Ulv+rev=kull?

Wow, 15 uker alt.. Bare to uker igjen til neste kontroll og oul. Fikk samme dag, faktisk. Legen vil ha meg inn hver tredje uke for å holde øye med trykket. Ikke meg imot :) bør vel få søkt om plass i Skien etterhvert og, så det er gjort.
Da vi var i mammas bursdag på søndag så hadde tanta mi med seg en babykurv som har vært i familien, som vi kan ha i stua. Med helt ny madrass, overmadrass i ull og tisselaken. Kjekt! Da skal jeg sy noen fine nye ovale stretchlaken til den. Blir bra ^_^
 
Last edited:
16+2, bare fire dager igjen til oul. Tror mannen gleder seg like mye som meg, han fikk jo ikke vært med sist. Det blir en innholdsrik dag, vi får også besøk av en byggmester som skal se på kledning og vinduer på huset, og gi et overslag. Vi har så lyst på sibirsk lerk, selv om det er dyrere enn vanlig plank, for vi tjener det inn igjen på å slippe å male på ca hundre år. Og det er det virkelig verdt.

Hehe, jeg viste mannen hvor store føtter lille har (ca 2 cm) og da blei han sånn snål. Glad snål, vet-ikke-helt-hva-jeg-skal-svare type. Så søt da! Det er så morsomt å se den høye, mørke, tøffe mannen bli helt rar og satt ut av glede.
 
17 uker idag :) Var både på kontroll hos legen og på oul igår. Alt så bra ut hos legen, alle verdier der de skulle være, med unntak av litt lavt vitamin D, men blodtrykk var perfekt og hun målte hjerteslag til 153 hos lille. Etterpå var mannen med på ultralyden og fikk se det lille vesenet som ordna rundt inni der. Lunde pekte og forklarte mens han målte hodet, magen og lårbeinet, og kikka på de fire hjertekammerne, blodkar, navlesnor, magesekk, blære og nyrer. Den var fortsatt lite samarbeidsvillig når det gjaldt et godt bilde i profil, la seg med ryggen mot oss, men vi fikk med et greit et. Han sa ingenting om kjønn, og vi spurte heller ikke, men vi begge syns vi så en liten tut da han kikka i det området. Så det blir spennende å se. Hvis det er en gutt så stemmer det med både magefølelsen og formen på magen. Den stikker jo rett ut :)
Her er bildet vi fikk, ser ut som et smilende skjelett hehe..
5055c6692479bae3fc16fdb2d460d81f
 
Oi! Halvveis alt! Har ikke oppdatert på en evighet.. Har kjent litt sporadiske bevegelser i et par uker alt, igår formiddag var det full fest. Kjenner ikke så ofte, men jeg har morkaka foran, så lilleulv må jo ligge akkurat riktig.. Men jeg kjenner at det er noen der inne, og det er utrolig digg :D Kjenner det best hvis jeg er litt foroverlent (moser ungen flat, oida hehe). Gleder meg sånn til mannen kan kjenne det også!
Tråler finn og andre steder etter senger og vogner for tida. Vet sånn ca hva jeg vil ha, men det er neimen ikke lett. Gidder virkelig ikke å kjøpe alt nytt. Men bilsete skal vi ha nytt, tør ikke kjøpe brukt i tilfelle det har vært droppa litt hardt i bakken eller noe sånt.
Om en uke skal jeg på oppfølging av blodtrykket i Tønsberg, og til jordmor i Larvik. Det har jeg aldri vært før (jm) så det blir spennende. Men altså.. halvveis!! Herlighet.. føler vi ikke har noen ting på plass. Vippestol, klær og kurv er liksom litt lite. Trenger et stellebord ihvertfall.
 
Perfekt blodtrykk og perfekte prøver :-D da er det ikke noe sak å gå til legen. Etterpå er det første timen hos jordmor.
 
