Ultralyd uke 32 med ivf?

Desembermamma88

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Hei! Jeg var på oul i dag, og der sa jordmor at siden det er ivf, så skal jeg inn til en ekstra kontroll i uke 32. Det var for å sjekke størrelsen på ungen. Alt var akkurat som det skal på ultralyden i dag. Lurer på om noen vet hvorfor vi blir sjekket en ekstra gang? Er det større sjanse for avvik med ivf? Jeg var bare glad for en ekstra ultralyd jeg, så glemte å spørre [emoji85][emoji4]
 
Jeg hadde ikke noe xtra ultralyd. (icsi) Mi jente var ganske stor når hun kom til verden, men ingen som har sagt noe om at det har med ivf/icsi å gjøre.
 
Nhæ jeg har en liten gutt fra ivf og det var ikke normal prosedyre i 2016. Nå er jeg i uke 33 med nr to på fryst eneste grunnen jeg er på UL nå er pga den første var en stor gutt og de vil ha kontroll på str til denne lille spirens vekst siden nr 2 gjærne er str en nr 1
 
Har ikke fått beskjed om det, men jeg har ekstra oppfølging og skal derfor uansett på ul i uke 32. Men sist jeg var på ul sa legen at "babyer som blir til ved ivf blir jo ofte små". Hadde aldri hørt noe om dette før, og ble for paff til å spørre mer. Men kanskje det er noe i det og at de derfor har begynt å sjekke dette med en ul i uke 32? Var vekstavvik ved forrige svangerskap, men så langt har babyen vært "normalt" stor. Begge er ivf.
 
Hm, så rart at ingen av dere har fått samme beskjed. Størrelsen var helt normal, og ul maskinen regnet termin til en dag før ivf terminen...
 
Har ikke fått beskjed om det, men jeg har ekstra oppfølging og skal derfor uansett på ul i uke 32. Men sist jeg var på ul sa legen at "babyer som blir til ved ivf blir jo ofte små". Hadde aldri hørt noe om dette før, og ble for paff til å spørre mer. Men kanskje det er noe i det og at de derfor har begynt å sjekke dette med en ul i uke 32? Var vekstavvik ved forrige svangerskap, men så langt har babyen vært "normalt" stor. Begge er ivf.
Syns dette er også rart babyens vekst har mer med genetikk å gjøre en hvordan det ble unnfanget....
 
Hm, så rart at ingen av dere har fått samme beskjed. Størrelsen var helt normal, og ul maskinen regnet termin til en dag før ivf terminen...
Ivf skal ikke ha noe å si om barnet str og vekst. Det er mors helse, dannelse og genetikk som sier noe om babyens str. Syns dette er litt fjernt. At ivf barn skal være større mindre en normal unnfangelse. Lurer også på hvordan de har konkludert dette
 
Ivf skal ikke ha noe å si om barnet str og vekst. Det er mors helse, dannelse og genetikk som sier noe om babyens str. Syns dette er litt fjernt. At ivf barn skal være større mindre en normal unnfangelse. Lurer også på hvordan de har konkludert dette
Ja, synes det var litt rart. Men jeg klager ikke på ekstra oppfølging, er første ungen, så vet jo ikke om den blir stor rent genetisk. Men skal spørre dem, for hadde vært greit å vite hvorfor. [emoji4]
 
Ja, synes det var litt rart. Men jeg klager ikke på ekstra oppfølging, er første ungen, så vet jo ikke om den blir stor rent genetisk. Men skal spørre dem, for hadde vært greit å vite hvorfor. [emoji4]
Det er ikke noe galt å få se spiren så mye man kan særlig første svangerskapet:))))) [emoji92] [emoji93] [emoji92] [emoji93] [emoji92] [emoji93] [emoji92] [emoji93] [emoji92] [emoji93] [emoji92] [emoji93] [emoji92]
 
Syns dette er også rart babyens vekst har mer med genetikk å gjøre en hvordan det ble unnfanget....
Ja, aldri hørt før at ivf skulle ha noe med saken å gjøre. Men legen sa i hvert fall det, og visst de har begynt med ekstra ul i uke 32 for å sjekke, så spørs det om det er noe "nytt" de har kommet frem til??
 
Ja, aldri hørt før at ivf skulle ha noe med saken å gjøre. Men legen sa i hvert fall det, og visst de har begynt med ekstra ul i uke 32 for å sjekke, så spørs det om det er noe "nytt" de har kommet frem til??
De har ikke satt meg opp er dog i uke 33 nå [emoji14]

Det er liksom så vanskelig å få det til å stemme for de tilsetter eller behandler ikke egget og sæden med hormoner.

Hadde det vært surigat mor kan jeg se hvorfor. Da barnet vil vokse etter sin biologiske mors kropp.... ( som regel får man ikke barn som ikke passer morens kropp ogbekken ) ved surigat egg vil jeg kunne se det evt.....

men ikke spesialist jeg altså [emoji14]
 
Jeg synes det høres rart ut at IVF barn skal være mindre, hvorfor det liksom?
Dog har jeg født en jente som var 2800 gr, terminfødt, etter IVF, og skal derfor på en vekstkontroll i uke 32. Men det måtte jm henvise til spesielt, og hadde ingenting med prøverørsforsøket å gjøre.
 
Jeg fikk beskjed fra fødselslegen om at IVF barn ofte blir store! Jeg var på ul hver 10. dag (etter uke 33) av andre årsaker, men veksten ble også fulgt med på. Hun veide 4,2 to uker før termin og var estimert til 5 til termin :)

(Storesøster som er unnfanget naturlig var 2,7 kg tre uker før termin.)
 
Jeg fikk beskjed fra fødselslegen om at IVF barn ofte blir store! Jeg var på ul hver 10. dag (etter uke 33) av andre årsaker, men veksten ble også fulgt med på. Hun veide 4,2 to uker før termin og var estimert til 5 til termin :)

(Storesøster som er unnfanget naturlig var 2,7 kg tre uker før termin.)
Stemte den estimerte vekten med fødselsvekten?
 
Back
Topp