytme i pulsen , sterkt og godt.

Da var altså 2 svangerskapskontroll unnagjort. Han mente det ville gå fort fremover nå. Han vet nok hva han snakker om.

I dag har jeg øvd meg på oversikten på permisjonen min. Funnet ut av barnehagestart og at det er mulig å betale kun for 60% barnehageplass i starten. Tenker at jeg kan gå for det . 60% barnehage første 15 ukene , deretter 80% barnehage de neste 60 ukene. Jeg skal regne så blekket spruter. Jeg må planlegge flere år fremover. For jeg er tross alt alene. Uten mulighet for avlastning av noe art. Ingen besteforeldre som er istand til å være barnevakt heller.
 
Vekt

Gått opp 9 kg allerede. Uke 12+ 4 hadde jeg gått opp 7kg. Så har økt med 2 kg på 3 uker. Aiai. Fortsetter jeg i samme farta blir det 16 kilo til før bebi popper ut. Da veier jeg nesten 100 kg. Det går ikke.

Jeg må ned 2 kg før 1 feb nå. Deretter 2 kg til 1 mars.

Jeg burde ha veid 60 før jeg hoppet i høyet. Da hadde jeg tålt litt. Nå vagger jeg allerede. Målet er å gå ned samtidig som at jeg går opp som vanlig i graviditeten, slik at jeg står på null vektøkning totalt sett fra nå av.

Er det virkelig mulig ..? (blir sulten bare jeg tenker på det..jeg som akkurat har spist frokost..)
 
Vet ikke hvor lett det er. Jeg syntes det er vanskelig. :) Gikk ned 2 kg, men de har kommet på igjen. Jeg prøver å spise sunt nå etter en jul med masse mat og godt. Trener også 4 ganger i uken. Så får jeg se hva jeg ender på. Sist gikk jeg opp 30 kg :oops: Trente da også, men hadde bekkenløsning så var ikke så aktiv når jeg ikke var på jobb eller trening.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
For en spesiell dag!

Startet med at jeg våknet i natt kl 02.00. Hadde da kun fått sovet ca 1 time og var lys våken. Var våken til ca kl 05.30. Sov da til 07:42. Våknet av meg selv og innså at jeg kom til å ha knapt med tid til å rekke fysioterapitimen kl 08.00. Hoppet i dusjen og tok med bikkja i bilen og raste ned til klinikken. Fikk en super kartlegging av kroppen og fikk øvelser jeg skal gjøre hjemme hver dag. Jeg tror dette blir bra. Fikk endelig svar på mye som jeg har slitt med og istedenfor å knekke opp kroppen flere ganger i året skal jeg nå trene den opp riktig.

Vel hjemme igjen ventet jeg på legetime kl 13.30 og sovnet helt plutselig og våknet av meg selv igjen kl 13.00. Innså at jeg hadde knapt med tid til å rekke legetimen. Hoppet i klærne , pussa tenner , svima rundt og kjente kvalmen og sulten kom om hverandre. Rasket med meg posten på vei til bilen hvor det var brev fra sykehuset. (Innkallelse til OUL)

Hos legen fikk jeg hørt bebi sparke i magen og søknad om 60% svangerskapspenger. Svima meg derfra til Sushi Take Away og bestilte en god del mat. NamNam! Bare laks + kamskjell. (Siden vi bør holde oss unna rå tunfisk og skalldyr).

Mens jeg venta på maten rusla jeg litt rundt i gatene. Er mange år siden jeg har gjort det. Har levd et liv med konstant dårlig tid, så nå syns jeg det er deilig å kjenne på vinden i været og bare være til. Tenkte gå innom en barnebutikk, men den var lagt ned. Butikk på butikk var borte og nye var kommet til. Da fikk jeg se en butikk med rålekre kjoler. Måtte bare innom. Prøvde en kjole med pute over magen og den var råfin å vokse i! Kosta skjorta og mere til. 2400 kr. Og jeg som hadde dårlig samvittighet for at jeg bestilte meg sushi i dag liksom. Var 30% rabatt da, og fikk litt til. Så betalte 1600kr totalt. Råfornøyd! Den kommer jeg til å bruke så mye at det ikke er ei fille igjen av den. Er litt sånn at jeg kjøper sjeldent , men da veldig gode varer. Da går det opp i opp har jeg funnet ut.

Så stakk jeg innom en Thai shappe og kjøpte to glass med Mango Hot Pickles . Alltid kjekt å ha. Skal gi bort et glass også. Sjeldent jeg er i det området så måtte benytte sjansen.

Nå har nurket endelig fått litt mat i magen, bikkja ligger og nikoser seg med tyggebeinet sitt og jeg kjenner at kroppen har behov for en liten lur igjen.

Døgnet blir veldig oppstykket nå. Men hurra for dagen i dag , og hurra for gode tiltak!

Håper jeg er i form til å gå en fin tur med bikkja etterpå. Været slik det er nå hjelper veldig på formen min. Ikke for kaldt, ikke for varmt og ganske greit å gå. Akkurat nå føler jeg meg veldig heldig med dagen. Måtte den vare og vare og vare.. :happy
 
Til bebin min

Pappa ringte forrige uke. Han har vi ikke hørt fra før. Han har visst hatt mye å gjøre. Og han imponerte meg veldig med hva han hadde å si. Han har vært i kontakt med megler, takstmann har taktsert huset, og huset skal legges ut for salg om en måned el to. Da får pappa betalt ned gjelda si forhåpentligvis. Så fortalte han at han skal i terapi etter at huset er solgt, slik at han får jobbet med årsaken til hele problemet sitt som er årsaken til at vi måtte splitte lag.

Jeg ble så glad at jeg gråt da han fortalte det. Dette har hvilt på meg hver dag som en tung , tung bør. Og jeg hadde mista håpet helt på at han skulle rydde opp i livet sitt. Men nå ser jeg lyset i tunnelen , vennen min.

Vi får krysse fingre for at pappa rydder opp og at han får seg et sted som er et godt sted for barn å være også. Det hadde jo vært koselig om dere fikk vært litt sammen. Vi får se. Nå ser det ihvertfall ikke så mørkt ut som før , og det er gode nyheter :)
 
Så godt og høre kjære deg!:) Fantastisk at han har tatt seg såpass mye sammen! Nå ble jeg kjempeglad på dine vegne!:D Du har ikke vurdert sykehus lenger vekk fra Fredrikstad da? Er jo mange sykehus å velge mellom, og det gjør vel ikke noe om det blir en lengre kjøretur hjem?

Håper alt står bra til deg og lille nurket i magen! :)
 
Så godt og høre kjære deg!:) Fantastisk at han har tatt seg såpass mye sammen! Nå ble jeg kjempeglad på dine vegne!:D Du har ikke vurdert sykehus lenger vekk fra Fredrikstad da? Er jo mange sykehus å velge mellom, og det gjør vel ikke noe om det blir en lengre kjøretur hjem?

Håper alt står bra til deg og lille nurket i magen! :)

Jeg skal jobbe med å komme over sykehuset-i-fredrikstad-angsten. Første delmål er å dra på OUL der denne uken uten å få helt panikk. Jeg tror jeg skal møte opp tidlig. Gå inn i kiosken og kjøpe noe og sette meg ved et bord og få rolig puls over å bare være der. Blir nok noen slike besøk på sykehuset .

Ellers skal jeg til jordmor i februar og jeg skal høre med henne hva hun foreslår.
 
Back
Topp