Jeg også vil sånn her :) alt for sjelden jeg husker å skrive noe her inne :p

Termin -
31. juli 2016
På vei - 24+3
Igjen til termin - 114 dager
Trimester - andre
Neste kontroll - 11. april hos fastlege og 21. april hos jordmor
Ultralyd - alt bra i uke 17, får kanskje en til mellom uke 28-32
Kjønn - vet ikke enda
Utålmodig - Næ, ikke enda. Nyter tilværelsen
Nye innkjøp - Nyeste må være stellematta
Utstyr så langt - seng, stellebord og matte, en del nye og brukte klær, reservevogn (arva), meitai og bæresele, flaskesterilisator (fått), sengetøy og tepper, strikka tøy, vippestol, babykurv
Utstyr som gjenstår - Vogn, bilsete, forbruksvarer, evt pumpe
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - vanngym en gang i uka
Mage - Ja, den stikker seg ut ^_^
Vektendring - 5 kg opp
Melk i brystene - ikke enda
Aktivitet i magen - Stadig vekk dult og spark og romstering <3 pappan blir fascinert av å se på hoppende mage
Tungt - Bare litt i korsryggen enn så lenge
Kynnere - Bare litt, etter sex :p
Hodet festet - Nei, virker ikke akkurat sånn! Men tidlig, da ^_^
Barnerom - Det er under oppussing, halvferdig med malinga og mangler lister. Kjøpt inn lamper.
Matkick - Ikke noe spes, liker stort sett det samme som før, i omtrent samme mengder som før.
Plager - Minimalt. En sjelden gang halsbrann og sliten i korsryggen etter lange vakter, men helt overkommelig
Humør - Bra humør :D
Sykehusbagen - Nope
Høygravid - Nei
Tanker om fødselen - Tar jeg som det kommer, har aldri gjort det før, så det får jeg sikkert til ^_^ hilsen Pippi Langstrømpe :p
 
24+6
Ny legekontroll i dag. Perfekt blodtrykk og blodprosent, normale prøver, og symfysemålet lå midt på streken :D Ulvungens hjertelyd lå på 150 :) Da sier jeg meg fornøyd. Neste kontroll blir hos jordmor 21. april.
Jobber fortsatt som før, med unntak av at fra neste timeplan slipper jeg lørdager, som er lengste vakta. Da får jeg en ekstra hviledag, siden kontorjobben ved siden av bare er på hverdager :) Magen har blitt så rund at folk tør å spørre, og set syns jeg bare er koselig. Det er litt småkleint når man ser at de ser, men ikke tør å si noe hehe.
Koser meg med masse spark, har tatt helt av i helga, og sitter og ser på magen som hopper, og gubben flirer, både av meg og magen <3
 
Termin - 31. juli 2016
På vei - 26+2
Igjen til termin - 101 dager
Trimester - andre
Neste kontroll - 2. mai hos fastlege og 23. mai hos jordmor
Ultralyd - alt bra i uke 17, får kanskje en til mellom uke 28-32
Kjønn - vet ikke enda
Utålmodig - Næ, ikke enda. Nyter tilværelsen
Nye innkjøp - Håndkle med hette og monsterfjes.. too cute!
Utstyr så langt - seng, stellebord og matte, en del nye og brukte klær, reservevogn (arva), meitai og bæresele, flaskesterilisator (fått), sengetøy og tepper, strikka tøy, vippestol, babykurv
Utstyr som gjenstår - Vogn, bilsete, forbruksvarer, evt pumpe
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - vanngym en gang i uka
Mage - Ja, den stikker seg ut, begynner å ligne en fotball ^_^
Vektendring - 7 kg opp
Melk i brystene - ikke enda
Aktivitet i magen - Stadig vekk dult og spark og romstering <3 pappan blir fascinert av å se på hoppende mage
Tungt - Bare litt i korsryggen enn så lenge
Kynnere - Bare litt, etter sex :p
Hodet festet - Nei, virker ikke akkurat sånn! Men tidlig, da ^_^
Barnerom - Det er under oppussing, halvferdig med malinga og mangler lister. Kjøpt inn lamper.
Matkick - Ikke noe spes, liker stort sett det samme som før, i omtrent samme mengder som før.
Plager - Minimalt. En sjelden gang halsbrann og sliten i korsryggen etter lange vakter, men helt overkommelig
Humør - Bra humør :D
Sykehusbagen - Nope
Høygravid - Nei
Tanker om fødselen - Tar jeg som det kommer, har aldri gjort det før, så det får jeg sikkert til ^_^ hilsen Pippi Langstrømpe :p

Kontroll hos jordmor idag gikk kjempefint, selv om de på mystisk vis hadde satt opp timen på et annet tidspunkt enn det som stod på kortet mitt. Trykket var fint og det samme urinprøven. Bittelitt over snittet på symfysekurven, men ungen har en lang og bred far å slekte på. Hjerteslaga mente hu at tyda på gutt, samme følelsen som jeg har hatt hele veien. Blir litt overraska hvis det kommer ut ei jente :D Men glad uansett da! Pappan koser seg med å kjenne og se spark når vi slapper av på sofaen. Helt apekatt inni der til tider, hihi.
 
