Underholdning på julebord *trenger tips*

Tveitis

Glad i forumet
Jeg skal på julebord med jobben til mannen 11. desember. Det pleier ikke å være noe spesielt som skjer på de julebordene, er bare mat og dans.. Så i år har samboeren til en kollega av mannen spurt om vi skal få i gang noe underholdning. Vi tenker vel en quiz eller noe i den dur, så jeg lurer på om noen av dere har noen gode ideer?

Kan godt være noe annet, det er en gjeng som er med på det meste [:)]
 
ORIGINAL: SecondTimeAround

Det er en sånn reise-seg-sang som er vanlig å ha etter maten i brylluper... Husker ikke melodien eller hva den heter, men den går rett og slett ut på å reise seg i de versene som passer for deg... Finner den sikkert om du googler litt... [;)]

De med fartsbot reiser seg...
De med briller reiser seg...
De med tupee reiser seg...
De over 50 reiser seg...

Også lager man bare de versene som passer inn til mengden...

Den er egentlig litt morsom, og man kan finne ut mye grums om kollegaene sine om man er utspekulert nok! [:D][:D][:D]


Hehe [:)]
Det kan jo bli morsomt! Takk for tips [:)][:)]
 
Hmmmm.
Mimelek? I hvert fall hvis de er med på det meste. F.eks. lag med premie til laget som vinner? Kan være flere enn to lag.

Når folk har drikki nok er jo gamle bursdagsleker en slager. Eple i vannbolle som man skal få opp kun ved hjelp av munnen. Et eller annet i en melbolle etterpå (hehe, blir veeeeldig klissete og morsomt å se på). osv. Kan også ha ulike fysiske aktiviteter som situps, armhevinger eller et lagmedlem på ryggen...

Alle får en lapp klistret til panna med navn på dyr eller noe annet. Man går rundt i rommet, og man skal prøve å forklare til andre hvem de er, uten å nevne navnet på dyret eller tingen.

Litt i samme sjanger som den ovenfor. Alle får en lapp klistret i panna, men vet ikke hva man selv er. Nå kan man prøve å finne en som er det samme som, eller en som er det motsatte av eller andre ting.

Man kan ha en minitype med beat for beat.

Ellers er jo quiz alltid en slager, kjekt med mange forskjellige typer av oppgaver, og lag, med premie...

Håper noe faller i smak. :D
 
Jeg var på julebord på fredag og der hadde dei en "lek" der det var mamma, pappa, vetle johnny og dei 2 små bjørnene (Skulle vært 3 da men) og så leste en forteller opp en historie om disse karakterene og for hver gang dei ble nevnt skulle dei som var dedikert dei forskjellige rollene gå fort rundt stolen dei satt på (var stoler på rad forran alle).

Dette ble sykt morrsomt da dei fleste hadde drukket og det til tider til og med ble bomming på stolen. Hehehe. For alle blir nevnt mangen ganger og dei må reise seg heeele tiden. [:D][:D][:D]
 
Stolleken. Hehehe...
Utrolig hvor mye fra barndommen som blir moro når man har drukket... [;)]
 
For noen år siden gikk det en sånn underholdningsserie på Tv'en, husker ikke i farten akkurat nå hva den heter. Men da var det iallefall to personer fikk et tema og skulle gjennomføre en "samtale" der setningens første ord fulgte alfabetet.
(Altså person 1 sier noe der setningens første ord begynner på A, person 2 må følge opp med noe som begynner på B, person 1 må si noe på C osv... Blir utrolig morsomt) [:D]

Edit; Løvebakken var det den underholdningsserien hette [;)]


Har også vært med på en lek der man ble delt inn i lag.
Alle måtte ta av seg skoene, de ble kastet og blandet godt i en stor haug midt på gulvet. Så var det stafett, en og en fra hvert lag løper til haugen, graver frem sine egne sko, tar dem på og lukker igjen, løper tilbake til laget og sender avgårde nestemann.
Det ble også utrolig morsomt [:D]

Ellers er jo quiz alltid en hit.

Lykke til, kvelden blir mye morsommere med litt underholdning [:D]
 
Ellers har man jo 20 spørsmål. Hvis du har sett det på tv da. [:D]
 
Takk for mange gode tips!!

Mannen vet ikke noe om at vi har disse planene, så det kan jo bli spennende å se reaksjonen [:)] hehe
Det er en ganske leken gjeng, men ingen av de tar initativ så nå er det vår tur [:D]
 
Klarer dere å få fatt på alle de andre konene også så kan dere få en påstand fra hver av dem, altså en faktating om hver, så deles alle inn i lag, men konene får ikke være med på lagene og så skal man finne ut hvilken påstand som passer til hvilken mann. Altså fessempel så står det:

Kvinne (1981): Jeg har vært soprani tensing
Kvinne (1968): Jeg har posert i undertøyet i en katalog
Mann (1979): Jeg har sonet fengselsstraff for promillekjøring

Og sånn da, og så skal man liksom si ting som ikke så mange vet, og så skal alle de som ikke har vært med på å si ting gjette hvem som er hvem, og så får man poeng for det.
 
Back
Topp