Umulig å kjøre bil! Hjelp!

SnartMorTilTo!

Forelsket i forumet
til nå har jeg aldri hatt et eneste problem når det kommer til å takle trass eller noe som helst med den lille snupp mi på snart 2,5år. Men nå kjenner jeg at jeg holder på å miste tålmodigheten min her... Det å kjøre bil har aldri vært et problem, men plutselig ut av det blå bestemte hun seg en dag for noen uker siden, at det å kjøre bil var det værste du kunne gjøre mot henne! Jeg har sjekket at bilstolen hennes ikke er ubehagelig å sitte i, sælene hennes er riktig innstilt, den er godkjent og alt det der, men nå blir hun så sint, bare bilen har kjørt i 30sekunder til og med, at hun på magisk vis klarer å kravle ut de små armene sine og sitter ikke lenger sikkert.

Jeg har til og med fått testet ut andre stoler bare for å sjekke om det er stolen hun ikke liker, men det samme har skjedd med alle jeg har prøvd. Samme hvor mange distraheringsmetoder jeg har prøvd, er det ingen ting som hjelper! Jeg prater rolig, prøver å forklare viktigheten med sikkerhet før vi setter oss i bilen, prater om hvor vi skal og hva vi skal gjøre sammen når vi reiser og hvor vi skal, prøver å skape entusiasme på hvilken som helst måte jeg bare kan, jeg gir henne leker, installert DVD spiller i baksetet og setter på film - kanskje det hjelper? Men nei.. Det virker ikke..!

Er det noen som har gode tips og råd til hvordan jeg kan gjøre bilkjøring gøy igjen?

Hver dag til og fra barnehage eller butikk er blitt et lite mareritt og jeg klarer ikke for alt i verden å finne ut hvor problemet ligger. Har til og med hørt med legen om det kan være reisesyke som gjør det, og har fått masse tips til hvordan man motvirker det..

Føler meg nesten litt ubrukelig og ute av stand til å finne noen løsning på dette her jeg... Er jeg alene om å ha det sånn noen ganger? Håper inderlig at dette bare er en liten periode og at det snart går over.

Setter STOR pris på tips og råd dere!
 
Har ingen tips, her sliter jeg litt med å få henne til å sette seg i bilstolen! Hun skal jo klare selv, men er så mye annet spennende i bilen. Har brukt opp til 15 min på å få henne til å sette seg :p Pernille har også dvdspiller så bilturer for oss er en drøm! Hun synes det er veldig gøy om vi hører på musikk hun er kjent med :)
 
Har desverre lite med råd, da vi kjører minimalt med bil selv.. Men på langtur i sommer fungerte tegnesaker og dvdspiller i bilen greit =)
 
Back
Topp