Termin - 31. juli 2016
På vei - 28
Igjen til termin - gidder ikke telle
Trimester - Tredje, endelig! Milestein.
Neste kontroll - 23. mai hos jm og 6.juni hos fastlegen
Ultralyd - alt bra i uke 17, får kanskje en til mellom uke 28-32
Kjønn - vet ikke enda
Utålmodig - Næ, ikke enda. Nyter tilværelsen
Nye innkjøp - maxicosi bilsete
Utstyr så langt - seng, stellebord og matte, en del nye og brukte klær, reservevogn (arva), meitai og bæresele, flaskesterilisator, (fått), sengetøy og tepper, strikka tøy, vippestol, babykurv, bilsete
Utstyr som gjenstår - Vogn, forbruksvarer, evt pumpe
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - vanngym en gang i uka
Mage - Ja, den stikker seg ut, begynner å ligne en fotball ^_^
Vektendring - 7 kg opp
Melk i brystene - ikke enda, ett enkelt tilfelle av klar væske fra høyre pupp
Aktivitet i magen - Stadig vekk dult og spark og romstering <3 pappan blir fascinert av å se på hoppende mage
Tungt - Bare litt i korsryggen enn så lenge
Kynnere - Bare litt, etter sex :p
Hodet festet - Nei, virker ikke akkurat sånn! Men tidlig, da ^_^
Barnerom - Det er under oppussing, halvferdig med malinga og mangler lister. Kjøpt inn lamper.
Matkick - Ikke noe spes, liker stort sett det samme som før, i omtrent samme mengder som før.
Plager - Minimalt. En sjelden gang halsbrann og sliten i korsryggen etter lange vakter, men helt overkommelig. Begynner på merke at jeg har et bekken.
Humør - Bra humør :D
Sykehusbagen - Nope
Høygravid - Nei
Tanker om fødselen - Tar jeg som det kommer, har aldri gjort det før, så det får jeg sikkert til ^_^ hilsen Pippi Langstrømpe :p

Var til fastlegen igår, fort og greit. Alt på stell og fine prøver. Hun var ikke enig med jm om ny ul mellom uke 28 og 32, så med mindre jm henviser meg om tre uker så får jeg vel ikke en til likavel da. Kjente jeg ble litt skuffa, men oh well. Jeg ville gjerne visst kjønn, men ikke så mye at jeg gidder å bruke penger på å kanskje finne det ut. For ikke å snakke om alt styret for å reise til Tønsberg for det.
 
Termin - 31. juli 2016
På vei - 30+1
Igjen til termin - 71 dager
Trimester - Tredje, endelig! Milestein.
Neste kontroll - 23. mai hos jm og 6.juni hos fastlegen
Ultralyd - alt bra i uke 17, får kanskje en til mellom uke 28-32
Kjønn - vet ikke enda, kjennes ut som gutt
Utålmodig - Næ, ikke enda. Nyter tilværelsen
Nye innkjøp - Emmaljunga city cross 2013
Utstyr så langt - seng, stellebord og matte, en del nye og brukte klær, reservevogn (arva), meitai og bæresele, flaskesterilisator, (fått), sengetøy og tepper, strikka tøy, vippestol, babykurv, bilsete, vogn
Utstyr som gjenstår - forbruksvarer, evt pumpe
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - styrke for gravide en gang i uka
Mage - Ja, den stikker seg ut, begynner å ligne en fotball ^_^
Vektendring - 8 kg opp
Melk i brystene - ikke enda, ett enkelt tilfelle av klar væske fra høyre pupp
Aktivitet i magen - Stadig vekk dult og spark og romstering <3 pappan blir fascinert av å se på hoppende mage
Tungt - Bare litt i korsryggen enn så lenge
Kynnere - Bare litt, etter sex :p
Hodet festet - Nei, virker ikke akkurat sånn! Men tidlig, da ^_^
Barnerom - Det er under oppussing, halvferdig med malinga og mangler lister. Kjøpt inn lamper.
Matkick - Ikke noe spes, liker stort sett det samme som før, i omtrent samme mengder som før.
Strekkmerker - Et lite under ene puppen
Plager - Minimalt. En sjelden gang halsbrann og sliten i korsryggen etter lange vakter, men helt overkommelig. Begynner på merke at jeg har et bekken.
Humør - Bra humør :D
Sykehusbagen - Nope
Høygravid - Nei
Tanker om fødselen - Tar jeg som det kommer, har aldri gjort det før, så det får jeg sikkert til ^_^ hilsen Pippi Langstrømpe :p
 
