Ultralyd - hvor mange i svangerskapet?

minnieme

Flørter med forumet
Hvor ofte har dere hatt ul til nå og planlegger dere flere? Jeg har hatt to tidlig ultralyd privat og den offetnlige ultralyden i uke 18. Er jeg gal hvis jeg synes det er rart å ikke se, måle, sjekke babyen i hvert fall en gang til på ultralyd?[emoji55] Hva tenker dere?
 
To tidlig ultralyd pga spontanabort i vår, fikk dem derfor gratis. Og den i uke 18. Jeg tenker noen ganger at det hadde vært fint å se ungen igjen nå, men så lenge jeg kjenner bevegelser og jordmor sier at alt virker bra, lar vi være:)
 
Er førstegangs, så gikk til privat i uke 12(ville se at alt var ok) og uke 15(spent på kjønn), oul i uke 19 og skal til privat igjen i uke 28 :) den siste er bare fordi vi er nysgjerrige på hvordan han ser ut inni der :) hehe
 
Har hatt tre eller fire innvendige ultralyder pga blødninger, så OUL, en utvendig ultralyd til pga blødninger å må tilbake til en ny ultralyd for vekstkontroll.
Hadde dette svangerskapet vært "vanlig" så hadde det kun blitt OUL. Hadde kun det med første mann, og så ikke poenget i å ta flere.
 
Har hatt en UL i uke 12 i forbindelse med duotesten. Så har jeg hatt vanlig UL i uke 18. Tenkte egentlig at det burde holde. Men aller helst ville jeg jo hatt et privat UL apparat slik at jeg kunne sett på prinsessen om og om igjen:Heartred. Blir aldri lei av det:love7
 
En privat i uke 8. En pga legehenvisning i uke 12. En ordinær i uke 18. Ser ikke behovet for flere. Samtidig hadde jeg ikke klart å vente helt til oul som eneste ul i svangerskapet. Neste gang blir det det samme: en privat tul og oul.
 
Jeg har hatt oul og tre tidlige ul ettersom jeg har mistet tre ganger i løpet av 2015/2016. Første ul så de ikke noe (uke 6). Jeg føler ikke behov for ny ul ettersom jeg føler meg ganske trygg på at ting er bra:)
 
Blir mange her pga risikosvangerskap.

Men med de andre så har jeg ikke følt noe behov for det, så lenge jeg kjenner liv så vet jeg det er noen der og at alt er ok :)
Litt annerledes i starten hvor man "bare" har symptomer synes jeg.

Men 3D da. Rundt uke 28 (?)
Det kan jo være noe for å dempe nysgjerrigheten? :D
 
Jeg hadde to tidlig ul av ren nysgjerrighet :) også var det den i uke 18. I tillegg har jeg hatt en ekstra i uke 23, studenter som trengte noen å kikke på i over 1 time :D må tilbake å se i uke 28 også, pga. morkake nær åpningen. Så bli i allefall 5 innen vi er ferdige ;)
 
Vi hadde tidlig innvendig ul 6+0
Ultralyd hos fastlegen 12+0
Ordinær ul 18+2
Ekstra ul for å se på hjertet 24+0

Har bestilt 3D, men ser det litt ann angående den.

Skal på den siste UL 36 uker for å se om hodet har festet seg.

Vi hadde tidlig ul pga en exu før dette svangerskapet.
Legekontoret vårt har en håndholdt liten ul skjerm som de bruker for å se hjerteaktivitet f.eks.
På oul fikk de ikke sett på hjertet slik de skulle, måtte derfor tilbake på en ekstra.

Vurderer 3D ettersom at manne ikke har fått vært med på siste ultralyden og muligens ikke får være med på fødselen og tiden etter.. jobben kaller.
 
Her fikk vi en tidlig ultralyd i uke 7 på sykehuset pga en MA sist svangerskap.

Hadde to private, en i uke 10 og en i uke 13.

Oul i uke 19 (og tilbake i uke 21 pga at de ikke fikk sett ordentlig på hjertet i uke 19).

Skal også ha en 3D ultralyd i uke 28.
 
Jeg er så heldig å ha en lege med ul-apparat. Blødde 8+1 og da ville han sjekke med ultralyd at alt sto bra til. Var på OUL i uke 19. Blir nok bare med det, selv om fastlegen min sa jeg kunne få ultralyd hos han når jeg måtte ønske :)
 
innvendig ul i uke 8.
Tul uke 11 og uke 15.
Oul uke 20.

Skal inn til ny i uke 28. Så får vi se etter det. Regner med det ihvertfall blir 2 til. De følger litt ekstra med i starten, siden jeg har mistet uforklarlig to ganger før, og nå etter uke 20 fordi jeg har en muskelsykdom.
 
Jeg har svangerskapsdiabetes, så har hatt/skal ha en del ekstra.
Uke 14, oul uke 18, så hver 4. Uke fra uke 24. Blir vel 7 totalt:)
 
Får tett oppfølging med UL pga risikosvangerskap. Tror jeg har hatt 6 hittil. Og skal ha minst to til.

Hadde jeg bare fått OUL så hadde jeg nok bestilt en privat senere :)
 
Tidlig i uke 16 pga mistanke om placenta previa (bekreftet og senere avkreftet på oul:eek:), så oul og så skal vi ha to stk 3D ultralyd en i uke 27 og en i uke 32:)
 
Jeg har hatt 7 til nå, og skal fortsatt ha 1 gang i md fremover.Eller jeg kan ta kontakt om jeg vil ha flere. Ingenting galt til nå men pga senabort og mange sa,ma så får jeg så mange jeg vil..er godt å se henne så jeg slipper den redselen og angsten hele tida. Så gleder meg til i morgen da er d en md siden sist så skal bli deilig å se henne❤❤
 
7+6 (standard ved prøverør)
13+1 (tok privat)
17+5 (OUL)
18+5 (Fordi jordmor ikke klarte å ta alle målene uken før)
24+6 (vekstkontroll)

Pga høyrisikosvangerskap blir det også UL uke 28, 32, 36 og 40 :)
 
Hatt
Uke 6 pga blødninger
Uke 7 standard ved ivf
Uke 9 pga blødninger
Uke 12 ved innskriving pga risikosvangerskap
Uke 15 pga risikosvangerskap
Uke 18 OUL
Uke 23 pga risikosvangerskap

Og nå ukentlig fremover grunnet høyrisikosvangerskap
 
Back
Topp