Undertøy i svangerskapet

Momme

Elsker forumet
❤Januarlykke 2022❤
Junibollene 2023
Jordmor i hjemkommunen min er ei hyggelig, men veldig særegen, dame. På kontroll fikk jeg et lengre foredrag om hvorfor jeg bør legge vekk alt som heter stringtruser i svangerskapet, og heller gå truseløs eller med samboeren min sine største og videste boksere. Jeg kan ikke si at jeg har fulgt rådet hennes ennå, men jeg bruker i større grad hipstere - gjerne i bomull. Har noen av dere fått liknende råd? Og, hva slags undertøy bruker dere i svangerskapet?
 
Hvorfor skal man egentlig det? [emoji28]
Sist svangerskap gikk jeg uten hjemme og med hipstere ute, for jeg syns alt gnagde og var ubehagelig [emoji85] Det blir nok det samme framover nå [emoji4] Kjenner jeg ikke orker noe som helst som er ubehagelig når jeg er gravid [emoji12]
 
Jeg bruker mine vanlige truser. Har lagt vekk de som har blitt for stramme, mem bomullstruse/hipsterne funker fortsatt ;) Er ikke så glad i stringtruser, men ville ellers unngått det pga økt fare for soppinfeksjoner under svangerskap. Disse trusene sitter ofte mye tettere og gir ikke så god lufting, så rådet til JM har kanskje noe for seg. Men mannens boksere har jeg ikke følt noen trang til å ta på meg akkurat :hilarious:
 
Hvorfor skal man egentlig det? [emoji28]
Sist svangerskap gikk jeg uten hjemme og med hipstere ute, for jeg syns alt gnagde og var ubehagelig [emoji85] Det blir nok det samme framover nå [emoji4] Kjenner jeg ikke orker noe som helst som er ubehagelig når jeg er gravid [emoji12]
Hun var innmari opptatt av den økte risikoen for soppinfeksjoner dersom man brukte undertøy som ga et «tett og klamt trusemiljø». Hehe... Veldig enig med deg i at alt som er ubehagelig droppes i svangerskapet ;-)
 
Jeg bruker mine vanlige truser. Har lagt vekk de som har blitt for stramme, mem bomullstruse/hipsterne funker fortsatt ;) Er ikke så glad i stringtruser, men ville ellers unngått det pga økt fare for soppinfeksjoner under svangerskap. Disse trusene sitter ofte mye tettere og gir ikke så god lufting, så rådet til JM har kanskje noe for seg. Men mannens boksere har jeg ikke følt noen trang til å ta på meg akkurat :hilarious:
Jeg har et litt ambivalent forhold til stringtruser, syns de kan være veldig fine - men i svangerskapet er de ubehagelige å ha på seg. Derfor brukes de svært sjeldent. Bomullshipstere som ikke strammer er favoritten her også:) Mye mulig at vide herreboksere er en hot tips, men jeg har ikke latt meg friste ennå jeg heller! Haha..
 
Dette er mitt tredje svangerskap og har brukt stringtruser alle tre gangene. Jeg har ikke fått sopp.
Men så er det nok veldig individuelt dette med å få sopp. Noen kan være veldig plaget mens andre aldri har hatt det.
Så tenker at man kan bruke det man føler seg mest komfortabel med og det som føles riktig for en selv;)
 
Hun var innmari opptatt av den økte risikoen for soppinfeksjoner dersom man brukte undertøy som ga et «tett og klamt trusemiljø». Hehe... Veldig enig med deg i at alt som er ubehagelig droppes i svangerskapet ;-)

Aha [emoji4] Merker jeg fort blir veldig varm og småklam, så bytter undertøy flere ganger daglig hvis jeg ikke kan gå uten [emoji28]
 
Dette er mitt tredje svangerskap og har brukt stringtruser alle tre gangene. Jeg har ikke fått sopp.
Men så er det nok veldig individuelt dette med å få sopp. Noen kan være veldig plaget mens andre aldri har hatt det.
Så tenker at man kan bruke det man føler seg mest komfortabel med og det som føles riktig for en selv;)
Samme her! Bruk det som føles best ;)
 
Det finnes jo truser i allslags størrelser og varianter. Jeg kan ikke ha noe som strammer, det er det eneste. Det skal ikke være nødvendig å ha på seg mannebokser av den grunn :D
 
Jeg bruker Pierre Robert sine hipstere og H&M sine mammatruser (3/4pk). Synes de er kjempe gode å ha på uten at det strammer noe plass.
 
Jeg bruker foreløpig mine vanlige stringtruser. Gjorde det hele forrige svangerskap også :) Men jeg tror ikke jeg tenkte på at det kunne gi større sjanse for soppinfeksjon, og jordmor nevnte det heller ikke. Kanskje jeg må vurdere å bruke andre truser denne gangen..
 
Back
Topp