Termin - 31. juli 2016
På vei - 31
Igjen til termin - 9 uker, lettere å skrive uker enn å regne dager
Trimester - Tredje ^_^
Neste kontroll - 6.juni hos fastlegen og 22. juni hos jm
Ultralyd - alt bra i uke 17, venter på time til ny :)
Utålmodig - Næ, ikke enda. Nyter tilværelsen
Nye innkjøp - Vognpose og bilstolpose
Utstyr så langt - seng, stellebord og matte, en del nye og brukte klær, reservevogn (arva), meitai og bæresele, flaskesterilisator, (fått), sengetøy og tepper, strikka tøy, vippestol, babykurv, bilsete, vogn, bilpose og vognpose
Utstyr som gjenstår - forbruksvarer, evt pumpe
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - styrke for gravide en gang i uka
Mage - Ja, den stikker seg ut, begynner å ligne en fotball ^_^
Vektendring - 8,5 kg opp
Melk i brystene - ikke enda, ett enkelt tilfelle av klar væske fra høyre pupp
Aktivitet i magen - Ungen er mer i bevegelse enn stille, virker det som :D
Tungt - Bare litt i korsryggen enn så lenge, men merkbart, ja
Kynnere - Bare litt, etter sex :p
Hodet festet - Nei, men har lagt seg med huet ned for det meste
Barnerom - Det er under oppussing, halvferdig med malinga og mangler lister. Kjøpt inn lamper.
Matkick - Ikke noe spes, liker stort sett det samme som før, i omtrent samme mengder som før.
Strekkmerker - Et lite under hver pupp
Plager - Minimalt. En sjelden gang halsbrann og sliten i korsryggen etter lange vakter, men helt overkommelig. Sliten i bekkenet hvis jeg går mye eller sitter feil i sofaen.
Humør - Bra humør :D
Sykehusbagen - Nope
Høygravid - Nei
Tanker om fødselen - Tar jeg som det kommer, har aldri gjort det før, så det får jeg sikkert til ^_^ hilsen Pippi Langstrømpe :p

Var hos jordmor igjen igår. Ligger fortsatt bittelitt over streken på sf-mål, men godt innafor normalen. Fosterlyd på rundt 140, bra blodtrykk, blodprosent og blodsukker. Bra vekt (dvs hun kommenterte ikke, bare skrev ned) og masse liv og røre :) Hun skjønte ikke helt hvorfor ikke fastlegen ville ha meg til en ul til, så hun sendte likegodt henvisning selv, så får jeg time i posten. Så da blir det ny ul på meg likavel :D Kanskje vi får se hvem som er inni der? Får uansett se om ungen vokser og utvikler seg som den skal, og det er jo det viktigste. På torsdag skal vi på fødselsforberedende kurs, gubben og jeg. Funderer på om vi skulle tatt en tur på føden på omvisning etterhvert og, de har jo "åpent hus" visse dager og klokkeslett. Ikke noe hast altså, tror ikke denne ungen har ambisjoner om å komme veldig tidlig.
 
Ferdig hos fastlegen, til tida for en gangs skyld :D Alt bra, perfekt blodtrykk og fosterlyd på 145 ^_^ ny ul klokka 14.50.
 
