Ultralydklinikken

Oj, vi har vært hos han på 3D i alle tre svangerskapene og vært fornøyd...
 
Last edited:
Han sa han har annen utdanning som settes høyt i england og usa, men hva er det? Leste ikke så nøye :p

Jeg var på ultralydportalen, og der jobber alle de ansatte også på st.olavs med ultralyd der. Det føltes trygt.
 
Oi ser man det. Der har vi vært på tul. med begge.
 
Jeg har vært hos han i artikkelen 2 ganger på tul! :eek: Og tenkte meg dit på 3D ul i desember....
 
Han sa han har annen utdanning som settes høyt i england og usa, men hva er det? Leste ikke så nøye :p

Jeg var på ultralydportalen, og der jobber alle de ansatte også på st.olavs med ultralyd der. Det føltes trygt.
Det kommer ikke fram. Er uansett ikke godkjent her. Jeg ville undret meg veldig om personen som skulle se om mitt foster var friskt hverken var lege eller jm med ul-utdanning.
 
Jeg har vært hos han i artikkelen 2 ganger på tul! :eek: Og tenkte meg dit på 3D ul i desember....
3D er vel greit, det er jo kun fotografering. Og de skal de fortsatt få lov til, det har jo kun "underholdningsverdi" og er ingen diagnostisering. Om du skjønner. :)
 
Det kommer ikke fram. Er uansett ikke godkjent her. Jeg ville undret meg veldig om personen som skulle se om mitt foster var friskt hverken var lege eller jm med ul-utdanning.

Høres jo veldig merkelig ut. Å holde på sånn uten riktig utdanning.
 
Vært der 3 ganger og veldig fornøyd med behandlingen og bildene:) tidlig UL har jeg gjort hos gynekolog etter henvisning fra lege.
 
Var hos ham med førstemann. Han nevnte aldri om barnet så friskt eller sykt ut, bare tok bilder og målte vekt.
 
Dag Harald har hatt ultralyd på meg i mine to siste svangerskap og han har tatt grundige mål (faktisk mer nøye enn jeg har opplevd i Fredrikstad, på A-hus og UNN)
Han gir tydelig beskjed om at hvis han ser noe som helst han er usikker på så henviser han til sykehus.
Han har også kunnet sette kjønn der jordmor kom til kort.

I tillegg har vi fått fine bilder.

Vi har gått til han for tidlig ul og han vet hva han ser etter.
Og pga min interesse for dette har han ivrig delt av sine kunnskaper og spurte om jeg hadde helsefaglig bakgrunn for da hadde han muligens kunne tilbudt meg jobb.
Jeg anser han som en seriøs aktør og synes dette er trist.

Nordmenn må slutte å tro at utdannelse i utlandet ikke er godt nok.
Han er forøvrig sonograf.
 
Dag Harald har hatt ultralyd på meg i mine to siste svangerskap og han har tatt grundige mål (faktisk mer nøye enn jeg har opplevd i Fredrikstad, på A-hus og UNN)
Han gir tydelig beskjed om at hvis han ser noe som helst han er usikker på så henviser han til sykehus.
Han har også kunnet sette kjønn der jordmor kom til kort.

I tillegg har vi fått fine bilder.

Vi har gått til han for tidlig ul og han vet hva han ser etter.
Og pga min interesse for dette har han ivrig delt av sine kunnskaper og spurte om jeg hadde helsefaglig bakgrunn for da hadde han muligens kunne tilbudt meg jobb.
Jeg anser han som en seriøs aktør og synes dette er trist.

Nordmenn må slutte å tro at utdannelse i utlandet ikke er godt nok.
Han er forøvrig sonograf.

Jeg er enig, vi har alltid følt oss ivaretatt hos han, er en grunn til at vi har gått til han for 3D alle tre svangerskapene :)
 
Det kommer ikke fram. Er uansett ikke godkjent her. Jeg ville undret meg veldig om personen som skulle se om mitt foster var friskt hverken var lege eller jm med ul-utdanning.
Han har jo en utdanning som er reell ift å drive med UL og han skal ikke drive med diagnostisering. Det er kun utvalgte klinikker (universitetssykehus) som har lov til det etter norsk lovgivning. Men det finnes drøssevis av jordmødre og gynekologer som gjør det uten lov.
 
Dag Harald har hatt ultralyd på meg i mine to siste svangerskap og han har tatt grundige mål (faktisk mer nøye enn jeg har opplevd i Fredrikstad, på A-hus og UNN)
Han gir tydelig beskjed om at hvis han ser noe som helst han er usikker på så henviser han til sykehus.
Han har også kunnet sette kjønn der jordmor kom til kort.

I tillegg har vi fått fine bilder.

Vi har gått til han for tidlig ul og han vet hva han ser etter.
Og pga min interesse for dette har han ivrig delt av sine kunnskaper og spurte om jeg hadde helsefaglig bakgrunn for da hadde han muligens kunne tilbudt meg jobb.
Jeg anser han som en seriøs aktør og synes dette er trist.

Nordmenn må slutte å tro at utdannelse i utlandet ikke er godt nok.
Han er forøvrig sonograf.

Jeg har også vært hos han i begge mine svangerskap, og jeg hadde mer enn gjerne dratt dit igjen. Trist at nordmenn må hakke på andre ved enhver mulighet.
 
Tenker det at så lenge de henviser videre til lege/sykehus ved mistanke om noe feil så er vel det greit. :) De fleste drar vel dit for å få 3D bilder av babyen sin :)
 
Back
Topp