Ultralyd - hvor mange i svangerskapet?

Jeg har hatt TUL i uke 9, og OUL i uke 18. Vurderer 3D ul og, så storebror kan være med og kanskje få litt inntrykk av hva som skjer, men vet ikke helt om jeg skal ta meg råd/tid til det.
 
Jeg har bare hatt en privat tidlig ultralyd i uke 12 og oul. Ikke planer om å ta flere
 
Vi hadde tidlig innvendig ul 6+0
Ultralyd hos fastlegen 12+0
Ordinær ul 18+2
Ekstra ul for å se på hjertet 24+0

Har bestilt 3D, men ser det litt ann angående den.

Skal på den siste UL 36 uker for å se om hodet har festet seg.

Vi hadde tidlig ul pga en exu før dette svangerskapet.
Legekontoret vårt har en håndholdt liten ul skjerm som de bruker for å se hjerteaktivitet f.eks.
På oul fikk de ikke sett på hjertet slik de skulle, måtte derfor tilbake på en ekstra.

Vurderer 3D ettersom at manne ikke har fått vært med på siste ultralyden og muligens ikke får være med på fødselen og tiden etter.. jobben kaller.
Du vet allerede nå at du skal på ul i uke 36 for å se om hodet har festet seg. På meg sa jordmor det på vanlig kontroll at hun tror det har festet seg. Må si at du har god oppfølging[emoji122][emoji122]
 
Du vet allerede nå at du skal på ul i uke 36 for å se om hodet har festet seg. På meg sa jordmor det på vanlig kontroll at hun tror det har festet seg. Må si at du har god oppfølging[emoji122][emoji122]
Her mener jeg altså i forrige svangerskapet at hodet har festet seg. hehe lenge til det nå[emoji4]
 
Du vet allerede nå at du skal på ul i uke 36 for å se om hodet har festet seg. På meg sa jordmor det på vanlig kontroll at hun tror det har festet seg. Må si at du har god oppfølging[emoji122][emoji122]

Ja, fikk beskjed om at det er rutine å gjennomføre ul 4 uker før termin.
Men jeg hadde nok komt til å blitt sjekket da uansett, blant annet fordi min mor opplevde 4 styrtfødsler. Deriblant setefødsel. Jeg har fått opplyst at jeg har noe trangt bekken, så de vil følge det opp.
 
Jeg var hos en tidlig UL pga usikker termin, det var da for tidlig å si noe om termindato og jeg var derfor til en ordinær UL en måneds tid etter. I min hjemkommune får vi også tilbud om en UL i tredje trimester, så var hos en i uke 32. Alle disse var gratis :)
 
Back
Topp