Termin - 31. juli 2016
På vei - 32+6
Igjen til termin - 7 uker, lettere å skrive uker enn å regne dager
Trimester - Tredje ^_^
Neste kontroll - 22. juni hos jm og 4. juli hos fastlegen
Ultralyd - Var idag, akkurat passe vekst. Midt på streken hodemål og rett under streken på magen, beregna til ca 1870 gram
Utålmodig - Næ, ikke enda. Nyter tilværelsen
Nye innkjøp - Vognpose og bilstolpose
Utstyr så langt - seng, stellebord og matte, en del nye og brukte klær, reservevogn (arva), meitai og bæresele, flaskesterilisator, (fått), sengetøy og tepper, strikka tøy, vippestol, babykurv, bilsete, vogn, bilpose og vognpose
Utstyr som gjenstår - forbruksvarer, evt pumpe
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Styrke for gravide en gang i uka
Mage - Å, ja da :-D
Vektendring - 8 kg opp
Melk i brystene - ikke enda, ett enkelt tilfelle av klar væske fra høyre pupp
Aktivitet i magen - Ungen er mer i bevegelse enn stille, virker det som :D
Tungt - Bare litt i korsryggen enn så lenge, men merkbart, ja
Kynnere - Bare litt, etter sex :p
Hodet festet - Nei, men har lagt seg med huet ned for det meste
Barnerom - Det er under oppussing, halvferdig med malinga og mangler lister. Kjøpt inn lamper.
Matkick - Ikke noe spes, liker stort sett det samme som før, i omtrent samme mengder som før. Veldig godt med vannmelon da, men det er det alltid ^_^
Strekkmerker - Et lite under hver pupp
Plager - Minimalt. En sjelden gang halsbrann og sliten i korsryggen etter lange vakter, men helt overkommelig. Sliten i bekkenet hvis jeg går mye eller sitter feil i sofaen.
Humør - Bra humør :D
Sykehusbagen - Såvidt begynt å tenke på den
Høygravid - Nei
Tanker om fødselen - Tar jeg som det kommer, har aldri gjort det før, så det får jeg sikkert til ^_^ hilsen Pippi Langstrømpe :p


Mye fram og tilbake til leger idag! Først prøvetaking på laben på sykehuset, har time i Tønsberg om to uker. Så til fastlegen klokka ti (faktisk! Ikke noe forsinka, kryss i taket!) hvor alt så bra ut. Bra trykk, fin fosterlyd, fine prøver og bra vekt. Så til ultralyd for å ekstra oppfølging i forbindelse med blodtrykksmedisiner. Der var alt også bra, fin vekst. Hodemål på 88 mm og mage på 85. Ca vekt 1870, gjennomsnitt er 1930, så rett under snitt. Høres bra ut for meg, jordmor blir sikkert fornøyd og :) og jeg fikk bekrefta min og alle andres antagelse, det blir en liten gutt ^_^
 
Termin - 31. juli 2016
På vei - 34+6
Igjen til termin -
Trimester - Tredje ^_^
Neste kontroll - Imorra hos legen, jm på mandag
Ultralyd - akkurat passe vekst. Midt på streken hodemål og rett under streken på magen, beregna til ca 1870 gram på kontroll, ca 7% under snitt
Utålmodig - Næ, ikke enda. Nyter tilværelsen
Nye innkjøp - Vognpose og bilstolpose
Utstyr så langt - seng, stellebord og matte, en del nye og brukte klær, reservevogn (arva), meitai og bæresele, flaskesterilisator, (fått), sengetøy og tepper, strikka tøy, vippestol, babykurv, bilsete, vogn, bilpose og vognpose
Utstyr som gjenstår - forbruksvarer, evt pumpe
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Styrke for gravide en gang i uka
Mage - Å, ja da :-D
Vektendring - 10 kg opp
Melk i brystene - ikke enda, ett enkelt tilfelle av klar væske fra høyre pupp
Aktivitet i magen - Ungen er mer i bevegelse enn stille, virker det som :D
Tungt - Bare litt i korsryggen enn så lenge, men merkbart, ja
Kynnere - Bare litt, etter sex :p
Hodet festet - Nei, men har lagt seg med huet ned for det meste
Barnerom - Det er under oppussing, halvferdig med malinga og mangler lister. Kjøpt inn lamper.
Matkick - Ikke noe spes, liker stort sett det samme som før, i omtrent samme mengder som før. Veldig godt med vannmelon da, men det er det alltid ^_^
Strekkmerker - Et lite under hver pupp
Plager - Minimalt. En sjelden gang halsbrann og sliten i korsryggen etter lange vakter, men helt overkommelig. Sliten i bekkenet hvis jeg går mye eller sitter feil i sofaen.
Humør - Bra humør :D
Sykehusbagen - Såvidt begynt å tenke på den
Høygravid - Ja
Tanker om fødselen - Tar jeg som det kommer, har aldri gjort det før, så det får jeg sikkert til ^_^ hilsen Pippi Langstrømpe :p


