Ultralyd?

emma1

Betatt av forumet
uke 28 førstkommende fredag. Var på UL i uke 18/19... når har man neste ul? Er det normalt og ha flere enn den i uke 18?
 
Man får bare en UL rundt uke 18 om det ikke foreligger noen grunn til en ekstra sjekk.
Kan alltids bestille privat om man likevel ønsker å se nurket igjen, men da må man betale, så klart :)
 
Jeg har UL hver mnd. Og kontroll hos jordmor. Føler det er veldig beroligende å ha ul så ofte og se hvor stor babyen har blitt. Om du er beskymret så kan du kontakte legen/jordmor kanskje de kan henvise deg til UL
 
Jeg hadde en med førstemann, tre med nr to (en tidlig jeg betalte selv og en sent da vannet gikk uten at det skjedde noe). Denne gang hadde jeg tidlig, oul og skal ha om fire uker, neste fordi morkaka lå å sperret for åpningen sist. Det må de sjekke at den ikke gjør lenger.
 
Hva betaler dere når dere går privat? Legen min henviste meg til privat (medi3) fordi jeg sa jeg ville på tul, betalte 60,- [emoji4]
 
Ultralyd er ganske kostbart. Varierer helt ang hvor, og hvilken type ultralyd man har. Er ikke vanlig å få henvisning med mindre det foreligger medisinske årsaker som tilsier at man trenger det. Uten henvisning må man ofte oppe i 1000 lappen. Her er det sparkene, og generelle de vanlige kontrollene som gir meg den beste tryggheten :p
 
Er bare den i uke 18/19 som er vanlig å få. Men man kan bestille privat utenom :)
 
Back
Topp