Jah, var hos legen på hormonavdelinga på mandag, han var godt fornøyd med alle prøver og trykk, men jeg fikk nye jerntilskudd for det var lavt. Jeg syns trykket var litt høyere enn det pleier. Har liggi jamt rundt 120/80 hele veien. På mandag var det 136/90.
Så var jeg til jordmor idag, da fikk jeg et trykk på 140/100, og utslag på både proteiner og blod i urinen, og da hun fikk vite at jeg skulle jobbe søndag, så ringte hun rett til legen min med en gang for å ordne sykemelding. Alt annet var heldigvis fint, både vekt, sf mål og hjertelyd. Men jeg skal altså til legen imorra og bli sykemeldt. Så får vi på mandag om jeg må til Skien og bli utreda for preeklampsi eller ei. Wow, ting kan skje fort as..
 
Last edited:
Termin - 31. juli 2016
På vei - 37 uker :D
Igjen til termin - Tre uker og tre dager
Trimester - Tredje ^_^
Neste kontroll - To ganger i uka pga svangerskapsforgiftning
Ultralyd - Ulv er litt under snittet i størrelse, hodet er nærmere streken enn resten av ungen.
Utålmodig - Næ, ikke enda. Nyter tilværelsen
Nye innkjøp - Litt klær
Utstyr så langt - seng, stellebord og matte, en del nye og brukte klær, reservevogn (arva), meitai og bæresele, flaskesterilisator, (fått), sengetøy og tepper, strikka tøy, vippestol, babykurv, bilsete, vogn, bilpose og vognpose
Utstyr som gjenstår - forbruksvarer, evt pumpe. Badebalje.
Mage - Å, ja da, stor og fin :-D
Vektendring - 10 kg opp
Melk i brystene - Ikke akkurat, bare sånn liten dråpe klar/gul væske hvis jeg klemmer. Noen ganger.
Aktivitet i magen - Ungen er mer i bevegelse enn stille, virker det som :D
Tungt - Begynner å merkes.
Kynnere - Bare litt, etter sex :p har visst kynnere men jeg merker det ikke noe særlig. De dukka opp på sparketest/ctg
Hodet festet - Nei, men har lagt seg med huet ned for det meste
Barnerom - Det er under oppussing, halvferdig med malinga og mangler lister. Kjøpt inn lamper.
Matkick - Ikke noe spes, liker stort sett det samme som før, i omtrent samme mengder som før. Veldig godt med vannmelon da, men det er det alltid ^_^
Strekkmerker - Et lite under hver pupp
Plager - Minimalt. En sjelden gang halsbrann og sliten i korsryggen, men helt overkommelig. Sliten i bekkenet hvis jeg går mye eller sitter feil i sofaen.
Humør - Bra humør :D
Sykehusbagen - Er pakka :)
Høygravid - Ja
Tanker om fødselen - Tar jeg som det kommer, har aldri gjort det før, så det får jeg sikkert til ^_^ hilsen Pippi Langstrømpe

Hurra! 37 uker! Skulle ungen komme nå så er han ikke prematur lenger ^_^ Var på kontroll på gynpol i Porsgrunn på mandag. Da var trykket litt høyt, sikkert fordi vi ble forsinka og måtte ringe og si ifra. Kontordama hørtes skikkelig snurt ut, men var blid da vi kom. Mamma var med inn og fikk være med på både ul og ctg og alt. Ungen er litt under snittet, men om det er like lite som sist sjekk eller om han vokser saktere, vet jeg ikke. Fikk ikke noen mål eller sammenligning med sist.
Hos jordmor idag var trykket fint igjen, men 2+ på både proteiner og blod, så hun har sendt inn prøven min for sjekk. Neste time i Porsgrunn er neste fredag. Hvis det fortsatt er noe som ikke er som det skal være, så blir jeg vel satt igang. Får uansett ikke gå over termin, så hvis han ikke kommer på egen hånd før det, så blir jeg ihvertfall satt igang. Men det er fullt av liv inni her, og hjertelyden har vært kjempefin hele veien, så han har det fint enn så lenge, bare litt liten for alderen. Men det var jo jeg og. Knappe 2800 en uke før termin, så han slekter mer på meg enn pappaen, som var 4500.
Det har igrunn vært okei å være hjemme disse to ukene. Det var kjipt med to dager på sykehuset, og skikkelig dårlig timing, men jeg skal få se film av det teaterstykket jeg gikk glipp av ihvertfall ^_^ og det viktigste er jo at Ulv og jeg har det bra og at de fikk trykket mitt ned igjen. Likte ikke helt å ha et undertrykk på 105.. håper det holder seg lavt. Og at urinprøvene kommer seg.
 
Termin - 31. juli 2016
På vei - 38+1
Igjen til termin - To uker og to dager
Trimester - Tredje ^_^
Neste kontroll - Bt og urinprøve på legekontoret til uka, ny ul og ctg i Skien til fredag (22.)
Ultralyd - Ny sjekk idag, estimert til ca 3200, akkurat passe :)
Utålmodig - Ikke spesielt, men gleder meg til å møte lille på ordentlig
Nye innkjøp - Vognpose og bilstolpose
Utstyr så langt - seng, stellebord og matte, en del nye og brukte klær, reservevogn (arva), meitai og bæresele, flaskesterilisator, (fått), sengetøy og tepper, strikka tøy, vippestol, babykurv, bilsete, vogn, bilpose og vognpose, babycall, dyner, lammeskinn
Utstyr som gjenstår - forbruksvarer, evt pumpe
Svangerskapsrelaterte aktiviteter Sløving på soffan?
Mage - Stor og fin :D
Vektendring - 10,5 kg opp
Melk i brystene - Ikke akkurat melk. Klare dråper av og til. En og annen gul.
Aktivitet i magen - Ungen er mer i bevegelse enn stille, virker det som :D
Tungt - Er litt tyngre nå ja
Kynnere - Bare litt, etter sex :p har visst flere, dukka opp på ctg men jeg merker dem ikke nevneverdig
Hodet festet - Nei, men har lagt seg med huet ned
Barnerom - Det er under oppussing, halvferdig med malinga og mangler lister. Kjøpt inn lamper.
Matkick - Ikke noe spes, liker stort sett det samme som før, i omtrent samme mengder som før. Veldig godt med vannmelon da, men det er det alltid ^_^
Strekkmerker - Et lite under hver pupp
Plager - Litt mer halsbrann, litt mer kranglete bekken og dårlig søvn. Ellers bra :)
Humør - Bra humør :D
Sykehusbagen - Pakket :)
Høygravid - Ja
Tanker om fødselen - Tar jeg som det kommer, har aldri gjort det før, så det får jeg sikkert til ^_^ hilsen Pippi Langstrømpe :p

Tida flyr avgårde, føler jeg. Har gått mye fortere etter at jeg ble sykemeldt syns jeg. Denne uka er første permisjonsuke, det sklei liksom bare over i hverandre. Var på kontroll på Porsgrunn sykehus gynpol idag, hvor lillemann har vokst til omtrent 3200, fornøyd mor og jordmor. Og far :) Blodtrykket var fortsatt fint, urinprøven slo ut som vanlig, men jeg spurte ikke hvor mye. Fikk 2+ på proteiner sist mandag og fredag, så det er vel det samme, sikkert. Fikk ny time om en uke, da i Skien på føden, for Porsgrunn har bare jordmor på jobb to dager i uka på sommeren, så de hadde IKKE tid ihvertfall. Hver gang jeg har vært til kontroll siden jeg var lagt inn for tre uker siden så har de tatt opp igangsetting, sånn type "vi ser an neste gang om vi skal gjøre det" så jeg har hatt med bagen min hver gang, i tilfelle. Men det har kunnet vente, så ungen får vokst seg omtrent ferdig. Det har ihvertfall ikke begynt å skje noe på egen hånd. Men jeg får nok ikke gå over termin.
De siste par dagene har jeg vært ganske oppblåst igjen, nesten som helt tidlig i svangerskapet, og magen lager masse rare lyder, og sukker og stønner. Det høres så fjernt ut.. Ungen kaver og spenner inni her så jeg blir helt sliten i skinnet og det ser så rart ut at vi sitter og ler her, både mannen og jeg. Og når det stikker en fot eller to laangt ut på høyre.. oww. Ser ut som brokk. Men jeg ville ikke vært foruten.
 
Back
Topp